Naits_89 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Hei eg har endelig fått nytt nett fra bkk 4600/600. men de virker ikke sånn. eg får de eg skal ha (4600/600) på alle testene eg finner på nett men vist eg tar en fil på nedlastning som laster ned med en fart på ca 100kbp/s så går de ikke an å surfe på nett de går dritt tregt. de virker som om en fil suger 4600 kbit/s sånn skal de vell ikke vere? har jort de samme med gamlelinjen den var bare 2000/300 der kunne eg laste flere filer samtidig som eg surfet helt fint! sånn skal de vell ikke vere? noen andre som har erfart de samme? eller vet hva som kan vere feilen? Takker for svar Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Hei! jeg oppgraderte nylig fra 2000/400 til 6500/600 adsl linje. Jeg opplever det samme som deg. På alle målinger får jeg riktig hastighet men starter jeg feks uTorrent og den laster f.eks kun 50KB/15KB så går det supertregt å surfe. Spiller egenlig ikke noen rolle om jeg laster 600KB/30KB, det går like tregt å surfe ved siden av. Skjønner ikke dette for jeg mener det gikk lettere å surfe mens jeg lastet når jeg hadde kun 2000/400 linje Noen som har en idé? Er det datapakkene som går helt i surr når en får opp mot maks linje av det som er mulig på en adsl linje selv om en ikke makser kapasiteten. Begrenser alltid ut hastigheten på f.eks uTorrent, Har alltid 50% ledig ut. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 bkk kjører vel (fortsatt) filter på kundene sine hvor de begrenser "slemme" aktiviteter. Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Kan de ha noe med filteret å jøre da! de er en branmur i modemet eg fikk fra bkk sa de! når eg oppdaterer serverlisten på Steam da klikker nette å de kommer opp: en netverkskabel er koblet i fra! ganske irriterende de der! noen som har noen løsninger på problemene våre? Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 det virker som om adsl modemet resetter seg skjøl av å til. de røde lyset begynner å lyse! så kommer de opp: en netverkskabel er koblet i fra! er de noen som har hatt problemer med modemene fra bkk? er de mulig å klage på noe slikt? Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 det virker som om adsl modemet resetter seg skjøl av å til. de røde lyset begynner å lyse! så kommer de opp: en netverkskabel er koblet i fra! er de noen som har hatt problemer med modemene fra bkk? er de mulig å klage på noe slikt? 5700773[/snapback] Jeg har ikke dsl fra BKK, er kunde hos enivest (ZyXel adsl2+ router/modem) Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 men er det ikke noen som vet hva som ka vere galt? noen som har opplevd de samme? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Har dere noe pakketap hvis dere pinger? Hvis modemet restarter burde jo det være helt kurrant og klage på. Lenke til kommentar
AndrewL Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Kan de ha noe med filteret å jøre da!de er en branmur i modemet eg fikk fra bkk sa de! når eg oppdaterer serverlisten på Steam da klikker nette å de kommer opp: en netverkskabel er koblet i fra! ganske irriterende de der! noen som har noen løsninger på problemene våre? 5699136[/snapback] Om du har fiber fra bkk . så kan du ringe support å klage på d-linken du har fått utlevert og forklare dem at den ikke takler trafikken og blir reboota når du starter steam / stream browsing . Lenke til kommentar
AndrewL Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 bkk kjører vel (fortsatt) filter på kundene sine hvor de begrenser "slemme" aktiviteter. 5698946[/snapback] Kanskje dem gjør dette på adsl , men som fiber kunde så har jeg ikke merket noe til det på lenge . Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Les denne gamle tråden om bkk... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=259297&st=160 Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Kan de ha noe med filteret å jøre da!de er en branmur i modemet eg fikk fra bkk sa de! når eg oppdaterer serverlisten på Steam da klikker nette å de kommer opp: en netverkskabel er koblet i fra! ganske irriterende de der! noen som har noen løsninger på problemene våre? 5699136[/snapback] Om du har fiber fra bkk . så kan du ringe support å klage på d-linken du har fått utlevert og forklare dem at den ikke takler trafikken og blir reboota når du starter steam / stream browsing . 5704748[/snapback] eg har ikke fiber nei. men eg har en annen box som heter: alied telesyn AT-RG 635 de er en sver vit box me masse lys! ver gang er oppdaterer serverlisten i steam klikker boxen. og vist eg laster 1 fil går de ikke an å surfe så å si! eg kan vel klage på de`? Endret 5. mars 2006 av Naits_89 Lenke til kommentar
AndrewL Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) eg har ikke fiber nei. men eg har en annen box som heter: alied telesyn AT-RG 635 de er en sver vit box me masse lys! ver gang er oppdaterer serverlisten i steam klikker boxen. og vist eg laster 1 fil går de ikke an å surfe så å si! eg kan vel klage på de`? 5704804[/snapback] Min mening er ja . de har utlevert en router/switch som overhode ikke takler trafikk . Og seriøst steam krever ikke all verden . men dog så mye at router/switchen crasher ang la7dfa så har det ikke vært skrevet noe der på ca 1 år +- jeg idag har dog ikke noen problemer med dc/torrent/ftp men har hatt det tidligere Endret 5. mars 2006 av AndrewL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå