-Teddy- Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Har prøvd mye frem og tilbake med linkene mine men uansett hva jeg gjør så er jeg ikke kar om å få det til: Bildelinkene på siden min har nemlig problemer med bakgrunnsfargene jeg bruker på andre sider. Her ser du problemet: http://home.no.net/teodor89/bula.html Det er enda værre i IE enn i Firefox, har ikke testa Opera. Dette er nok en del av problemet: a:link{ color: #000000; background-color: #cdcdcd; text-decoration: none; } a:visited{ color: #000000; background-color: #cdcdcd; text-decoration: none; } a:hover{ color: #cdcdcd; background-color: #000000; text-decoration: none; } a:active{ color: black; background: black; text-decoration: none; } Prøvde å legge inn dette for å se om det hjalp: div#content img a:link{ color: black; background: black; text-decoration: none; } div#content img a:visited{ color: black; background: black; text-decoration: none; } div#content img a:hover{ color: black; background: black; text-decoration: none; } div#content img a:active{ color: black; background: black; text-decoration: none; } Har prøvd å skrive ting på litt forskjellige måte for sikkerhetsskyld. (#000, #000000, black, men og uten div#content osv.) Ellers har jeg en margin på bildene men det burde jo ikke forårsake dette med mindre jeg hadde brukt padding. Uansett ser det ikke bra ut. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Det har hvertfall ingenting med at bildene er linker å gjøre. For akkurat sånn blir bildene mine og, når jeg lager dem i photshop med transparent bakgrunn. Skjønner ikke hvorfor... Men siden bildene dine er helt firkantet, kan du stille inn canvas size mindre i photshop.(Hvis du har det da) Jeg tror også du kan gjøre det samme i paint.(Da attributter) Endret 5. mars 2006 av Oxido Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 1. Bildene mine er ikke firkantet, de er i "kameraformat". Hvorfor skulle jeg endre størrelsen på de? 2. Det har jo selvfølgelig noe med marginene jeg har lagt til og linkene å gjøre. Om du holder musa over bytter jo fargene på bakgrunnen rundt ettersom jeg har definert det på linkene mine. Om du går på "hjem" og velger et annet skin ser du har boksen har en annen farge når du holder musa over. (sjekk "Color") Skjønner at du prøver å hjelpe men jeg ser ikke at å endre bildestørrelsen kan hjelpe. Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Ja, sorry så at bildene er i riktig størrelse nå... Har du prøvd slik?: a:link{ background-color: #000000; text-decoration: none; } Endret 5. mars 2006 av Oxido Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Ja, sorry så at bildene er i riktig størrelse nå...Har du prøvd slik?: a:link{ background-color: #000000; text-decoration: none; } 5704509[/snapback] Nei, for linkene mine skal ha den fargen. Det er derimot kun bildene som er linker som ikke skal ha den bakgrunnen. Men om du skriver på en img foran a:link så har jeg prøvd det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå