Gå til innhold

A7V8X fler enn 1. chipset?

Anbefalte innlegg

Heisann.. Som noen kan huske kortslutta jeg det forrige HK mitt, så jeg fikk skaffet et likedan, bare at dette er ikke identisk. Er ikke samme logoer på noen av de forskjellige sakene som stikker ut (Gud veit hva det er for noe), og den ene PCI sloten til venstre er gul, på det gamle kortet mitt var den blå.

I hvertfall, probleme mitt er at pcen min sier jeg bare har 755Mhz, egentlig har jeg 1800. Noen som vet hva dette kommer av? Den er stilt på 1800 Mhz i bios, alikevel viser den og yter bare 755. Eneste jeg har gjort er å formatere. noen som vet hva dette kommer av?

Edit: Glemte å spørre om dere vet om det finnes et annet chipset enn det gamle KT400 jeg hadde før

Endret av Demander1988
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve å resette biosen ved å flytte en jumper som sitter like ved batteriet og la den stå der i noen sek. og flytte den tilbake. En oppdatering av bios kan også være et alternativ.

Når det gjelder om det finnes flere chipsett enn KT400, så har vi KT600 og KT880 som er mer stabilt og har flere og nyere funksjoner enn KT400.

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å resette biosen ved å flytte en jumper som sitter like ved batteriet og la den stå der i noen sek. og flytte den tilbake. En oppdatering av bios kan også være et alternativ.

Når det gjelder om det finnes flere chipsett enn KT400, så har vi KT600 og KT880 som er mer stabilt og har flere og nyere funksjoner enn KT400.

5698898[/snapback]

Jeg har enda ikke funnet en link til en biosupdate som ikke er død. Kanskje dere har en liggende i bookmarks? :) Får ta en titt på jumperne seinere, det er en last resort sak (Her i huset virker det som vi er lys-materialister. Nytter ikke å sitte inne i en datamaskin!)

Endret av Demander1988
Lenke til kommentar

For å finne ut hva du gjør med den så må du nesten sjekke brukermanualen til hovedkortet, kan være litt forskjell fra kort til kort.

(regner med at du må lage en bootbar diskett, legge til et lite prog som er med på driver cd til HK og legge til biosfilen, så starte opp pcen med disketten i, så starter det)

Lenke til kommentar
For å finne ut hva du gjør med den så må du nesten sjekke brukermanualen til hovedkortet, kan være litt forskjell fra kort til kort.

(regner med at du må lage en bootbar diskett, legge til et lite prog som er med på driver cd til HK og legge til biosfilen, så starte opp pcen med disketten i, så starter det)

5699022[/snapback]

Takk for hjelpen:) Da prøver jeg det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...