3dme Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 God morgen. Jeg sliter for tiden med ustabilt nett og har desverre ikke den fjerneste anelse av hva som forårsaker problemet. Jeg kan likevel gi litt info og har et screenshot som forhåpentligvis vil forklare ett og annet. Problemet arter seg slik: Som dumeteret viser har jeg veldig ustabilt nett. Det forsvinner også helt i enkelte perioder som kan vare alt i fra 20 sec til over minuttet. Dette er i lengden svært irriterende. Telenor har lagt en blokkering på mitt abonent, men det er ikke problemet. Jeg lurer på om det kan ha noe med problemet å gjøre? De har ikke blokkert port 80 og 443. Jeg har nettopp reinstallert windows. Er det mulig at en feil instilling kan ha noe med saken og gjøre? Pcen min er klinisk fri for spyware og virus. Jeg kan koble til ruterens webinterface helt fint i periodene jeg mister nettet. Screenshot: Jeg hadde satt veldig pris på litt hjelp. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Du bør først se om du mister sync i de perodene hvor linja er nede, det er en lampe på modemet som indikerer om du har sync eller ei, merket @, ADSL, DSL, sync e.l. Lenke til kommentar
3dme Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Fikk nettopp bekreftet at jeg ikke mister sync når jeg mister tilkoblingen. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Ring support og sjekk om du logger på igjen hos dem når du er nede eller om PPPoE også holder seg oppe, gjør den det så er det antagelig en feil mellom modem og ditt utstyr. Lenke til kommentar
3dme Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Såvidt jeg kan se utifra loggene mine på online.no så ser det ut til at jeg ikke mister tilkoblingen til pppoe når jeg ikke har forbindelse. Har du noen gode råd eller kvalifserte gjettninger til hva problemet kan være? Gikk nettopp over kablene, de er iallefall koblet godt i. Lenke til kommentar
3dme Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Bump - problemet vedvarer. Hjelp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå