jag Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Satte tidligere opp en PC med disse spesifikasjonene for lillesøstra mi: XP 2000+ MSI KT3Ultra2 Unex 10/100 NIC Clacial Tech CPU Vifte MSI G4TI4200 128 MB DDR Chieftech Kabinett m/dør 340W 512 MB Apacer PC2700 RAM Aopen 40/12/48 CD-RW Creative SBS250 høyttalere Problemet er at når jeg bruker onboard lydkort blir det MYE støy i høyttalerene. Har testa høyttalerene på en laptop og de fungerte helt fint. Støyen er tilstede fra jeg slår på maskinen, og er der også hvis jeg går inn i bios. Derfor utelukker jeg problemer med software/drivere. Det som er enda mer interessant er at når jeg kobler TV`en til PC`en forsvinner problemet. Tenkte da at det kunne være jordingsfeil, men kunne ikke finne noen synlige... Skal til henne i kveld (jeg vet det er lørdag, men dette irriterer meg grenseløst!!!) og skal da teste med annet skjermkort og et SBLive! 5.1 kort. Skal også ta ut alt som ikke er nødvendig for å boote. Det er en del igjen å teste, men kanskje noen kunne gi meg noen tips som jeg ikke har nevnt i innleget mitt? På forhånd takk for alle svar. Edit: skrivefeil [ Denne Melding var redigert av: jag på 2002-09-21 16:34 ] Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Sån hadde jeg det og.Jeg bare starta maskina på nytt og så var det borte,men det kommer igjen. Jeg prøvde og gnike og gni plugen fra subwooferen til lydkortet .Wolla! Så rettet det seg. :wink: prøv det! Lenke til kommentar
MaDDoG Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Store muligheter at det er jordingsfeil eller dårlig kontakt. Lenke til kommentar
jag Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Hei igjen. Har nå fått testa litt mer. Har renska ut alt utenom CPU, minne og PowerSwitch. Like me støy. Prøvde med annet skjermkort og SBLive! 5.1, det hjalp heller ikke noe. Har gått over alle kontakter og de sitter som de skal. Har også prøvd å lee litt på kontaktene mens jeg stod inne i BIOS, men det hjalp heller ikke. Har kommet fram til at det må være jordingsfeil i hovedkort eller i PSU? Noen som har noen andre forslag til hva jeg kan prøve? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå