Gå til innhold

Radeon 9800pro vs x800pro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis 9800pro er lik x, så er x800pro lik 2x. Har i hvertfall hørt dette noen steder :)

Det vil med andre si at x800pro er omtrent dobbelt så bra som 9800pro, og jeg ville helt klart si det er verdt det  :thumbs:

5701192[/snapback]

Takk.. :D Noen flere som har noen innspill?

Prøver å finne noen tester de kortene er satt opp mot hverandre, vet dere om noen?

Lenke til kommentar

Christer: jeg vet ikke riktig norske bruktpriser men jeg synes ikke x800pro var verdt pengene, til rundt det beløpet skulle jeg heller fått tak i eks. gf 6800gt, og om du har litt flaks et x800xt kort for kanskje noen hundre xtra, x800 pro kortet er ikke så kjapp at det gjør så mye, vil gjette på rundt 1.5 ganger så kjappt.

Lenke til kommentar

Mitt X800PRO VIVO klarte CS Source/HL2 i 1024x768 med 4xAA/8xAF med et snitt på 112 FPS i stresstesten. Men har du mulighet ville jeg heller gått for et X800XT - 4 ekstra pipelines og litt høyere klokk på XT :)

Antar det er AGP du har.

Du kan jo forøvrig ta en titt på GeForce 7800 GS.

Lenke til kommentar

Mange kloke svar her ja, kunne egentlig tenkt meg 7800GT,men det blir for dyrt. :p Skilter på bilen og førerkort er det som står først på lista mi. Er 17år, så er ikke lenge igjen. :)

Så må klare meg med det jeg har.

Resten av pc'en:

P4 2,8 ghz

1gig ram fra ocz

raptor 36 gb + 200gb

radeon 9800pro

Ser komplett har Geforce 6800Ultra (demo) og Radeon X850XT PE til 2295kr, mens netshop har Radeon X800XT til 2999kr.

Er ikke de fra komplett en del bedre?

Han som kunne selge med det andre skulle selge det til en kamerat i steden sa han, så ble ikke noe av det uansett ;)

Lenke til kommentar

Du kan f.eks. se gjennom excel fila mi for å se relative ytelser og priser for deretter å avgjøre selv.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=201890&hl=

:)

Ingen spiller 3DMark, derfor er det å stirre seg blind på 3DMark resultater fy-fy.

Når det gjelder linken til anandtech så viser den kun hvordan den relative driverytelsen har endret seg. Ikke hvordan den relative ytelsen mellom X800Pro og 9700Pro er.

Endret av oddarne84
Lenke til kommentar

Jeg hadde nettopp x800pro og 9800pro. Det var store forskjeller, med 9800pro var det lave grafikk innstillinger men med x800pro så fyrte jeg det meste opp på high, kanskje ikke akkurat med aa og af på fullt. Du vil ikke angre på ytelsen og for og si det sånn så er ikke et 6800GT så mye bedre men da har du sm3.0 som er kjekt og ha. Følg med på bruktmarkedet og se hva som kommer, 1500kr var kanskje litt mye.

x1800xl til 2385kr er veldig billig og med det får du mye ytelse for pengene.

http://www.directbuy.no/PartDetail.aspx?q=...32;c:36132;r:pg

Endret av Itnux
Lenke til kommentar
Du kan f.eks. se gjennom excel fila mi for å se relative ytelser og priser for deretter å avgjøre selv.

Ingen spiller 3DMark, derfor er det å stirre seg blind på 3DMark resultater fy-fy.

Når det gjelder linken til anandtech så viser den kun hvordan den relative driverytelsen har endret seg. Ikke hvordan den relative ytelsen mellom X800Pro og 9700Pro er.

5704439[/snapback]

nå er det en del spill tester på de linkene jeg posta og da!

Lenke til kommentar
Ifølge denne testen så er faktisk 9700 pro og x800pro ganske like bra.

Edit: Det beste kortet der er nok x850 xt pe kortet til 2300 kr, tett fulgt av 6800 ultra.

5704303[/snapback]

Eeh... det er jo ikke en sammenlikning mellom korta det der!

De sammenlikner hvilken ytelsesforbedring de to kortene får mellom de forskjellige Catalyst versjonene.

Jeg oppgraderte nettopp selv fra et overklokka R9700 kort til en X800XL... det nye kortet er over 2x det gamle 9700 kortet i BF2.

9700 i 1024x768 med alt på medium var som regel mellom 35-50fps

X800XL kortet i 1024x768 med det meste på high, ligger somr regel på 80-90fps

Lenke til kommentar

5704439[/snapback]

nå er det en del spill tester på de linkene jeg posta og da!

5704565[/snapback]

Greit da. Under tvil. Det er jo tross alt Toms Hardware.. :p Endret av oddarne84
Lenke til kommentar

du burde heller spare litt mer penger og kjøpe deg X850XT for det kan klokkes en hel del fikk det opp på 600mhz core og 650mhz memory clock

altså som komplett sier da 600mhz core clock og 1,3ghz memory clock altså

0,22ghz mer på memory en vanlig

og 80mhz mer på core clock

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...