Muffinman Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Quote: Den 2002-09-21 18:43, skrev SAGE: Quote: Den 2002-09-21 17:54, skrev Muffinman: Å avinstallere Zone Alarm Pro er vel en smule drastisk bare fordi spillgreia ikke funker. Du kan jo bare bruke høyreknappen på musa og skru av brannmuren når du skal spille online...er vel ikke mye bry det...? Det vil faktisk ikke hjelpe. Hvis du først har innstallert en brannmur så vil den berre stenge av portene hvis du slår den av. Tror det er kun brannmuren i XP som du kan "nøytraliseres" på denne måten... Min utgave av ZA pro kan stenges slik. Høyreklikk på ikonet nede til høyre, velg å avslutte ZA og bekreft i boksen som kommer opp. Ingen problemer, og da kommer også programmer som ikke har tilgang på nett også. Ihvertfall hos meg. :wink: Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Quote: Den 2002-09-22 13:46, skrev sumptrollet: Quote: Den 2002-09-21 17:54, skrev Muffinman: Kan være greit å ha brannmur for privatpersoner også, da kan man unngå å bli "brukt" av ymse script-kiddies. Får som regel ikke store konsekvenser for den som blir brukt, men serveren som angrepet rettes mot kan fort knele. Å avinstallere Zone Alarm Pro er vel en smule drastisk bare fordi spillgreia ikke funker. Du kan jo bare bruke høyreknappen på musa og skru av brannmuren når du skal spille online...er vel ikke mye bry det...? Sørg heller for å ha oppdatert OS'et og antivirus skikkelig.Har du gjort dette har du sannsynligvis ikke noen hull i noen daemoner på pcen din, og da synker oddsen for innbrudd veldig. jeg tror de fleste i forumet her har en vannvittig tro på software brannvegger. jeg har det iallefall ikke og ser på det som snakeoil. ikke føl dere trygge bare fordi dere har en jalla software brannvegg innstallere på pcen deres. At det her diskuteres brannmurer, betyr vel ikke at deltagerne ikke oppdaterer OS og antivirus. Selv oppdaterer jeg daglig hvis oppdateringer foreligger. Det er med andre ord ikke enten eller for alle, som du antyder, men både og bl.a. for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå