Gå til innhold

Min erfaring med Tekken 4 (PAL)

EviLEddiE

Anbefalte innlegg

Etter å ha kommet hjem fra jobben igår kveld kl 21, var jeg nesten sprekkeferdig av spenning - selv om jeg hadde spilt både arkade- og den japanske PS2-versjonen mens jeg var på sommerferie i Filippinene. Lastet opp spillet, og fikk servert en knallbra intro (som jeg forøvrig allerede hadde som MPEG-fil på PCen + andre Tekken 4 relaterte vidoer). Nå kunne jeg endelig forstå hva de japanske karakterene sa, da det var lagt ved engelske undertekster.

Grafikken på både karakterer og omgivelser hadde fått seg et realt løft, på høyde med DOA3 - om mulig enda høyere. Det eneste som var litt synd er at jeg har en dritt-TV som hverken klarer PAL60/Progressiv og stereo lyd. Alikevel kunne dette ikke ta ifra meg den fantastiske spillbarheten...

Selv om jeg før øyeblikket ikke har noe minnekort (den ligger hos en kamerat), hindret det likevel ikke meg å spille det 6 timer i strekk fram til klokken 3 om morgenen... Da hadde jeg kommet gjennom med alle karakterene utenom 6 i "Story Mode". Spilte kun i denne modusen, ikke i "Force Mode" eller de andre.

Fikk dessuten med meg en ekstra DVD-plate med rullende demoer av andre nye/kommende spill fra SCEE, som jeg ser gjennom akkurat nå.

Nei, idag MÅ jeg få minnekortet tilbake - her skal det spilles..!

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-11-28 12:49 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Quote:

Den 2002-10-04 23:31, skrev Kyppre:

Tekken4 er DÅRLIG sammenlignet med DOA3.

DOA3 er MYE bedre graffik og bevegelsene på spillerne er mye mer realistiske og skjer mye fortere... Tekken4 er skrap...

Jammen, det var jo saklig... "Fordi jeg synes DOA3 er bedre, er Tekken 4 skrap"

Lenke til kommentar

åkaj, lets gett diss streit, jeg har alltid vært streetfighter(og nintendo-)fan...

nå skal jeg ha på det rene at jeg ikke har for godt

grunnlag for å uttale meg om tekken, jeg har kun spilt tekken 2 og tekken TTG tidligere, men DETTE...:grin:

jeg vil få påstå at dette er iiijævli imponerende til å være et beat-em-up-spill!

imponerende i det hele tatt, egentli...:smile:

grafikken er det ingenting å si noe på... det vil sikkert finnes spill med BEDRE grafikk, men dette er laaaangt mer enn godt nok for meg...:grin: dynamikken er oxo ganske kewl, det ser lixom mer flytende ut nå enn det gjorde for fem år siden... og replayen på slutten er blitt bedre...

men det JEG skulle frem til... som hardbarka sf2-fan i mange år har jeg alltid vært opptatt av å få et forhold til figurene i spillet... i tekkenTTG var det lixom ikke helt sånn, det var heller "oj, han hadde kewlt hår, han tar vi!", og det vår lixom det mest intime forholdet en fikk til de... her er det endelig blitt en solid storymode, med filmer på slutten, og ellers utfyllende tekst... 19 personer er heller ikke for LITE...:smile:

nå finnes det jo sikkert de av oss som skulle ønske en kunne innlede MER intime forhold med noen av karakterene (hørte jeg for eksempel noen si Christie? :grin: ), men for min del er dette utfyllende nok...:grin:

(her stod det noe teit, jah... silly me som ikke prøver seg frem... :lol: )

liker du beat-em-up er tekken 4 et must! :smile:

confusius say "win some, lose some"

1 play 2 play :smile:

[ Denne Melding var redigert av: jay|-|em på 2002-10-06 21:11 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest mafister

Her har vi det igjen... DOA er ufattelig ræva...

VF4 er best...ande gode fighitng er de gamle ST,MC,Tekken(ikke T4 og T1),Dragon Balls,SC og Guilty Gear...

Lenke til kommentar

I og med at jeg startet denne tråden (for en god stund siden), tenkte jeg å komme med mer erfaringer:

Steve Fox er ved siden av Christie/Eddy den karakteren man trenger minst kunnskap om for å gjøre det godt. "British Edge Combo" er det null problem å utføre, bare man trykker vilt på slåknappene. Det ultimate trikset med Steve er jo "Jackhammer Left/Right". Et par slike, så ligger motstanderen. Dessuten er det j*vla stilig å se ham utføre den 10-hit Comboen der han slår lynkjapt med høyre/venstre-slag i magan til motstanderen (husker ikke navnet på trikset). Skader ikke så mye, men som sagt utrolig stilig å se på.

Så lærer du deg alle bevegelsene/comboene til Steve så ligger du veldig godt an.

Kom også gjennom Force-moden etter mye slit, og oppdaget at du ikke får noen form for "belønning" (nye karakterer osv.) sånn som i Tekken 3 (Dr. B, som beklageligvis ikke er med i 4en). J*vla m0ng0 synes jeg, etter å ha slitt sånn.

Sånn sett synes jeg spillet ikke gir deg nok "belønninger" for å komme gjennom med andre spillmoduser enn Story Mode.

Vil til slutt opplyse om de "skjulte" karakterene man kan få ved å trykke på bestemte knapper ved valg av karakter: Eddy Gordo (Christie Montiero), Lee Chaolan/Violet, Miharu (Ling Xiaoyu) og ikke minst Kuma/Panda. Hadde helst sett at Namco også kunne ha tatt med Forest Law (som ny skin for Marshall Law).

Lenke til kommentar
Gjest mafister

hmmm...

Dr.B og Gon var bare med på psx versjoen..

De var aldri med på arcade versjoen..

De var "laterlige/morsomere" bonus characters..

Selv om det faktisk gikk ann å bruke Dr. B noe..

+ fra us/jap til pal så fjerna namco en scene mellom Nina/Anna der hvor Nina tar av Bh til Anna..

Det var vist for "mye" for europenerene.

Og Marshall Law var på T1 og T2.. grunnen at Forest Law er på T3 er fordi Marshall Law ikke var hjemme da Paul kom på besøk..Så Paul tok med sønnen til KOIF3 istedenfor Marshall var ute på et ærend *lol* men han er tilbake på T4.

"an eye for an eye, a blade for a blade"- Soul Caliber 2

[ Denne Melding var redigert av: Admin på 2002-11-28 13:24 ]

Lenke til kommentar

Er enig med deg at Gon ikke hadde noe å gjøre i Tekken 3 PSX - en altfor sær karakter! Mens Dr. B er akkurat på grensen.

Skikkelig grunnløst at BH-stuntet i Anna sin CG-sekvens ble fjerna, ja. Hvorfor skulle vi europeere tåle mindre av slikt enn det japsene gjør?

Og hvis Namco tar med karakterer som Miharu (som ikke påvirker historien i noen nevneverdig grad, bortsett fra å erte Xiaoyu fordi hun er keen på Jin Kazama), hvorfor i alle dager kunne de ikke ha Forest Law som en ekstra "skin" til Marshall Law (som Jack-2 til Gun Jack i Tekken 3)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...