kaaasen Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Heisann, Bestemte meg for å legge inn Linux atter en gang (denne gangen på den bærbare maskinen). Grunnen er at jeg synes XP går for dårlig på den, fordi jeg ikke bruker den til annet enn MSN, tekstbehandling, surfing og til å se på filmer med - og fordi jeg ønsker å lære meg noe nytt. Selve nedlastingen, brenningen og installeringen av Ubuntu gikk smertefritt. Den enkleste installeringen jeg har vært borti hittil. Systemet fungerer fint, men problemene oppstår når jeg begynner å konfigurere. For det første er det en gammel versjon av Firefox som ligger inne. Denne får jeg ikke til å oppgradere. Jeg vil heller legge inn Opera, og har lastet ned det også. Jeg har også flere MSN-alternativer liggende (blant annet aMSN), men jeg får rett og slett ikke til å installere noen av de. Jeg har kikket litt gjennom guider, men de fleste jeg har kikket på er utdatert, og nevner heller lite om selve installeringen av forskjellige programmene. De fleste er veldig spesifikke og gjelder kun dét programmet det står om. Er det noen som har noen gode tips til meg? Noen fine guider som gir meg det med teskje? Håper på et par gode svar. Med vennlig hilsen, Complexion Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Automatix fikser alle dine problemer... Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Jeg kikket litt på den, ja. Regnet ikke med at den var så fantastisk som jeg trodde, så jeg droppet den. Den fungerer nesten som Windows Installer altså? Ah, typisk. Nå gikk batteriet tom på laptopen - og laderen er ødelagt. Får ikke den nye laderen fra Dell før tidligst 10 mars >< Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Jeg kikket litt på den, ja. Regnet ikke med at den var så fantastisk som jeg trodde, så jeg droppet den. Den fungerer nesten som Windows Installer altså? Ah, typisk. Nå gikk batteriet tom på laptopen - og laderen er ødelagt. Får ikke den nye laderen fra Dell før tidligst 10 mars >< 5700976[/snapback] Hva mener du? Det er ett script som lar deg velge de tingene du trenger og vil installere, og laster ned nødvendige pakker og installerer disse for deg. Hvis du ikke klarer å installere amsn fra source eller finne en deb fil av amsn og installere denne, så burde du seriøst vurdere automatix. Ikke noe som minner om en windows installer ved den. Endret 4. mars 2006 av syklitengutt Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) På denn siden her finner du info om hvordan du skal installere Automatix osv. http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=138405 Det er stort sett bare å skrive: wget http://beerorkid.com/automatix/automatix_5.5-5_i386.deb sudo dpkg -i automatix_5.5-5_i386.deb ... i en terminal hvis du bruker Ubuntu (ikke Kubuntu eller Xubuntu). Du finner den i Applications>System Tools>Automatic Endret 5. mars 2006 av tuxerator Lenke til kommentar
evenh_ Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 http://prdownloads.sourceforge.net/amsn/am...95-3.ubuntu.deb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå