neander Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 PC-en min hadde fungert en stund før dette en dag skjedde. Jeg var inne på pc-en, da skjermen plutselig ble svart. Hovedkortet som er Abit NF7-S v.2 ga en jevn pipelyd ved oppstart. Jeg har prøvd diverse ting; skiftet RAM, ulike skjermkort jeg vet virker, hovedkort (kjøpte et nytt hk, Abit AN7)Fremdeles er skjermen svart! Har skiftet mellom flere hdd, skiftet til ny PSU, prøvd flere skjermer som jeg vet virker, men neida. Lurer nå på om det er en feil ved CPU eller om det kan være kablene fra kabinettet? Like før jeg gir opp. Noen som har noen forslag til hva dette problemet kan skyldes? På forhånd takk. Neander. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Ser cpuen skadet ut? Er den svidd? Prøv clear cmos. Det gjør du ved å slå av pcen, ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen, og så starte opp pcen. Om du får skjermbilde så gå inn i BIOS og velg "Setup defaults". Sjekk om strømforsyningen er ok. Lenke til kommentar
neander Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Hei! Har ikke sjekket cpuen, det er en XP Barton 3200, før hadde jeg en XP 2400 og alt var da ok. Kjørte 3200 cpuen et par måneder uten problemer. Maskinen starter jo opp, hardisken suser alt virrker normalt bortset fra at skjermen er svart (og det er ikke noen feil ved skjermkortet) PSUen er byttet med en jeg vet virker fra en annen maskin. er det trolig at cpuen er gått, kan maskinen starte oppp da? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 tror ikke du trenger å ta ut batteriet på det hovedkortet.. tror bare det er så enkelt som å holde Insert knappen inne ved poweron.. Lenke til kommentar
neander Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Jeg har tatt ut batteriet et minutt og flyttet jumperen slik at CMOS blir "blanka ut" Uten at det hjalp heller. Har jo også prøvd et nyinnkjøpt h.k. AN7 og problemen var det samme!! Har lurt på om det er noen av ledningene fra kabinettet som er svidd. Klarte å svi en rambrikke, men det var etterat skjermen hadde begynnt å bli svart. Har ikke sjekket cpuen, om det er svidd kan jeg se det på den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå