Schnickaschnicka Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Hei. Er 177 og har et snowboard på 157 cm, er dette høyt nok for meg? Lurer siden jeg har arvet et snowboard og det har den dimensjonen, men har det noe å si på bindingen, kan jeg bruke en annen sko på bindingen, bruker 44. går det på vanlig bnding? Lenke til kommentar
kokos Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Hei. Er 177 og har et snowboard på 157 cm, er dette høyt nok for meg? Lurer siden jeg har arvet et snowboard og det har den dimensjonen, men har det noe å si på bindingen, kan jeg bruke en annen sko på bindingen, bruker 44. går det på vanlig bnding? 5701909[/snapback] Du skal ha et brett som rekker deg mellom nesa, og haken.Så da kan du jo måle for å se om det passer Du kan nok bruke en annen sko på bindingen, kommer jo an på de "selene" som går over skoen, på bindingen... Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Hvor langt et snowboard skal være kommer heeelt ann på hva du selv syns. et kortere snowboard er lettere å trikse med, mens et lengre snowboard er lettere å cruise med.. Jeg er selv over 190 høy og har et snowboard 155cm. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Er selv 1.84 og har 157. Ville ikke hatt noe lenger hvert fall. Lovlig langt for min smak, brettet bør nå deg maks til haken, IMO. The_Darkness beskrev fint hvordan et brett funker med tanke på lengde. Bindinger skal være ganske universale. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Til haka ca sa MX sport til meg... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Har hørt det skal rekke til nesetippen. Jeg er 174cm og har 156cm brett Lenke til kommentar
Legion Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 vekt er viktigere enn lengde...vektklassen til brettet om du vil. er man stor og tung vil et brett beregnet på lettere mennesker være uegnet uansett lengde. kjørestil kommer også inn. lengre brett er gunstig for løssnøkjøring samt generell stabilitet. kortere brett er mer egnet for pipe og park. stivhet på brettet er også viktig (samma med stivhet på bindinger og boots). stivere brett er mer responsivt og kan kjøres aggresivt. myke brett gir en mer komfertabel kjøring, men er mindre stabile på landinger og hardere føre. type brett spiller også inn. twins er som regel noe kortere. frikjøringbrett lengre... nesetippenmålet er et generelt mål. over og under kommer an på det jeg skrev over. bredden på brettet spiller også inn. har man båtføtter så trenger man videre brett, eller man kan kjøpe palmer plates (eller hva det nå kalles av de ulike produsentene) som hever bindingene bittelitt, slik at det blir mindre toe/heal drag sist men ikke minst, kjørelengden på brettet (lengden av brettet som er i kontakt med snø) er også mer viktig enn totallengden. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 vekt er viktigere enn lengde...vektklassen til brettet om du vil. er man stor og tung vil et brett beregnet på lettere mennesker være uegnet uansett lengde. kjørestil kommer også inn. lengre brett er gunstig for løssnøkjøring samt generell stabilitet. kortere brett er mer egnet for pipe og park. stivhet på brettet er også viktig (samma med stivhet på bindinger og boots). stivere brett er mer responsivt og kan kjøres aggresivt. myke brett gir en mer komfertabel kjøring, men er mindre stabile på landinger og hardere føre. type brett spiller også inn. twins er som regel noe kortere. frikjøringbrett lengre... nesetippenmålet er et generelt mål. over og under kommer an på det jeg skrev over. bredden på brettet spiller også inn. har man båtføtter så trenger man videre brett, eller man kan kjøpe palmer plates (eller hva det nå kalles av de ulike produsentene) som hever bindingene bittelitt, slik at det blir mindre toe/heal drag sist men ikke minst, kjørelengden på brettet (lengden av brettet som er i kontakt med snø) er også mer viktig enn totallengden. 5736853[/snapback] Vekt og stivhet kontra lengde henger i sammen etter fysiske lover, ellers så det er smak og behag. Dessuten er det ganske universelt og ingen produsenter som utmerker seg der. Myke brett er ofte lettere, og ansett for profesjonelle, nybegynnerbrett er stive og tyngre for mer "kontroll". Kjørelengden er jo så og si totallengden, så det er jo bare pirking, noe jeg synes hele innlegget ditt er. Han har arvet et brett. Først må han lære å stå på et brett han lurte på om ville passe diverse normer. Så kan han bli god, kjøpe nytt brett og full pakke, så kan han starte å leke flinkis. Folk lager så mye problemer ut av ingenting! Lenke til kommentar
Legion Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 heh, vell.. det er sant at det er smak og behag, men mye av det du skriver er rett og slett galt. myke brett er ikke ansett for profesjonelle. stive heller ikke for nybegynnere...heller tvert om. stive brett er agressive brett og vil for en nybegynner føles veldig nervøst. stive brett krever stivere bindinger og stivere boots. en nybegynner vil ha mer ut av et mykere brett siden han da vil få mer følelse av underlaget og kan kontrollere brettet mer enn at brettet kontrollerer kjøreren. vekt og stivhet kommer fullstendig an på matrialer og konstruksjon. større brett vil selvfølgelig ha potensialet for å være tyngre og innenfor samme modell så er det såklart sant, men du kan få et brett på 170 som er mye lettere enn et på 155. ...for å dra det inn til trådstarter igjen; så lenge du kan ha det moro på brett, så har resten lite å si. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 heh, vell.. det er sant at det er smak og behag, men mye av det du skriver er rett og slett galt. myke brett er ikke ansett for profesjonelle. stive heller ikke for nybegynnere...heller tvert om. stive brett er agressive brett og vil for en nybegynner føles veldig nervøst. stive brett krever stivere bindinger og stivere boots. en nybegynner vil ha mer ut av et mykere brett siden han da vil få mer følelse av underlaget og kan kontrollere brettet mer enn at brettet kontrollerer kjøreren. Det kan du da ikke mene. Et tyngre og massivt brett oppfører seg ikke ikke nærvøst i forhold til et lett og mykt brett for en nybegynner. Desto lettere og mykere desto mer merker man enhver ugjavnhet og ulent underlag. Et tyngre/stivere brett vil merke mindre til det, noe som igjen fører til bedre feeling for kjøreren. vekt og stivhet kommer fullstendig an på matrialer og konstruksjon. større brett vil selvfølgelig ha potensialet for å være tyngre og innenfor samme modell så er det såklart sant, men du kan få et brett på 170 som er mye lettere enn et på 155. Skal ikke nekte på dette, har aldri sjekket ut brett så nøye at jeg har lest vekt kontra konstruksjon o.l ...for å dra det inn til trådstarter igjen; så lenge du kan ha det moro på brett, så har resten lite å si. agreed! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå