vifteovn Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Ja sikkert enkle for dere som har peiling :wink: 1. Jeg skal på lan til høsten. Så lurer jege om om jeg kan bruke subben som forsterker til headsettet? Den har jo innebygd forsterker rekner jeg med. Og hva skjer hvis jeg trekker ut headsettjacken vil ja bare få "dunk dunk" da eller vil jeg skade subben? 2. Jeg liker alt slags musikk dvs klassik musikk og. Jeg har et Herkules MUSE XL og lurer på om en skifting til Herkules forturismo 3 7.1 eller TerraTec Lydkort PCI DMX 6Fire 24/96 eller et Audigy kort vil gi bedre klang? Jeg vil helst ikke spytte ut for mye ekstra i lydkort men leste av terratec kortet hadde "exelent" klang den beste på markede sågar. Ikke at lyden er dårlig nå :smile: Tør ikke skru opp helt for da piper det i ørene :razz: Har ikke komt til et punkt hvor det skurrer heller enda. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Quote: Den 2002-09-21 17:17, skrev The_Creator:1. Jeg skal på lan til høsten. Så lurer jege om om jeg kan bruke subben som forsterker til headsettet? Den har jo innebygd forsterker rekner jeg med. Og hva skjer hvis jeg trekker ut headsettjacken vil ja bare få "dunk dunk" da eller vil jeg skade subben? Om du kan bruke subben som forsterker, "tja", men jeg tror ikke det er noen red lyd ut på subben. Den er på den ene fronthøytaleren, for headset. Den må du da bruke. Du kan ikke koble headsetet til subben, eller du kan, men da vil subben spille bass, og headsetet midfeltet og diskant. Noe som betyr at du blir stengt ut fortere enn at du kan avfyre din andre rocket i Q3A ;P Quote: 2. Jeg liker alt slags musikk dvs klassik musikk og. Jeg har et Herkules MUSE XL og lurer på om en skifting til Herkules forturismo 3 7.1 eller TerraTec Lydkort PCI DMX 6Fire 24/96 eller et Audigy kort vil gi bedre klang? Jeg hadde en DMX XFire 1024, kongekort, men et problem. Om jeg var på DP, så var lyden i headsetet EKSTREMT lavt, ikke som med Soundblaster kort og lignende. Alltså, så lav at jeg ikke kunne spille ordentlig, kunne spille like bra uten headset. Vet ikke om dette er med alle Terratec lydkort, at de ikke har noe sterkt signal. Jeg vet ikke termologien for dette, men var rett og slett umulig å se på en film med litt bakgrunnsstøy. Hørte INGENTING. Hjalp NOE med lukkede øretelefoner. Men ikke nok for at jeg ville beholde det. Så etter 2 år solgte jeg det pga at jeg dro mer og mer på lan hvor bakgrunnsstøyet var høyt. Så velg et lydkort som gir god nok volum/lydstyrke rett ifra lyd-ut med headset/øretelefoner. (Vet at noen trekker headset = øretelefoner og mic for telefon/data :smile:) Quote: Jeg vil helst ikke spytte ut for mye ekstra i lydkort men leste av terratec kortet hadde "exelent" klang den beste på markede sågar. Det stemmer fint det :smile: Quote: Ikke at lyden er dårlig nå :smile: Tør ikke skru opp helt for da piper det i ørene :razz: Har ikke komt til et punkt hvor det skurrer heller enda. Da er det vel ikke så mye vits i nytt lydkort? Om lyden din er grei. Jeg gikk ifra Terratec sitt godkort, til AC97 onboard 6-punkts lyd. Helt ok denne :smile: Håper det hjalp noe :smile: Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Jo det klarnet opp. Men jeg kobler ikke headsettet direktet til subben. Den har et kontrolltower som jeg plugger det i. Spiller jeg for høyt når det lukter strøm i anlegget? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå