Gå til innhold

Hvordan kan jeg bytte stasjons bokstav?

Anbefalte innlegg

Har fått et problem. System disken har fått navnet E: og Dsik nr 2 har fått navnet c:

Jeg får beskjed om at jeg ikke kan forandre System bokstaven, når jeg prøver å bytte den i diskbehandling.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyreklikk på min datamaskin, velg behandle. På venstre side i det nye vinduet ligger diskbehandling, åpne den, høyreklikk på disken du vil bytte stasjonsbokstav på. Dette er WinXp.

oi, sorry, jeg som leste tråden for dårlig. Da vet jeg desverre ikke.

Endret av Fractal
Lenke til kommentar

Kan tippe at du skulle reinstallere, og slettet den gamle C: partisjonen og lagde ny? Hvis du hadde beholdt partisjonen og bare formatert den så hadde du sluppet det problemet.

Du må nok slette partisjonen og installere på nytt hvis du absolutt vil bytte bokstav. Og da må du koble vekk den andre disken mens du installerer.

Problemet kommer når man har 2 primærpartisjoner og sletter den ene. Windows installer vil da bare lage en ny utvidet partisjon.

Lenke til kommentar
Kan tippe at du skulle reinstallere, og slettet den gamle C: partisjonen og lagde ny? Hvis du hadde beholdt partisjonen og bare formatert den så hadde du sluppet det problemet.

Du må nok slette partisjonen og installere på nytt hvis du absolutt vil bytte bokstav. Og da må du koble vekk den andre disken mens du installerer.

Problemet kommer når man har 2 primærpartisjoner og sletter den ene. Windows installer vil da bare lage en ny utvidet partisjon

Jupp. Der har du det.

Da ble det bare slik. Tror ikke e gidder å installere på nytt.

Takk for alle svar..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...