SluttÅMas Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Mottok i går deler til en komplett oppgradering av min PC. Hovedkort: MSI K8N Diamond Plus CPU: Athlon 64 3200+ Skjermkort: Asus GeForce 6600GT 256MB Silencer HDD: Samsung SpinPoint P120S 250GB PowerSupply: Tagan Easycon 480W RAM: Kingston ValueR. PC3200 2x512MB Ble en stor nedtur når jeg skulle boote dette. Lite skjer, vifter starter men ikke mere. Kortet har en såkalt D-Bracket med LED's som viser feildiagnoser, alle 4 lyser rødt straks jeg slår på. Er sikker på at jeg har montert kjøler korrekt (ikke første PC jeg bygger), og jeg brukte antistatisk matte med armlenke når jeg monterte. (Intet annet enn det på listen er koblet til). Noen idèer om hva som kan være feil? Har sjekket tilkobling av power-kabler. Har prøvd å startet uten CPU i, og det samme skjer. mvh JES Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Resette BIOS? Kanskje harddisken ikke blir funnet? Defekt HK? Er ganske mye som kan være galt... Lenke til kommentar
SluttÅMas Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Resette BIOS? Kanskje harddisken ikke blir funnet? Defekt HK? Er ganske mye som kan være galt... 5698732[/snapback] Nå skal vel booting starte uten harddisk. Prøvde med kun cpu/vifte og skjermkort, og uten ram. Da skal det vel komme noen pipelyder som tegn på at det ikke detekteres ram. Men det var helt stille, kun cpu-vifta som gikk. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Har du prøvd med et annet skjermkort? Prøv med bare 1 rambrikke også. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 HK får og gir strøm i det minste, men ingenting skjer Du får ikke bilde, kanskje det er en god idè å prøve å bytte skjermkort som Morten K sier... Uansett satser jeg en knapp på defekt HK Lenke til kommentar
Bols Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Mottok i går deler til en komplett Noen idèer om hva som kan være feil? Har sjekket tilkobling av power-kabler. Har prøvd å startet uten CPU i, og det samme skjer. Du har plugget i den ekstra 4-pins CPU-power-kabelen også? - Trond Endret 6. mars 2006 av Bols Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Det kan faktisk være litt lurt å lese manualen som følger med. I følge manualen for kortet mitt (K8N Neo2) skal 4 røde lys bety at CPUen ikke er korrekt installert eller at den er ødelagt. Endret 6. mars 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Dr S Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Prøv dette: 1. Sjekk at alle stand off skruene og skrue festee til hovedkortet stemmer overens 2. Sjekk at begge strøm kontaktene sitter riktig 3. Prøv et annet skjermkort 4. Prøv CPU, Minne osv på et annet hovedkort Lenke til kommentar
SluttÅMas Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Sendte varene inn til Komplett, og det viste seg at det var defekt CPU. Ny er på vei i posten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå