ATi-Radeon Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Finnes det regler for å skifte navn? hva er kravene, er det noe FAQ om dette? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 skifte navn i den virkelige verden, elle rher på forumet? i den virkelige verden tror eg du kan hete hv asom helst tror eg. med unntak av jesus og gud (vertfall her i landet. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Finnes det regler for å skifte navn?hva er kravene, er det noe FAQ om dette? 5697549[/snapback] Siden du spør etter en FAQ om dette regner jeg med at du mener brukernavn i forumet. Jeg ville spurt en moderator om dette Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Finnes det regler for å skifte navn?hva er kravene, er det noe FAQ om dette? 5697549[/snapback] Siden du spør etter en FAQ om dette regner jeg med at du mener brukernavn i forumet. Jeg ville spurt en moderator om dette 5697814[/snapback] Feil, man trykker denne magiske linken. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Finnes det regler for å skifte navn?hva er kravene, er det noe FAQ om dette? 5697549[/snapback] Siden du spør etter en FAQ om dette regner jeg med at du mener brukernavn i forumet. Jeg ville spurt en moderator om dette 5697814[/snapback] Feil, man trykker denne magiske linken. 5697824[/snapback] det er ingen FAQ. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 det er ingen FAQ. 5697851[/snapback] Jeg mente at du ikke spør en moderator Se her Lenke til kommentar
Livert Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Finnes det regler for å skifte navn?hva er kravene, er det noe FAQ om dette? 5697549[/snapback] Siden du spør etter en FAQ om dette regner jeg med at du mener brukernavn i forumet. Jeg ville spurt en moderator om dette 5697814[/snapback] Feil, man trykker denne magiske linken. 5697824[/snapback] Bra noen følger med på hvilke muligheter man har i forumet Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Finnes det regler for å skifte navn?hva er kravene, er det noe FAQ om dette? 5697549[/snapback] Siden du spør etter en FAQ om dette regner jeg med at du mener brukernavn i forumet. Jeg ville spurt en moderator om dette 5697814[/snapback] Feil, man trykker denne magiske linken. 5697824[/snapback] Bra noen følger med på hvilke muligheter man har i forumet 5697885[/snapback] som om det var kun han som viste om den linken Lenke til kommentar
Livert Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Finnes det regler for å skifte navn?hva er kravene, er det noe FAQ om dette? 5697549[/snapback] Siden du spør etter en FAQ om dette regner jeg med at du mener brukernavn i forumet. Jeg ville spurt en moderator om dette 5697814[/snapback] Feil, man trykker denne magiske linken. 5697824[/snapback] Bra noen følger med på hvilke muligheter man har i forumet 5697885[/snapback] som om det var kun han som viste om den linken 5697891[/snapback] Ah, glemte å inkludere deg, sorry Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 [insertmengdermedquoteshersomirritererlivskitenavdeg]jaddavegett[/insertmengdermedquoteshersomirritererlivskitenavdeg] Vennligst avliv denne tråden! Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Finnes det regler for å skifte navn?hva er kravene, er det noe FAQ om dette? 5697549[/snapback] Siden du spør etter en FAQ om dette regner jeg med at du mener brukernavn i forumet. Jeg ville spurt en moderator om dette 5697814[/snapback] Feil, man trykker denne magiske linken. 5697824[/snapback] Bra noen følger med på hvilke muligheter man har i forumet 5697885[/snapback] som om det var kun han som viste om den linken 5697891[/snapback] Ah, glemte å inkludere deg, sorry 5697915[/snapback] hehe... Lenke til kommentar
kverna Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 ot ot Jeg skal bytte navn irl til Ben Dover og kompisen min til Justin Case Lenke til kommentar
johnj Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 ...og siden trådstarter ikke har dementert at dette gjelder i det virkelige liv: Etternavn som flere enn 200 personer har her i landet, kan fritt velges som nytt etternavn. Hvis færre enn 200 personer er registrert med det navnet man ønsker, må det innhentes samtykke fra samtlige personer. En oversikt over antall bærere av alle etternavn som er registret i Det sentrale folkeregister, finnes på hjemmesiden til Statistisk Sentralbyrå. Hvis det imidlertid kan dokumenteres at foreldre eller forfedre tilbake til tippoldeforeldre har hatt det aktuelle navn, kan det tas uten samtykke. Den eneste begrensningen er at tidligere navn ikke kan være ervervet ved ekteskap. De samme reglene gjelder for mellomnavn. Registrerte fornavn ev. nyskapning av fornavn kan fritt velges som nytt fornavn med mindre det kan bli til vesentlig ulempe for vedkommende (gjelder først og fremst mindreårige barn) eller andre sterke grunner tilsier det. Ulemperegelen eller andre sterke grunner skal bare anvendes i helt ekstraordinære tilfeller. Melding om navn som overhodet ikke har navns karakter, er et eksempel på dette. Skjemaer for navneendring: http://www.norge.no/temaside/tema.asp?stikkord=94300 Lenke til kommentar
One Winged Angel Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Hehe..hvorfor skal en skifte navn da?? Jeg for min del er fornøyd med navnet mitt..ingen grunn til å skifte vett Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 i det virkelige liv det er bare en tanken, navnet mitt er ikke så vennelig utenlands ;P skal kanskje flytte til usa når jeg blir i studie alderen, så kanskje greit med ett litt navn som er vennelig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) i det virkelige liv det er bare en tanken, navnet mitt er ikke så vennelig utenlands ;P skal kanskje flytte til usa når jeg blir i studie alderen, så kanskje greit med ett litt navn som er vennelig? 5699231[/snapback] Da går du på ditt lokale trygdekontor eller noe slikt og sier "Jeg vil bytte navn til John Smith, kan jeg få et skjema?" Endret 4. mars 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Hvorfor i all verden må de ha en grunn for at JEG vil bytte brukernavn? Hvis grunnen ikke er god nok, så kan de nekte meg å bytte brukernavn. Jeg må da få lov å BYTTE brukernavn hvis jeg har lyst til det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Hvorfor i all verden må de ha en grunn for at JEG vil bytte brukernavn? Hvis grunnen ikke er god nok, så kan de nekte meg å bytte brukernavn. Jeg må da få lov å BYTTE brukernavn hvis jeg har lyst til det. 5701609[/snapback] Nei, du har absolutt ingen rettigheter Som man ville sagt på ekte amerikansk; "The forum is a privilege, not a right." Og til trådstarter som vil endre personnavn; det er ikke noe særligt med regler, bare dette med at flere enn 200 personer må ha etternavnet osv. Ellers kan du ta en titt i navneloven NB: Tungt, kjedelig stoff Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) *Never mind* *Ingenting* Endret 21. mars 2006 av Patrick.M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå