Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spilling over trådløst nett

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har no erfaring med å spille BF2 over trådløst nett?

Både jeg og en kompis har problemer med å spille BF2 trådløst. Opplever at det begynner å hakke og henge litt etter en stund med spilling. Men så går det tilbake til normalt igjen, og så blir det hakkete igjen. Men hvis jeg bytter til kabel så går alt bra. jeg sitter på en 4000/400 linje fra telenor, og kompisen min har tilsvarende.

Noen som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde ikke være noe problem. Spiller selv bf2 på tråløstnettverk (D-link mot 3com). Hadde trøbbel i begynnelsen, det samme som dere men etter en oppdatering av 3com router og d-link kort funket alt som smør :). Så kanskje du skal prøve og oppdatere driverene.

Lenke til kommentar

Det er ofte wireless zero configuration som lager krøll på linja.

Hvis det er det som er problemet vil du oppleve at ping stiger til f.eks 1000 en gang pr minutt. Du kan sjekke dette ved å pinge routeren over tid.

Routerens ipadresse finner du ved å gå inn i dosvindu og skrive: IPCONFIG

Se etter ipadressen til standard gateway (ofte 192.168.1.1).

Ping så denne i dosvindu: PING 192.168.1.1 -T

Hvis du ser at den stiger kraftig hvert minutt kan du prøve å disable og stoppe wireless zero config

Ping bør normalt ligge på 1-2 ved en god trådløsforbindelse.

PS: Spiller BF2 selv... LA7DFA[NOR]

Lenke til kommentar
Det er ofte wireless zero configuration som lager krøll på linja.

Hvis det er det som er problemet vil du oppleve at ping stiger til f.eks 1000 en gang pr minutt.  Du kan sjekke dette ved å pinge routeren over tid.

Routerens ipadresse finner du ved å gå inn i dosvindu og skrive:    IPCONFIG

Se etter ipadressen til standard gateway (ofte 192.168.1.1).

Ping så denne i dosvindu:  PING 192.168.1.1 -T

Hvis du ser at den stiger kraftig hvert minutt kan du prøve å disable og stoppe wireless zero config

Ping bør normalt ligge på 1-2 ved en god trådløsforbindelse.

PS: Spiller BF2 selv...    LA7DFA[NOR]

5698496[/snapback]

Okay. prøver litt forskjellig nå. men hva er wireless zero config? hvor finner jeg den?

Vil det ha noe å si hvilken klient eller hva det heter som behandler den trådløse enheten? Om jeg bruker windows sin eller intel pro wireless eller hva den heter som hører til kortet? sitter på en bærbar pc med innebygd kort

Lenke til kommentar

wzc er en tjeneste i windows som ønsker å kontrollere den trådløse forbindelsen.

Har du et program som følger med trådløskort vil wzc prøve å overta, og da blir det kluss.

Go to the Start menu, Run. . ., and type "net stop wzcsvc", the press Enter. A command prompt box will appear for a moment as it shuts down wzc.

Unfortunately, this isn't a permanent solution, as you need to restart wzc in order to connect the computers again later. To do this type "net start wzcsvc". Then, to fix the problem permanently, you'll need to disable the wzc service permanently, and uninstall and reinstall your wireless cards using Windows 2000 versions of the drivers. To disable wzc permanently, go to Control Panel, Administrative Tools, Services, find Wireless Zero Configuration near the bottom of the list, and change its properties to Disabled.

Lenke til kommentar
wzc er en tjeneste i windows som ønsker å kontrollere den trådløse forbindelsen.

Har du et program som følger med trådløskort vil wzc prøve å overta, og da blir det kluss.

Go to the Start menu, Run. . ., and type "net stop wzcsvc", the press Enter. A command prompt box will appear for a moment as it shuts down wzc.

Unfortunately, this isn't a permanent solution, as you need to restart wzc in order to connect the computers again later. To do this type "net start wzcsvc". Then, to fix the problem permanently, you'll need to disable the wzc service permanently, and uninstall and reinstall your wireless cards using Windows 2000 versions of the drivers. To disable wzc permanently, go to Control Panel, Administrative Tools, Services, find Wireless Zero Configuration near the bottom of the list, and change its properties to Disabled.

5698696[/snapback]

Takk, skal prøve det. men på ping testen som kjørte i 5 eller 10 minutter lå den alltid på 1. noen få ganger på 2...

finns det noen andre lure triks enten på ruteren eller på pc'n jeg kan gjøre`??

Lenke til kommentar

Har du lokal ping på 1-2 så skal du være godt fornøyd.

Da er det definitivt ikke WZC som er problemet.

Hva står det på meldingen du får på BF2 ved disse bruddene?

EDIT ser at du har god connect med kabel.

Da råder jeg deg til å sjekke om du finner nye drivere til trådløsPC + router.

Endret av la7dfa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...