chjohan Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 I dag hentet jeg mitt "Gainward GeForce 6600GT 256MB GDDR3, AGP8X, "Ultra/1980" Tv-out,DVI, Retail" på postkontoret. Jeg åpnet opp kabinettet, tok ut det gamle skjermkortet forsiktig, og satt inn det nye forsiktig. Så lukket jeg kabinettet og startet Pc'en. PC'en startet helt fint og vifta på skjermkortet snurret fint og normalt, men power-lyset på skjermen stod og blunket. Så tok jeg og åpnet kabinettet igjen og koblet til en strømkabel fra Hardisken, som beskrevet i brukermanualen. Jeg prøvde igjen, men power-lyset fortsatte å blunke. Har prøvd med to forskjellige skjermer, så det er nok ikke skjermen problemet ligger i. Veit ikke om det er noe problem med strømforsyning i og med at vifta på skjermkortet snurrer. Skjermkortet klarer altså ikke å sende noe signal. Hva skal jeg gjøre?? Hvordan kan jeg løse dette problemet?? Jeg har en Dell Dimension 8300, som funker med mitt gamle AGP X8 kort. Takk for svar! Lenke til kommentar
Grimrevenger Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 I dag hentet jeg mitt "Gainward GeForce 6600GT 256MB GDDR3, AGP8X, "Ultra/1980" Tv-out,DVI, Retail" på postkontoret. Jeg åpnet opp kabinettet, tok ut det gamle skjermkortet forsiktig, og satt inn det nye forsiktig. Så lukket jeg kabinettet og startet Pc'en. PC'en startet helt fint og vifta på skjermkortet snurret fint og normalt, men power-lyset på skjermen stod og blunket. Så tok jeg og åpnet kabinettet igjen og koblet til en strømkabel fra Hardisken, som beskrevet i brukermanualen. Jeg prøvde igjen, men power-lyset fortsatte å blunke. Har prøvd med to forskjellige skjermer, så det er nok ikke skjermen problemet ligger i. Veit ikke om det er noe problem med strømforsyning i og med at vifta på skjermkortet snurrer. Skjermkortet klarer altså ikke å sende noe signal. Hva skal jeg gjøre?? Hvordan kan jeg løse dette problemet??Jeg har en Dell Dimension 8300, som funker med mitt gamle AGP X8 kort. Takk for svar! 5700831[/snapback] åssen strømforsyning har du? Lenke til kommentar
chjohan Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Er ikke sikker, har i hvertfall en standard Dell Dimension 8300 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Sett tilbake det gamle skjermkortet for å se om det har hendt noe med maskina utenom skjermkortet. Lenke til kommentar
chjohan Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Har satt det nye kortet ut og inn, har prøvd det gamle skjermkortet, dette funker. Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 da ville jeg sagt at den får for lite strøm og du må nok bytte strømforsyneren også. Lenke til kommentar
chjohan Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Ettersom at skjermkortet hadde noen riper på viftedekselet og esken så litt "brukt" ut, prøver jeg å få tilsendt et nytt skjermkort. Hvis det heller ikke funger, kjøper jeg ny strømforsyning. Takker for svar! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Ettersom at skjermkortet hadde noen riper på viftedekselet og esken så litt "brukt" ut, prøver jeg å få tilsendt et nytt skjermkort. Hvis det heller ikke funger, kjøper jeg ny strømforsyning. Takker for svar! 5701498[/snapback] Har du en nabo/venn du kan få lånt ei kraftigere strømforsyning så du kanskje slipper å sende tilbake skjermkortet? Lenke til kommentar
chjohan Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Stikker bort til en venn i morgen og prøver skjemkortet mitt i PC'en hans, hvis d ikke funker sender jeg d tilbake Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 siden det er en ferdig bygd pc så er det sikkert PSU'en ja. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 siden det er en ferdig bygd pc så er det sikkert PSU'en ja. 5704031[/snapback] Det er nok stor mulighet for det ja. Dell vil vel ikke at brukerene skal oppgradére pcene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå