Eplemac Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Hei! Jeg skal på en fem ukers tur til Sør Amerika, og trengte derfor et rimelig speilrefleks som tåler et støt og to. Det som var viktig for meg er at kamerahuset skal være solid, gi greie bilder, og være billig -i tilfelle det blir ødelagt i løpet av turen. Fra før av har jeg tilgang til mange f-mount linser og et 4gb minnekort , og valget stod derfor mellom nikon sine modeller. Siden budsjettet er lite om dagen, valgte jeg og gå for et brukt kamera, som jeg kjøpte på Stavanger Foto. For 5100,- satt jeg igjen med følgende utstyr: Et meget pent brukt nikon d100 1gb minnebrikke usb2 minnekort leser nikon 18-55mm linse. (linsene jeg har tilgang til ligger i oslo, og kjøpte dette objektivet for å bli kjent med kameraet før jeg reiser). og ekstra batteri Så det jeg lurer på, kjøpte jeg katta i sekken? har nå i etterkant lest en del "dårlig" kritikk av kameraet her inne på forumet. Hvordan sjekker jeg hvor mange eksponeringer kameraet har tatt? hvor mange kan jeg forvente at kameraet takler? Lenke til kommentar
HotShotChicken Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 hvis du så etter et solid kamera tror jeg ikke D100 tåler så mye mer enn D50.. hvis soliditeten var hovedvektleggelsen tror jeg jeg ville sett etter en brukt d1 eller d2. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Å, jeg vil nå tro D100 tåler noe mer enn D50, men ikke av fukt, støv og sand. D50 har mer plast og ikke så solid oppbygning. D100 har nok noe dårligere dynamiske egenskaper og noe høyere støynivå enn D50. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Ser ut som et ok kjøp. Speilrefeks tåler mer enn du aner, men ikke så mye som du skulle ønske... Jeg vet hva jeg snakker om for å si det slik:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå