mr messenger Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Jeg lurer på en ting.. Jeg tenker å kjøpe Canon EOS 350D med en ekstra linse - 55-200 mm brennvidde hvem av disse er da best å kjøpe: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310745 http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:...:36154;r:HWTEXT Hvem synes dere? Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 ændre overskrift til "350D med eller uden 55-200" så er du ovre det problem. Ingen af de optikker du nævner er - så vidt jeg har læst mig til - noget særligt. jeg ville nok vælge at købe huset med sigma 18-200, så har du det hele i en linse. Det er ikke en L optik (prof serien), men er du tilfreds er det fint og vil du udvide, så har du stadig en "ferieoptik" Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 En Canon EF-S 17-85mm er en god start. Det dekker det meste og har en meget god bildestabilisator ikke minst. Se på denne siden. Bla deg nedover, så kan du selv velge objektiv og se på bilder tatt med objektivet. Se også her for 17-85mm i bruk. Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) her kan du sammenligne priser www.cyberphoto.se /18-85 ligger over 6000 kr og sigmaen ca. det halve Her er linseanmeldelser linseanmeldelser hvis du køber canon, så vælg en af dem med USM, der betyder hurtig fokusmotor - de er lidt bedre end deres billigeste serie. Endret 5. mars 2006 av Kigulu Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Både Sigma og Tamron sine 18-200 har store svakheter. Når man dytter alt fra vidvinkel til stor tele inn i en zoomlinse, går det ut over bildekvalitet, spesielt i ytterkantene (ytterste vidvinkel og ytterste tele). Om den er bedre enn 55-200 vet jeg ikke, men mener å ha hørt mer sterk kritikk av begge disse 18-200 linsene enn Canons 55-200. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Her er linseanmeldelser linseanmeldelser For å være helt ærlig... den siden der skremte meg. Håper virkelig ikke at folk bruker den som avgjørende utgangspunkt til hvilket objektiv de kjøper. Hvorfor? Det var veldig få objektiver her som hadde under 4 i karakter (5 er høyeste), og det er jo kun privatpersoner som skriver om sine erfaringer. De som hadde under 4, er der én person har fått et tydelig defekt produkt, og tror at det er slik den skal være. Et objektiv fikk 2,5, fordi en av to som hadde testet objektivet hadde fått et som ikke klarte å stille fokus. Det er en tydelig defekt, men personen trodde tydeligvis at det skulle være slik og ga den 1. Den andre, var kjempefornøyd og fikk skarpe fine bilder (og alle som er fornøyde gir jo 5 eller i verste fall fire om de synes autofokusen bråker litt). Vi må bare innse det... selv om enkeltpersoners erfaringer kan være nyttig, så er det så mange som er vant til kompaktkamera med bittelite objektiv, at man ikke skal stole blindt på disse. Og de har jo ikke evne til å se svakhetene med sitt kjøp. Veldig mange forsvarer også sitt eget kjøp ved å gi fem, selv om de bare er fornøyde til en treer. På den andre siden, var det en som ga Canon 17-85 karakteren "2" fordi den ikke var like bra som 17-40L (doh!) Se heller etter seriøse reviews av den/de objektivene du ønsker å kjøpe Endret 5. mars 2006 av Afseth Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 På den andre siden, var det en som ga Canon 17-85 karakteren "2" fordi den ikke var like bra som 17-40L (doh!) Tåpelig "test" ja, men her er en sammenligning mellom de to som viser at det kanskje ikke er så dumt å velge 17-85mm siden den er billigere og har stabilisator. Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Jeg er ikke uenig , men mener godt man kan bruge det til at få indtryk af et objektiv - sammen med div. test. Indlægget havde været konstruktivt, hvis der blev givet nogle links til reviews ... desuden er det måske lidt over målet at begynde at snakke 6000 kr objektiver til førstegangskøber Endret 5. mars 2006 av Kigulu Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Tenker nå isteden å kjøpe kun Fotokameraet 350D med helt vanlig linse. 18-55 mm brennvidde. Så kan jeg heller kjøpe tilbehør senere Da velger jeg nok enten komplett.no eller MPX.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå