zacon Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Begynte på gk elektro nå i sommer, og i tillegg til viftestyring har jeg lagd meg et lys (kald katode) som slår seg av og på etter hvor lyst det er i rommet. Ikke så mye nytte i det kanskje, med mindre du ser på det som et enøk-tiltak. Morsomt er det i alle fall. Kosta meg i underkant av hundre kroner på clas ohlson i deler. :smile: Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Alle monner drar, selv om du ikke tjener inn strømbesparelsen før du er 90 Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Høres kult ut, hadde funket for meg, her er maskinene på 24/7 og om lyset gikk på når det ble skumring..... :grin: Lenke til kommentar
zacon Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Joda, jeg har bryter, men det som ville vært perfekt var å hatt en sånn bryter som man har til lyset i en bil ol. Dvs. en bryter med tre innstillinger; alltid av, alltid på, og ettersom hvor lyst/mørkt det er. Det hadde vært knall :smile: Lenke til kommentar
xqus Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Med den rette bryteren bør ikke dette være noe problem da.. :smile: Og med to brytere er det veeeldig lett.. du kan feks. ha en hovedbryter. Som du skrur av og på hele saken... Så har du en, som velger om katoden skal få spenning rett fra psu, eller om den må gå via sensoren først.. :smile: Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Regner med du sikkert hadde funnet ut av det selv, meneh... erh... du vet... det finnes mange brytere du kan bruke... f.eks denne her funker (forøvrig artikkel 22-1449 hos clasohlson) EDIT: dette er en 2 polt bryter da.. men da bruker du f.eks bare ene siden av den... tre tappene på høyre f.eks.. bare en tanke :smile: _________________ http://www.petitiononline.com/tv2chat/ [ Denne Melding var redigert av: Obi-Wan på 2002-09-21 22:05 ] Lenke til kommentar
zacon Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Planen min var egentlig å rappe lysbryteren i bilen til pappa Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Den andre polen som du ikke bruker kan du jo bruke til å styre LEDs som viser hvilken instilling du har på.... Ikke nødvendig, men litt ekstra eye-candy skader vel ikke? ps. MS Paint ruler når man skal demonstrere ting fort som f*** :wink: Lenke til kommentar
zacon Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Joda, jeg har altfor få leds fra før, så hvorfor ikke ta en liten unødvendig stachy greie? Jeg har faktisk vurdert å koble til et par ekstra fra cdrommene, bare for å samle alle sammen i et hav av leds. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå