Gå til innhold

Hemmeligheter i sitt eget hus

Gjest Slettet+9018234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9018234

Dagens Lørdagsgodteri,

Sjekk ut

http://www.hiddenpassageway.com/

Sitat:

Gathilas wrote:

Ever wanted to pull the book down off the shelf only to have the book case spin to reveal a hidden room? Have you ever wanted to pull down that lamp on the wall and see the fire place open up into a hidden passage way? I have, and I'm sure someone else out there has as well. Well check this link out.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var tøft. Har alltid lurt på hvordan man skaffer seg slike kule dører.

Men dette er vel kanskje ikke så aktuelt i Norge? Er det ikke veldig mange restriksjoner her til lands som sørger for at et hemmelig rom ikke nødvendigvis er så hemmelig alikevel? Jeg vet ihvertfall at kommunen der jeg bor sitter på tegninger av huset vårt, og at kommunen der vi har hytte sitter på tegninger til hytta.

Lenke til kommentar
Joda men sånne ting bygger man etter at kommunen har fått tegningene av huset før du fikser sånne kule dører, osv. :D

5698501[/snapback]

Men må man ikke ha byggetillatelse for det da?

5698537[/snapback]

Nei jeg tror ikke det, jeg var da sikker på at man bare trenger byggetillatelse for tilng som syns, bla.a. en garasje elns. :D

Det her var stilig, kanskje jeg skal lage meg et skap foran soveromsdøra mi :p

5698485[/snapback]

slik at du "kommer ut av skapet" når du står opp om morgnen? :!:

hahaha...nei den var dårlig. :blush:

5698542[/snapback]

Ja det er vel en gid idè er det ikke :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Du trenger ikke byggetillatelse sålenge du ikke fysisk skal øke/bygge på noe som vesentlig endrer bygningens form eller fasong. At du skifter ei dør i huset ditt bryr strengt tatt kommunen midt i ræva. =)

Vi tok ned en vegg hjemme for en god del år tilbake, behøvde ikke tillatelse for slikt. Derimot krevde kommunen varsel når vi skulle bygge platting på tomta.

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Du trenger ikke byggetillatelse sålenge du ikke fysisk skal øke/bygge på noe som vesentlig endrer bygningens form eller fasong. At du skifter ei dør i huset ditt bryr strengt tatt kommunen midt i ræva. =)

5698768[/snapback]

Problemet er vel det at hvis kommunen sitter på tegningene og du plutselig har 1 rom "mindre" i huset uten at huset har blitt mindre så er det vel ikke akkurat så vanskelig å skjønne at det er et hemmelig rom. Da kan man vel bare se på tegningene for huset for å finne ut ca hvor inngangen må være.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Sant nok, det krever litt nøye planlegging slik at ting ikke nødvendigvis ser så mistenkelig ut. Forøvrig kan vel ikke hvem-som-helst komme å titte på hustegningene dine såfremt de ikke har en god grunn? F.eks kjøpe huset, eller har slektninger som har vært på besøk hos deg og aldri kommet hjem? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...