Gå til innhold

Kjæresten få lov til å bestemme hvem jeg omgåes?

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg å kjæresten har vært sammen lengere en lengst, å da kan det fort oppstå sjalusi.

Men i det siste har hun vært litt gretten for at jeg går sammen med andre jenter på min fritid. Jeg har veldig mange "jentevenner" (merk: venner] som jeg trives å gå sammen med.

Tror nok jeg(?) delvis jeg kan ha skyld i det da hun har hørt flere jenter har prøvd å legge ann på meg på fester når hun ikke er der. Men jeg trekker meg unna da, å noen ganger rett å slett gått hjem pga noen jenter er innpåslitene.

Men min grense ble nådd i dag. Jeg fikk en melding av en venninde som orginalt er ei venninde på hennes side, men som jeg har blitt veldig god venn med over tiden, om at vi ikke skulle finne på noe. Merk, dette er en person jeg kan snakke om det meste med å syntes det av og til kan være godt å få ut litt ting som jeg vil skjerme min kjæreste fra.

Uansett, når kjæresten fant ut av dette fikk jeg følgene beskjed; Det syntes hun ikke var riktig av meg å at hun viste hvordan hun var så hun syntes det var dårlig av meg vist jeg gikk ut med henne.

Javel, så nå sitter jeg her alene, mens hun er på fest hos en fyr som jeg vet er veldig "hypp" på henne, som stadig ringer henne og sender melding til henne.

Jeg har ikke lyst å bestemme hvem hun skal gå med, fordi, jeg stoler 100% på henne. Men jeg har tydligvis ikke den samme tillitten.

Snakker vi om gjensidig respekt?

:hmm:

Endret av haddis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort og godt, nei. Ta en alvorlig prat med henne om det.

Har dere vært sammen lenge må hun da forstå at skal forholdet fungere må dere respektere og stole på hverandre.

Endret av Pazman
Lenke til kommentar

har hatt en dame som det der også, som skulle prøve og kontrollere hvem jeg hang med og hvem je gikke han med. Det funker aldri. Prat ordentlig med henne om det, at du får ha de vennene du vil ha. (så lenge det forblir VENNER) Forstår hun ikke det er hun ikke verdt 5 flate øre... :hrm:

Lenke til kommentar

Har fortsatt til gode å møte en jente som ikke, enten subtilt eller helt åpent, setter krav lignende det du opplever. For ordens skyld er de fleste gutter likedann.

Det er ditt liv, møt de du vil.

Å ha et forhold med et annet mennesker gir ikke en rett til å kreve hva en skal eller ikke skal gjøre.

Ta en Locke; "Don't tell me what I can or can not do".

Lenke til kommentar

Du har altså blitt god venn av ei venninne av henne som du betror deg til? Du forteller saker til henne som du ikke forteller til kjæresten?

Disse jentevennene, har du blitt kjent med de etter at du ble sammen med kjæresten din? Kjenner hun de?

Hvor gammel er du/dere?

Hvor lenge har dere vært sammen?

Endret av Mirann
Lenke til kommentar
1: Du har altså blitt god venn av ei venninne av henne som du betror deg til? Du forteller saker til henne som du ikke forteller til kjæresten?

2: Disse jentevennene, har du blitt kjent med de etter at du ble sammen med kjæresten din? Kjenner hun de?

3: Hvor gammel er du/dere?

4: Hvor lenge har dere vært sammen?

5701636[/snapback]

1: Ja, enkelte ting av interesser osv, fordi vi er kjærester betyr ikke det at alt jeg liker skal hun like osv. Da er det godt å ha noen andre å snakke om. Fks i dette tilfellet jobb.

2: Ja, hun kjenner dem

3: Jeg er 20, hun er 19

4: Ca 3 år nå

Endret av haddis
Lenke til kommentar
1: Ja, enkelte ting av interesser osv, fordi vi er kjærester betyr ikke det at alt jeg liker skal hun like osv. Da er det godt å ha noen andre å snakke om. Fks i dette tilfellet jobb.

2: Ja, hun kjenner du.

3: Jeg er 20, hun er 19

4: Ca 3 år nå

5701788[/snapback]

På nr 2 så lurte jeg på om du ble kjent med dine jentevenner før dere ble sammen.

Jeg hadde blitt rimelig forbanna om kjærsten min fant på ting og betrodde seg til min venninne! Som kjærster skal man kunne prate om alt, mener nå jeg.

Men nå vet jeg ikke hva dere finner på og prater om. Jeg synes bare det er merkelig at dere to gjør ting sammen, uten kjæresten din..

Lenke til kommentar

Så det du sier er at jeg ikke skal gjøre ting sammen med andre jenter?

Å med ting mener jeg snakke, delvis komunikasjon, se film eller generelt bare være venner? Når man entrer er forhold blir det da forbudt for gutt å jente å være venner?

Endret av haddis
Lenke til kommentar

Jeg synes du bør respektere kjæresten din uansett om du er uenig. Dere bør diskutere sammen og komme til enighet om grenser, hva kan du/hun gjøre i slike situasjoner - og på den måten komme frem til et kompromiss. På den måten kan dere komme frem til en løsning - alternativt den løsningen at dere ikke blir enig og at det ikke er verd å fortsette forholdet. Snakk sammen for f :)

Lenke til kommentar

Kompromiss som å bli enig med dama. De har tydeligvis litt forskjellig idè om hvordan tingene er.

Synes personlig det virker litt sært å betro seg såpass med andre jenter. Hadde dama mi gjort tilsvarende så hadde jeg blitt sur. Og jeg tror hun hadde det samme dersom jeg gjorde det. MEN, de har muligens et helt annet forhold enn meg å dama. Derfor må DE finne ut SAMMEN hvordan devil ha det. Ergo, kompromiss ;)

EDIT: Etter å ha lest over en gang til så vil jeg si at det hele kommer veldig ann på forholdet ditt til dama og dine "betroelser" til venninner og ikke til henne. Om jeg har misforstått så unnskyld :) Jeg kjenner ikke deg og henne..

Endret av smetho
Lenke til kommentar
Så det du sier er at jeg ikke skal gjøre ting sammen med andre jenter?

Å med ting mener jeg snakke, delvis komunikasjon, se film eller generelt bare være venner? Når man entrer er forhold blir det da forbudt for gutt å jente å være venner?

5701843[/snapback]

Jeg skrev ikke at du ikke kunne gjør ting sammen med andre jenter.

Men, jeg skjønner dama di hvis du er mye sammen med venninna hennes, alene dere to. En vesentlig forskjellg det.

Jeg er helt for at man må få ha venner av begge kjønn og alt det der, det spørs bare hvordan ting blir gjort/er. Hvis f.eks kjæresten min hadde hengt mer sammen med ei venninne enn med meg, så hadde jeg blitt forbanna. Hadde han betrodd seg til henne i stedet for meg, så hadde jeg blitt enda mer forbanna.

Kanskje kjæresten din mener du bruker for liten tid på henne? Men heller prioriterer andre?? Kanskje hun er redd for at heller vil betro deg til venninna hennes, enn til henne?

Lenke til kommentar

Nei, Vi sover sammen, spiser sammen, dusjer sammen. Så jeg bruker ikke lite tid på henne. Vi prater om alt å gjør det kjæreste gjør.

Mitt poeng her er at. Er det bare meg som burde få grenser om hvem jeg skal gå med, når hun går sammen med personer som vi begge vet er veldig forelsket i henne. Jeg finner meg i dette fordi jeg tror at fornuften selv kan styre et forhold. Man skal ikke styre det med tvang. Heller med å stole på hverandre.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Du må bare bevise for henne at det er henne du elsker og gjerne gi henne litt ekstra oppmerksomhet. Fortell henne litt sladder om venninnene dine så hun vet at du ler av dem også, så vil hun innse at du også kan ha jentevenner.

Ser du ikke på TV, eller? :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...