Gå til innhold

Flere bilder, til ett stort bilde

Anbefalte innlegg

Har jobbet en god del i photoshop, men en ting jeg aldri har brukt det til, er å lage et stor bilde, av flere "små " bilder.

Tenker på å sette sammen flere biledfiler, til et stort bilde, eks, flere bilder av en person sammensatt til et stort bilde.

Vet jo at jeg kan lage et nytt dokument som er stort....men synes det blir litt for tungvindt, når jeg ikke vet hvor stort det må være.....

Hvordan gjør jeg det?

Har photoshop 9,0CS2

EDIT: eventuelt, bare si hvilket tool jeg skal bruke.....

Endret av kt600
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lQle7N2M

Jeg aner ikke om hvordan man kan gjøre dette i PS annet en å prøve å feile :p

Men jeg lest et sted (husker ikke hvor) om et eget programm som var laget til akkurat til det du skal tror det het imageposer eller noe sånt :hmm:

Endret av Slettet-lQle7N2M
Lenke til kommentar

Ah, da har jeg misforstått hele greia :blush:

Personlig ville jeg nok gjort det manuellt, lage et gigantisk dokument og sette dem sammen, lage rammer og alt som trengs på den måten. Vet ikke om noen andre metoder, da jeg aldri har hatt behov for å gjøre det.

Lenke til kommentar

Leste nettopp om et program som heter autostitch? som er gratis og som gjør joben for deg hvis jeg ikke misforstår. Da tar du flere bilder i høyde/lengderetning og programmet setter det sammen. Funker visst veldig bra, og et program jeg skal prøve litt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M

Jeg tror han mener et sånt bilde som når du står nerme så ser du masse små bilder men hvis du går lengre unna så ser du et stort bilde, fordi bildene er plasert slik at gjennomsnittsfargen i hvert av de små bildene er det samme som gjennomsnittsfargen på det samme område i det store bilde.

Endret av Slettet-lQle7N2M
Lenke til kommentar
Jeg tror han mener et sånt bilde som når du står nerme så ser du masse små bilder men hvis du går lengre unna så ser du et stort bilde, fordi bildene er plasert slik at gjennomsnittsfargen i hvert av de små bildene er det samme som gjennomsnittsfargen på det samme område i det store bilde.

5766137[/snapback]

scenesfromamemory.jpg

:innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...