Gå til innhold

Bør jeg bytte fra det innebydge ac´97 kortet, til et soundbl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror at det SB kortet du vil bruke er ikke mye bedre enn den AC97... Du kan prøve, men SB kortene her normalt ikke så fint drivere like som Hercules kortene for eksemple. Du kan kjøpe et Fortissimo III, og det skal bli mye bedre enn et Sound-blaster Live. Men problemet med AC97 er det det trenger noe CPU kreftet...

Lenke til kommentar
Quote:

emrygg skrev (2002-09-21 17:27):

Det fulgte med onboard-lyd på mitt aopen ak77-333 kort, men lønner det seg å¨sette i et soundblaster live 5.1 kort istedet? Får jeg bedre lyd eller er det onboard lykortet like bra?

Har brukt et creative 1024 kort i min pc, Men så fikk eg lyst på det nye audigy player og lyden ble faktisk bedre i mitt tilfelle. Eg ser at det er mange som sier at creative lager dårlige drivere, Eg vil si det motsatte, Har alldri opplevd problemer med creativ sine produkter. :grin:
Lenke til kommentar

jeg har heller aldri hatt problemer med Creative sine lydkort, tror det er heller du som har vært uheldig...

JEg kjøpte SB AWE32, da det først kom til norge betalte hele 4-stor for det. Nå bruker jeg et SB 1024 Live er kjempe fornlyd med det, men nå er jeg ikke innebarka Creative fan, hvis jeg kommer over noe som gir bedre lyd, hvorfor ikke?

så lenge vi ikke får noe alla AWE32 V.S GUS så er jeg fornøyd :smile:

Frankey

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-21 17:27, skrev emrygg:

Det fulgte med onboard-lyd på mitt aopen ak77-333 kort, men lønner det seg å¨sette i et soundblaster live 5.1 kort istedet? Får jeg bedre lyd eller er det onboard lykortet like bra?

skal du sjå på dvd...ja

bare spele?...hold deg til det gamle heller

Lenke til kommentar

AC'97 fungerer ganske bra!!

Har et Creative Live! 5.1 kort fra før, men la det på hylla når jeg byttet hovedkort med AC'97 6 kanalskort! Fordelen med det innebygde kortet er at det er innebygd. Fungerer mye bedre sammen med resten av maskinen.

Er det AC'97 kortet du har 6 kanals hadde jeg lagt SB kortet på hylla, men er det bare 2 kanals, så tror jeg at jeg hadde kjørt i gang SB kortet.

Har for øvrig aldri hatt problemer med Creative kort!! Derimot andre saker kan de ikke lage, som f.eks DVD spillere, men det er da ikke Creative som produserer heller, de kjøper stort sett inmat fra andre leverandører. Av bra kort er jo da å nevne: Creative sitt Voodoo2 som må være en revolusjon av et kort! Det var stort sett det eneste V2 kortet som virkelig ble støttet av alle spill!

Jeg har testet ut andre produsenter og har senere gått tilbake til Creative!

Men som sagt så fungerer AC'97 kortet mitt meget bra! Bra driver, støtter stort sett alt! Innebygget Equalizer, stiller lyden inn en gang for alle, det er jo litt hyggelig!

Lenke til kommentar

Har testet ut AC'97 kortet mitt litt mere jeg!!

Det viser seg at jeg ikke kan kjøre Dolby Digital på Power DVD, og det tyder på at kortet ikke har støtte for Dolby Digital!! Noe som igjen gjør at jeg kun kan kjøre 2 kanaler! Og det er jo ikke mye fett!!

Live! 5.1 kortet hadde iallfall støtte for Dolby Digital!! Så nå vurderer jeg å kjøre i Live! kortet igjen! Eller invistere i noen fete høgtalere som har medfølgende dolby digitalforsterker!! Klipsch har jo noen fete saker med Dolby Digital forsterker til rundt 4000!

Det medfølger SPDIF in og ut på AC'97 kortet mitt iallfall! Så da er jo problemet løst!! Men sånn det ligger an nå, så er jeg fristet til å kjøre i gang Live! kortet igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...