Gå til innhold

Problem med overføring på I-pod

Anbefalte innlegg

Hei!

Dama har nå skaffa seg Ipod nano, og har lagt over noen sanger fra pcn sin.

Når hun så kommer til meg og skal ha over noen sanger, så ble det plutselig et slit med overføring...

1. Hvorfor synes ikke sangene hennes på Itunes?((hos meg) Har oppdatert til det nyeste, og ser på plass vinsningen under at sangene skal ligge der enda.

2.Nå får hun ikke spilt av de sangene hun hadde fra før, men får spilt av to sanger som jeg la inn i biblioteket.. Fjernet så disse fra biblioteket igjen , men de ligger fortsatt igjen i ipoden..(har prøvd meg fram med auto oppt. o.s.v)

Hva er det jeg har gjort feil? (kjørt update på i podn btw)

Hadde trodd at dette egentlig var veldig enkelt, ettersom det ser ut som ipod er allemannseie..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saken med automatisk oppdatering er at iPoden blir synkronisert med iTunes, hvilket betyr at om du har 2 sanger i iTunes og velger automatisk oppdatering vil du ende opp med 2 sanger på iPoden.

Når ho kjem heim igjen og oppdaterer automatisk mot sin eigen iTunes igjen vil dei sangane ho fekk frå deg forsvinne.

Om du har tenkt å legge inn sangar frå forskjellige maskiner kan du ikkje bruke automatisk oppdatering.

Dette er ein stor svakhet i systemet til Apple og eg forstår ikkje kvifor det skal være så tungvint.

Lenke til kommentar

Huff... Jeg synes det var jevlig hevy jeg.. Hadde håpa det var klikk og dra jeg men..

Nå endte det med at hu hadde lagt over noe musikk selv mens jeg var på jobb, og da hadde hun lagt litt over på Itunes, og litt bare dratt over og kopiert, og vet a f hva hun hadde gjort..

Endte med at vi tok gjenoprett på ipod updater.

Her kommer spm mitt inn..

La merke til at uten noe ipod innkoblet, så gikk det ikke å skru av auto update:(hvis man ikke har gjort det fra før da..)

Så hvis hun legger noen sanger over hos meg, og så kobler den hos seg selv, vil ikke den oppdatere og fjerne alt hun har lagt over før hun får gjort noe da?

La også merke til, at når jeg hadde koblet hennes til Pcn min igår, så ble ikke sangene hennes borte, de lå fortsatt på ipoden og tok opp plass, men det virka ikke som ipoden ville lese dem?!

Noen som hadde giddet å ta seg litt tid til å forklare meg dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...