Gå til innhold

driver "mup.sys" feil

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har 2 x 250GB samsung harddisker. Det går helt fint og formatere og instalere windows på disse, med og uten RAID 0. Problemet kommer først når den skal boote opp første gangen. Da fryser loade-baren og ingenting skjer, i safe-mode stopper den når den laster x\drivers\mup.sys.

Er det noen som vet hva som kan være galt? Selv tror jeg den ene disken kan være ødelagt.

Setter stor pris på svar :)

EDIT: Mup.sys istedefor mud.sys

Endret av MagE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 - Last ned UltimateBootCD og test diskene dine.

2 - Er det "system32\drivers\mud.sys" den stopper på ? Google kjenner ikke den fila, og finner den ikke på min PC heller.

Kan det være _fila_ og ikke disken som er problemet ?

3 - Har du prøvd å kryssbytte master/slave,, slik at du installerer på "den andre" disken ?

Lenke til kommentar

Beklager for at jeg ikke har svart før nå.Har instalert windows xp på begge diskene nå ,hver for seg. Begge gangene fikk jeg den samme feilen. Jeg så nå at det var "system32\drivers\mup.sys" det stopte på, ikke mud.sys som jeg sa tidligere. Beklager for slurvefeilen fra min side.

Det jeg har komt fram til nå er at det ikke er diskene som er ødelagte, men det må være fila som BearCat sier. Har ikke fått testet diskene enda, men skal prøve å få det gjort i løpet av dagen :)

Lenke til kommentar

Det ser ut til at det er flere med samme problem rundt omkring....

Copy&Paste

http://www.experts-exchange.com/Operating_...Q_21050033.html

Start the computer with the boot disks or Windows CDROM

After the Welcome to Setup dialog box appears, press R to repair, and then press C to start Recovery console.

Choose install Windows and log on as Administrator.

At the command prompt type "disable Mup.sys"

"MUP stands for "Multiple UNC Provider" which assists Windows in locating resources when more than one redirector is on a machine such as "Microsoft Client for Microsoft Networks" and the "Novell Client for Novell Netware". When a connection to a server is requested it does not know if the request is to a Novell server or an NT server. It will start looking for the server with the primary protocol on the primary requestor and then continue looking for the server on each protocol bound to each redirector until the server is found."

http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/t1047532372

I had this same problem. it actually caused me to buy a new processor that I wanted anyway, but I couldn't get the computer to boot off of the WinXP Pro CD. It would always hang at the file that supported multiple processors. I finally fixed the problem by disabling the quick POST in my BIOS. for whatever reason, this solved the problem. maybe that will work for you without disabling the DLL in windows.

I think mup.sys is getting a bad rap in all of this. I had the problem, where booting in safe mode, the computer would hang, and the last line listed was the mup.sys line. My problem was actually solved by moving a ram chip from one slot to the next adjacent slot. The computer will hang if it gets a bad read from a ram chip, and in this instance, it was hanging coincidentally when the mup.sys line was displayed.

http://www.computing.net/windowsxp/wwwboar...rum/108139.html

Lenke til kommentar

som det sto i posten over her, så er bare mup.sys den siste fila windows loader før det går skeis! i mitt tilfelle var det en bogus versjon av windows som fucka min maskin, så du må nok til med mye trouble shooting, hvis du ikke er heldig å snuble over løsningen! Internett gir def 100 forskjellige løsninger på problemet mup.sys, noe som egentli ikke er slemmingen, hvis du deaktiverer mup.sys i Windows recovery console, failer den bare på den nest siste.

så lykke til, her er en liste over ting du kan prøve:

1. feilsøke diskene

2. hard format begge diskene dine (men det har du vel allerede prøvd)

3. flytte rundt på rammen

4. aktivere/deaktivere ACPI options i bios, dette har vært problemet på mange maskiner

5. koble fra alle USB enheter, bytte til PS/2 tastatur/mus hvis du ikke allerede har det

6. bytte kabel til ATAPI enhetene dine (cd-rom, harddisk på P-ATA/IDE) dette har faktisk funket for noen

7 koble fra lat bortsett fra boot disk, booter den nå, så kan du koble til en å en ting til det går skeis igjen!

Så lykke til, jeg måtte slå maskinen min 100 ganger før jeg tilslutt klarte det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...