Pysj Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Visste du at operatørene egentlig ikke har noen grunn til å kreve startavgift på telefonsamtalene dine? Les mer Lenke til kommentar
qdos Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Norske restauranter har vel heller ingen grunn til å ta så mye avanse på en halvliter heller, bortsett fra at ønske om høy fortjeneste er en god nok grunn? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 tja, en kan også gå løs på tellerskritt/minuttprisen også. orginalt var den for å frigjøre begrenset kapasitet på langdistansenettet, rett og slett fordi hver samtale brukte en sammenhengende tråd fra A til Å. men i dag er alt pakkebasert etter nærmeste sentral, noe som utgjør mer effektiv utnyttelse av kapasiteten. i kombo med fiber så har dem såpass mye kapasitet at en kan i teorien holde en samtale mellom alle i tromsø og alle i oslo gående 24/7... men det er på fasttelefon. på mobil er det vel litt annet fordi alle telefoner snakker på samme frekvens og dermed deler kapasiteten på nevnte frekvens. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Personolig synes jeg oppkoblingsavgiften er tåpelig, fordi den gjør det vanskligere å vite hva samtaler koster på en grei måte, det er også vanskligere å kontrollere om regningen din stemmer med antallet samtalminutter i forrige måned, osv. AtW Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) telenor i hvertfall oppgir jo antallet samtaler. så da kan du ta det tallet, gange det med oppkoblingsprisen, og så trekke resultatet fra beløpet. deretter er det bare å regne hva tiden har kostet deg... Norske restauranter har vel heller ingen grunn til å ta så mye avanse på en halvliter heller, bortsett fra at ønske om høy fortjeneste er en god nok grunn? sist jeg sjekket trengte en ikke betale en månedsum for å slippe inn på norske resturanter... Endret 6. mars 2006 av hobgoblin Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 telenor i hvertfall oppgir jo antallet samtaler. så da kan du ta det tallet, gange det med oppkoblingsprisen, og så trekke resultatet fra beløpet. deretter er det bare å regne hva tiden har kostet deg... 5705712[/snapback] Ja, og hva gjør at dette ikke er vanskligere enn å bare regne hva tiden koster deg direkte? AtW Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 ah, point. det hadde vært hyggelig om dem hadde splittet summen i to ett sted på regningen ja. beklager... Lenke til kommentar
eiwoh Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg ville tro at du blokkerer "en linje" mens du venter på at personen i andre enden skal ta telefonen, slik sett er det vel kanskje på sin plass at du betaler noe for å starte samtalen? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg ville tro at du blokkerer "en linje" mens du venter på at personen i andre enden skal ta telefonen, slik sett er det vel kanskje på sin plass at du betaler noe for å starte samtalen? 5709620[/snapback] Man betaler jo ingenting for å vente på at noen tar telefonen? AtW Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 jeg undres, betaler en for samtalestart om en blir satt over til mobilsvar eller lignende? Lenke til kommentar
benlen Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Jeg har alltid regnet med det. Er litt irritert over det da jeg er av de som aldri (nesten) legger igjen en beskjed. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg