Gå til innhold

Kuleste filmer dere har sett? (Alle sjangre).

Onyx

Anbefalte innlegg

det meste av Tarantino er kult.

ellers er jo Sin City en meget kul film.

men den kuleste er jo Die Hard 2, når jeg fant denne i videohylla til stefaren min når jeg var 11 år. det var "kult" det. ble filmvising med alle vennene mine en god stund fremover. og hvordan alle bare "wow drit kult" når karen detter inn i jetturbinen. eller da han ene får halsen kutta opp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer ikke på så veldig mange nå..

-Die hard

-Scary movie

-Deer hunter, er faktisk ganske bra, men de kunne ha korta den ned litt..

-Klanen dvd, er jo vålerenga.. :love:

Har sett mange andre filmer, men kommer ikke på fler nå..

5707257[/snapback]

Hehe, genialt!

Men ikke ÉN av dere har nevnt Gladiator!, det er min all-time-favourite!

Sinnsykt bra spill hele filmen gjennom av Russel Crowe, enten solo eller i samspill med Connie Nielsen, Oliver Reed, Joaquin Phoenix og Djimon Honsou.

I tillegg har den den beste filmmusikken gjennom tidene av Hans Zimmer og Lisa Gerrard!

Ps! Den var ikke levnet en sjanse under Oscarutdelingen i 2001 men overrasket alle med å ta 5 priser selv om de var nominert til hele 12.

Han Derre

Lenke til kommentar

Nei heelt seriøst! Jeg vil anbefale på det sterkeste til alle å se filmen "The 40 year old virgin"! Den var helt rå! Er en av de beste og den er både morsom og lærerik.

Bare tenk deg om at det var "du" som hadde ikke forhold med jenter på lenge, så kan man kanskje lære masse nytt av denne filmen. Ganskje artig! Jeg hadde smil på fjesen enda etter jeg har sett den helt til jeg har lagt meg :)

Lenke til kommentar
Kommer ikke på så veldig mange nå..

-Die hard

-Scary movie

-Deer hunter, er faktisk ganske bra, men de kunne ha korta den ned litt..

-Klanen dvd, er jo vålerenga.. :love:

Har sett mange andre filmer, men kommer ikke på fler nå..

5707257[/snapback]

Hehe, genialt!

Men ikke ÉN av dere har nevnt Gladiator!, det er min all-time-favourite!

Sinnsykt bra spill hele filmen gjennom av Russel Crowe, enten solo eller i samspill med Connie Nielsen, Oliver Reed, Joaquin Phoenix og Djimon Honsou.

I tillegg har den den beste filmmusikken gjennom tidene av Hans Zimmer og Lisa Gerrard!

Ps! Den var ikke levnet en sjanse under Oscarutdelingen i 2001 men overrasket alle med å ta 5 priser selv om de var nominert til hele 12.

Han Derre

5714566[/snapback]

Gladiatoren var konge!

Også The Matrix når den i sin tid kom ut. helf utforglemmelig.

Lenke til kommentar
Nei heelt seriøst! Jeg vil anbefale på det sterkeste til alle å se filmen "The 40 year old virgin"! Den var helt rå! Er en av de beste og den er både morsom og lærerik.

Bare tenk deg om at det var "du" som hadde ikke forhold med jenter på lenge, så kan man kanskje lære masse nytt av denne filmen.

5718682[/snapback]

Huh, er du seriøs nå?

Lenke til kommentar

Bare tenk deg om at det var "du" som hadde ikke forhold med jenter på lenge, så kan man kanskje lære masse nytt av denne filmen.

5718682[/snapback]

Huh, er du seriøs nå?

5719079[/snapback]

Ja :)

Lenke til kommentar

Her er de "kuleste" filmene jeg har sett:

Pulp Fiction

En film spekket med vittige dialoger, kule karakterer og mildt sagt overaskende scener.

Reservoir dogs

Er en kul film av mange av de samme grunnene som Pulp Fiction, men noen av karakterene er kansje enda kulere en de i Pulp Fiction.

Sin City

Denne filmen ser bedre ut en noen annen film, det er ett kunstverk fra begynnelse til slutt. Marv er dessuten den tøffeste 'helten' i noen film noen gang (en drøy påstand, men jeg fårstår ikke hvordan man kan bli tøffere en dette)

Memento

Måten denne filmen er bygget opp på er så annerledes att det blir kult

(finnes det noen andre filmer som er bygget opp på en tilsvarende måte?)

Fight Club

Karakterer, dialog(monolog), alle de artige komentarene til hvordan folk folk lever og er, og ikke minst det overaskende sluttpåenget, er alle elementer som gjør denn filmen pur kul

Die hard filmene

Bruce Willis han er tøff han, og han har sjelden vært tøffere enn idenne filmen, det er stortsett Bruce aleine som gjør disse fimen kule, men det holder i lange baner

The Big Lebowski

Dude Lebowski er den, om ikke den kuleste så iallefall den cooleste karakteren noen gang, han gir fult faen på en veldig uptight(i mangel på bedre ord) måte. Filmens plott er fylt av kaos og spekket med artige karakterer, en gjeng syke tyske nihilister(eller hva dem heter), og The Dudes bowlingkamerater er noen av flere karakterer som er med på å gjøre denne filmen überkul.

Det er de jeg kom på ifarta, blir nok flere etter hvert

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...