tuppetroll Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) http://www.blazefield.se/version.3.0_over.jpg Får ikke til å lage sånne rundinger bak jeg...Noen som vet hvordan man gjør det? Endret 4. mars 2006 av tuppetroll Lenke til kommentar
Kubrick Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Dette ser, "enkelt og greit" ut som flere lag med forskjellige bilder. I f.eks. Paint Shop Pro eller Photoshop kan du operere med flere lag . Sikkert flere måter å gjøre dette på i andre programmer osv. Avhengig av hvilke programmer du har tilgjengelig finnes det mange guider for dette. Bruk google for det der er verdt "Rundingene" kan man sikkert finne ferdig eller tegne selv... Lenke til kommentar
tuppetroll Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Ja, jeg har photoshop cs2, og kan endel om det, men greier ikke å finne ut av hvordan det her er gjort . Har søkt litt rundt etter tutorials, men finner ikke noen på de vanlige tutorialsidene jeg bruker, og vet vel ikke heelt hva jeg skal søke etter heller... En liten forklaring på hva man gjør i photoshop for å få dette til hadde vært knall! Lenke til kommentar
Kubrick Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Jeg har ikke photoshop tilgjengelig så jeg kan vel ikke gi deg noen egen forklaring. Jeg kan imidlertid linke til denne siden. Tror den forklarer det meste om layers og forøvrig alt mulig annet. Håper det var til hjelp Lenke til kommentar
tuppetroll Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Noen andre som kan forklare? Lenke til kommentar
BMP Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Jeg vet ikke om jeg får opp hele bildet eller om det bare er en topp som vises? For å klippe ut hunder fra et eksisterende bilde må du gjøre følgende: Trykk to ganger på bildet i layerspaletten for å åpne det, trykk deretter ok. Så trykker du Q for å sette det i quickmask modus og velg deretter en pensel i den størrelsen du vil. Når du har malt det du vil ha ut av bildet trykker du på Q igjen og velger select -> inverse. Så trykker du Ctrl+c for å kopiere og limer det inn i et nytt bilde ved å trykke ctrl+v. (Dette gjør du jo selvfølgelig med alt annet du vil ha ut også.) Så trenger du bilder som er lik den gressplene i bakgrunnen. Når du har et slikt bilde velger du Eliptical marquee tool (den finner du med å trykke på rectangular marquee tool og holde nede et par sekunder.) Her markerer du en sirkel som du vil bruke og kopier, lim så inn i det nye bildet. For å velge kant rundt bildet høyreklikker du på layeret (sirkellayeret) og velger blendig options, velg så stroke, velg farge og tykkelse og trykk ok. Den litt gjennomsiktige hvite layeret som er under bildet er bare å lage en rectangle tool, (velg rounded hvis du vil ha den litt rund i hjørnene) og sett i opacityen til ca 40 elelr det du vil. lykke til! Lenke til kommentar
tuppetroll Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Da får jeg prøve det, men fant ikke alternativet rounded noe sted.... hmm.. hvor finner jeg det hen? Lenke til kommentar
BMP Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 ved å trykke på enten marqee tool, holde nede og velg det som kommer opp. Det samme gjør du med de andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå