Aetius Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 En av elevene mine kjøpte seg et digitalkamera fra fotomagasinet.no før hun skulle begynne på naturfotolinjen her på folkehøyskolen, et Canon Powershot A620 tror jeg det var, uten at jeg skal si det sikkert. Etter en stund ankommer kameraet, sammen med det Sandisk Secure Digital Ultra II 512MB-minnekortet hun hadde bestilt i samme slengen. Men hun får ikke kameraet til å fungere med det minnekortet - kun det på 16Mb eller våttføkk som fulgte med i esken til kameraet. Etter litt sjekking med Canon finner vi ut at kameraet ikke støtter større kort enn 256MB, noe fotomagasinet ikke nevnte med ett ord da de anbefalte henne det kortet hun bestilte. Hun tok kontakt med dem, påpekte problemet, og ga beskjed om at hun godt kunne benytte seg av angreretten, men aller helst ville ha ett eller flere brukbare kort til ca samme pris heller enn å gjøre det som essensielt ville være ensbetydende med å heve kjøpet. Joda, greit det sier de, du skal få erstattet kortet med noe som kan brukes. Det er nå tiden går. Leeeeenge. Ikke noe svar fra fotomagasinet når hun mailer dem. Om hun forsøkte å ringe vet jeg ikke, men da var det i så fall ikke svar å få der heller. Tiden fortsetter å gå. Hele tre måneder senere får hun endelig beskjed om at det er en sending til henne fra fotomagasinet. Spent og yr av glede løper hun til postkontoret, og finner... ...akkurat samme kortet som hun over tre måneder tidligere hadde returnert til fotomagasinet. Slik står saken per i går. Jeg må innrømme at jeg er så sint på hennes vegne at jeg knapt finner ord, men å henge dem offentlig ut her hjelper jo litt på humøret, da. :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 når hun sendte det minnekortet til dem la hun ved en beskrivelse om hva som var avtalen? eller bare sendte hun minnekortet i en pakke uten noen som helst informasjon for da kan det være ganske vanskelig for butikken å vite hvorfor det ble sendt inn. og fikk hun utlevert et returnummer? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) At Canon Powershot A620 kun støtter 256 MB synes jeg høres veldig rart ut. Dette er jo et splitter nytt kamera, og alle kamera pr. i dag støtter minst 1 GB, stort sett 2GB. Dette kamera har syv megapixler. Det vil si at man med det største minnekortet dette kameraet takler, kun har plass til ca. 75 bilder i beste kvalitet og oppløsning. Det kan umulig stemme? Eller er Canon blitt så dumme? Men hvis dette nå virkelig er tilfellet, så vil jeg forsvare Fotomagasinet litt... det er menneskelig å feile, og det lønner seg å gi de en liten sjanse til før du henger de ut offentlig på den måten (selv om jeg jobber for en konkurrent, så synes jeg faktisk du gikk litt over streken her). EDIT: Så ikke før nå at det tok over tre måneder å få tilsendt et nytt kort. Det er en utilgivelig lang tid for å få byttet et kort, så du er unnskyldt. Beklager. EDIT 2: Dette kameraet støtter da minst opp til 1GB skal vi tro spesifikasjonene til videopptak: Opptil 1 GB 640 x 480/320 x 240 Endret 5. mars 2006 av Afseth Lenke til kommentar
DDuck Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Ser også at andre webshops har 2gb minne oppført som tilbehør til disse kameraene. Så at det støtter bare opp til 256 må da være feil. Dere har sjekket så at kortet ikke er låst ? Endret 5. mars 2006 av DDuck Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Da er det sikkert bare jeg som husker feil kamera. Vi sjekket på Canons produktsider og fikk bekreftet der at kameraet bare støtter kort opp til 256 Mb. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 når hun sendte det minnekortet til dem la hun ved en beskrivelse om hva som var avtalen? eller bare sendte hun minnekortet i en pakke uten noen som helst informasjon for da kan det være ganske vanskelig for butikken å vite hvorfor det ble sendt inn. og fikk hun utlevert et returnummer? 5704164[/snapback] Nøyaktig hva og hvordan hun gjorde vet jeg ikke, men jeg fortalte henne på forhånd hvordan hun skulle forholde seg til saken, og alt hun gjorde var i full enighet med fotomagasinet. Inntil fotomagasinet sluttet å svare på mail og brukte tre måneder på å sende henne feil minnekort som erstatning, virket det som om alt var i skjønneste orden. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Jeg må visst korrigere meg selv her. Jeg misfordto situasjonen, og rett beskrivelse av problemet er slik: kameraet er et Canon Powershot A620, men problemet var at kameraet ikke taklet hastigheten på kortet hun bestilte sammen med det - det var altså ikke størrelsen som var problemet. Men det var fortsatt samme kortet hun fikk i retur, tre måneder etter at hun kontaktet dem og ble lovet et fungerende kort i bytte. EDIT: Mer ny info. Det var fire måneder, ikke tre, og hun har nå fått beskjed fra Fotomagasinet at hun får kr 100,- i rabatt. Det er bare det at mellomlegget fra det dyre kortet hun kjøpte og det billige som faktisk funker, er på langt mer. Endret 11. mars 2006 av Aetius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå