Sweet Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Hei. Jeg sitte rher hos mora mi og sliter litt med nettverket her. jeg kan ikke få IP fra modemet, og har ingen peil hvorfor. har prøvd forskjellige kabler, annen port på switchen, statisk IP, dynamisk IP, ip fra DNS/DHCP, men ingenting fungerer. legger ved en tegning så får dere spørre om det er noe cnet.bmp Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 ja forresten, glemte at PC1 og PC2 får IP og IPtlf fungerer feilfritt... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) http://www.thomson.net/EN/Home/MiniSites/B...model=TCM%20420 Du får ikke IP fra modemet fordi det ikke har innebygd DHCP server. Ønsker du flere PC'er enn ISP'en deler ut ip adresse til (fra deres DHCP server) må de kontaktes og det må enables hos de. Eller du kan kjøpe en ruter med innebygd DHCP server å plassere denne mellom modemet og svitsjen. Edit: Da deler de vel ut max tre ip adresser da. Endret 4. mars 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 det var LITT teit ja ok.. får høre med de i morgen eller mandag takk for svar Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 haha, sånn til info, nå gikk mora mi amok fordi hu trudde jeg dreiv og ødela internettet dems Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå