Messel Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Heisann. Jeg har tre maskiner koblet i nettverk hjemme, derav to trådløst. Jeg vil sette opp en filserver på loftet for å lette tilgangen til bilder, musikk, dokumenter etc. på alle maskinene. Den skal kun brukes til filserver, og må kunne nås med remote desktop eller lignende. Server 2000 ligger på maskinen, men er XP Pro like greit? Kunne tenke meg å formatert disken og startet med blanke ark. Jeg har ikke installasjonsdiskene til Server 2000, men har XP Pro liggende. Annet jeg bør tenke på i samme slengen? Lenke til kommentar
ArchW Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Til vanlig filserver osv fungerer XP helt fint. Men om du vil lære deg mer om server administrering kan du jo bruke 80 dager trial på Win2003 (om du ikke har lisens). Andre praktiske ting du kan ha på serveren din er RIS eller Ghost siden du har 3 andre pc'er i nettverket.. Alternativ til Remote Desktop er xvnc eller vnc, der førstnevnte er ment for pc'er i domene. Disse kjører live istedet for via egen sesjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå