Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter... hmm, mange år, siden jeg leste om chess for lenge siden da de var en bitteliten operatør med lave priser, vil jeg ikke bruke mine penger hos dere lengre.

Det er flere grunner til dette,

1. "Tvangsflyttingen" fra Telenor-nett til Netcom-nett. Jada, om jeg maser på dere enda mer så kan jeg få tilbake mitt telenor-nett, antageligvis bare for noen måneder før Telenor kaster dere ut for godt. Men jeg sa i fra samme dag som jeg leste de første nyhetene om at Chess-kunder hadde blitt flyttet uten å få noen advarsel: Flytter dere meg over til NetCom, avslutter jeg mitt abonnement. Noen få uker senere kom NetCom-kortet.

2. Dere er ikke billigst slik dere en gang var, det finnes langt bedre alternativer for småbrukere der ute. Jeg flytter nå over til noen jeg aldri trodde jeg kom til å bytte til, nemlig tilbake til Telenor, som jeg en gang flyttet fra, for mange år siden.

3. Dere lar ikke kundene deres sende gratis / billig nettbasert sms slik som både Telenor og Netcom gjør.

4. Dere er ikke "folkets" mobiloperatør lengre, til det har dere blitt for store, og jeg ser ikke lengre grunn i å fortsette å betale litt mer for å støtte dere.

Til tross for punkt 2, 3 og 4, Hadde det ikke vært for punkt 1, så hadde jeg fortsatt med Chess.

Mitt nye abonnement blir djuice allstar, 20 kroner mer i måneden enn jeg betalte for Chess Connect eller hva det nå het en gang, men med 50 "gratis" SMS hver måned, som mer enn oppveier for den ekstra månedsavgiften. I tillegg får jeg sende 30 gratis SMS fra nettet (hver måned?), samt gratis MMS hver fredag. Som om ikke det var nok er ringeprisene fra mobil til mobil nesten halvparten, kun 69 øre/pm mot deres 129 øre/pm.

Jeg er neppe noe stort tap, da min mobilregning lå på mellom 60-150kr / mnd, likevel har jeg betalt mine tusenlapper tidligere da jeg hadde et vesentlig høyere forbruk.

Regner med at jeg neppe er den eneste som bytter fra Chess, og flere av vennene mine undersøker nå markedet for å bytte abonnement.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har sagt fra at jeg ikke vil over til netcom, og det skulle de passe på så jeg slapp. At telenor er rimeligere har jeg meget vanskelig for å tro på.

5697376[/snapback]

Du slipper unna Netcom-dekning til september,da går avtalen mellom Chess og Telenor ut.. så da kan de ikke passe på at du slipper unna Netcom mer!

Lenke til kommentar

Chess har ab. som er gratis i mnd da.. Liker chess jeg :)

Edit: 129 øre for å ringe med Chess? Jeg har alltid hatt under ei krone for å ringe.

Kunne du ikke bare skifte ab. innen Chess??

Endret av Mirann
Lenke til kommentar
Som om ikke det var nok er ringeprisene fra mobil til mobil nesten halvparten, kun 69 øre/pm mot deres 129 øre/pm.

Hvor har du dette ifra? Ser ikke noe til det på Chess sine sider, og mener bestemt at jeg aldri har betalt det selv. Om du går for Telenor som alternativ til Chess er din sak, men fra et økonomisk ståsted vil det (generelt) være et dumt valg.

Lenke til kommentar

Dere som sier at Telenor ikke kan være billigere enn Chess har virkelig ikke forstått poenget her... Folk har forskjellig bruksmønster på mobiltelefon! Kanskje trådstarter sender mye SMS fra nettet, sender utrolig mange MMS hver fredag eller er avhengig av en av de mange nett-tjenestene som Telenor har men som Chess mangler.

Selv bruker jeg et abonnement fra NetCom, med bindingstid, fordi dette faktisk lønner seg for meg. NetCom gir meg Trådløs Familie, kopi av alle SMS til e-post og en hel haug av forhandlere jeg kan forholde meg til når jeg evt har noen spørsmål. Totalt sett sparer jeg flere hundre kroner per år i forhold til Chess/Tele2/Noextras/Whatever.

Folk bruker telefonene sine veldig forskjellig. De små ørene i forskjell per SMS og per ringeminutt trenger ikke å være avgjørende. For ikke å nevne at Telenor og NetCom gir store subsidier når man ønsker å kjøpe ny mobiltelefon. Penger spart der også.

-snubbel

Endret av snubbel
Lenke til kommentar
Poenget er vel at han ikke trenger ha et abb fra chess som koster 1.29 i minuttet, når de tilbyr abb uten månedavgift med ringepris til 55øre minuttet.

Men for all del, om han vil til telenor så værsegod.

5697834[/snapback]

Endret av smoker2
Lenke til kommentar

Edit: 129 øre for å ringe med Chess? Jeg har alltid hatt under ei krone for å ringe.

5697438[/snapback]

Som om ikke det var nok er ringeprisene fra mobil til mobil nesten halvparten, kun 69 øre/pm mot deres 129 øre/pm.

Hvor har du dette ifra? Ser ikke noe til det på Chess sine sider, og mener bestemt at jeg aldri har betalt det selv. Om du går for Telenor som alternativ til Chess er din sak, men fra et økonomisk ståsted vil det (generelt) være et dumt valg.

5697451[/snapback]

Da må du nok pusse brillene dine :)

Chess Connect: 9,-/mnd, 1,29kr/min, 54øre/sms. For svar på det siste, se lengre ned.

Poenget er vel at han ikke trenger ha et abb fra chess som koster 1.29 i minuttet, når de tilbyr abb uten månedavgift med ringepris til 55øre minuttet.

5697834[/snapback]

Jeg sender vesentlig mer SMS enn jeg ringer. Til ringing bruker jeg Telio og IP-telefon. Derfor har jeg brukt Chess Connect.

I mitt tilfelle blir faktisk djuice Allstar det billigste valget. Telepriser.no kan man ikke stole på da de ikke tar med de gratise SMS samt MMS man får ved både telenor og netcom's abonnement.

Chess Knock-Out er uaktuelt da man hverken får subsidierte telefoner ved dette abonnementet, eller billig SMS (59 øre, samme som på allstar etter de 50 gratis SMS).

Når jeg nå bytter koster det meg nada, og jeg regner med at jeg antageligvis får telefonregning på under 50-lappen nå. Så å si at Telenor ikke kan være billigst, vel, jeg har regnet på det, og kommer billigst ut hver gang med Allstar.

Legg også merke til at det var uaktelt å beholde Chess pga Netcom-dekningen, når de i tillegg for meg blir dyrere så er det bye bye.

Lenke til kommentar

5697438[/snapback]

5697451[/snapback]

Chess Connect: 9,-/mnd, 1,29kr/min, 54øre/sms. For svar på det siste, se lengre ned.

5697834[/snapback]

Jeg sender vesentlig mer SMS enn jeg ringer. Til ringing bruker jeg Telio og IP-telefon. Derfor har jeg brukt Chess Connect.

I mitt tilfelle blir faktisk djuice Allstar det billigste valget. Telepriser.no kan man ikke stole på da de ikke tar med de gratise SMS samt MMS man får ved både telenor og netcom's abonnement.

Chess Knock-Out er uaktuelt da man hverken får subsidierte telefoner ved dette abonnementet, eller billig SMS (59 øre, samme som på allstar etter de 50 gratis SMS).

Når jeg nå bytter koster det meg nada, og jeg regner med at jeg antageligvis får telefonregning på under 50-lappen nå. Så å si at Telenor ikke kan være billigst, vel, jeg har regnet på det, og kommer billigst ut hver gang med Allstar.

Legg også merke til at det var uaktelt å beholde Chess pga Netcom-dekningen, når de i tillegg for meg blir dyrere så er det bye bye.

5697932[/snapback]

Nå er det vell også sånn at du ikke får subsidierte telefoner med djuice allstar såvidt jeg vet. Chess har faktisk endret dette så du får inntill 300,- billigere tlf når du har knock-out. Telepriser tar med de 50 ekstra smsene som følger med allstar...

Om du hadde villet holde deg til netcom-dekning er jeg temmelig sikkert på at du hadde spart noen kroner ved å bytte til f.eks noextras, det finnes uansett massevis av sider på nettet som man kans sende gratis sms fra og hvor nummeret du sender fra kommer opp (eks freesms, eurobate, inpoc, biip (forøvrig kan du her sende ubegrenset)). Men om du bare kan/vil ha telenordekning så er nok djuice allstar et av de billigste, forutsett om du ikke ringer endel til fast-tlf når du ikke er hjemme...

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar

5697438[/snapback]

5697451[/snapback]

5697834[/snapback]

5697932[/snapback]

Nå er det vell også sånn at du ikke får subsidierte telefoner med djuice allstar såvidt jeg vet. Chess har faktisk endret dette så du får inntill 300,- billigere tlf når du har knock-out. Telepriser tar med de 50 ekstra smsene som følger med allstar...

Om du hadde villet holde deg til netcom-dekning er jeg temmelig sikkert på at du hadde spart noen kroner ved å bytte til f.eks noextras, det finnes uansett massevis av sider på nettet som man kans sende gratis sms fra og hvor nummeret du sender fra kommer opp (eks freesms, eurobate, inpoc, biip (forøvrig kan du her sende ubegrenset)). Men om du bare kan/vil ha telenordekning så er nok djuice allstar et av de billigste, forutsett om du ikke ringer endel til fast-tlf når du ikke er hjemme...

5698064[/snapback]

Ah, ser nå at jeg gjorde en feil med settingsa der, nå kommer faktisk Allstar opp som det billigste abonnementet.

Følgende data er brukt (basert på mine siste måneders faktura fra Chess):

20 min / 10 samtaler / mnd

Dag / Kveld er ca 50/50, men egentlig uinteressant da de aller fleste abonnementer har samme pris på dag/kveld nå til dags.

17 min mobil / 3 min fastnett

70 sms per måned

Etableringen er som nevnt kr 0 for øyeblikket i allefall.

Men, som nevnt i første post, bytter jeg ikke fordi jeg sparer litt penger, det er i hovedsak pga den stille flyttingen fra Telenor til Netcom-nett. Jeg har uansett null bindingstid med allstar, og får faktisk gratis mms og wap første måned, dog er dette ikke så veldig interssant da jeg bruker disse tjenestene forholdsvis lite.

alle djuice abonnement har noe som heter djuice Xtra, med diverste fordeler og ulemper sikkert... Har ikke sett nøye igjennom dette enda, men er heller ikke grunn til mitt valg.

Lenke til kommentar

Jeg har også gått over til Djuice Allstar etter at Chess begynte med rotet sitt...

Ringer mest med dama, så vi bestilte også Familienett. Nå har det snart gått en måned og den totale besparelsen i kroner ligger på ca 600-700 kr sammenligned med Chess! Hadde et Chess King abonnement på 4.året og et Knock-Out-abonnement.

Så Telenor kan faktisk være billigere enn Chess. Det kommer helt an på forbruksmønsteret ditt! :w00t:

Lenke til kommentar
Dere som sier at Telenor ikke kan være billigere enn Chess har virkelig ikke forstått poenget her... Folk har forskjellig bruksmønster på mobiltelefon! Kanskje trådstarter sender mye SMS fra nettet, sender utrolig mange MMS hver fredag eller er avhengig av en av de mange nett-tjenestene som Telenor har men som Chess mangler.

Selv bruker jeg et abonnement fra NetCom, med bindingstid, fordi dette faktisk lønner seg for meg. NetCom gir meg Trådløs Familie, kopi av alle SMS til e-post og en hel haug av forhandlere jeg kan forholde meg til når jeg evt har noen spørsmål. Totalt sett sparer jeg flere hundre kroner per år i forhold til Chess/Tele2/Noextras/Whatever.

Folk bruker telefonene sine veldig forskjellig. De små ørene i forskjell per SMS og per ringeminutt trenger ikke å være avgjørende. For ikke å nevne at Telenor og NetCom gir store subsidier når man ønsker å kjøpe ny mobiltelefon. Penger spart der også.

-snubbel

5697621[/snapback]

Dette er jo selfølgelig rett!

Det finnes ikke en operatør eller et abonnent som passer for ALLE!

Men noen er jo mere fleksible enn andre da.

Jeg har hatt Chess i mange år, sikkert 4-6år nå...

Strålende fornøyd.

Fordi:

*Stabilt selskap(etter min mening). Litt mye media snakk nå som dei bytter dekning fra telenor til netcom da. Men Telenor og Netcom tilsammen har da mye mer "drittslenging" i media og på folkemunnen totalt, enn hva Chess noen gang skal kunne greie!

*Enkle priser! Og du får ihvertfall med deg om prisene går ned eller endres. Man får mail/brev om det.

*God kundeservice! Lang oppetid, helt til ni om kvelden! Og raske! Har bestilt nytt sim-kort flere ganger, fått det i posten dagen etter, og har telefon levert inn på forsikring nå, dei gav meg fyldig informasjon og hjalp meg raskt.

*Overhode ingen bindingstid!

Jeg hadde Chess Connect, men byttet til Easy.

0,- i måneden

0,95,- Ringepris hvem som helst når som helst

0,48,- SMS

1,99,- MMS

40,- i måneden for mobilforsikring som jeg personlig vil kalle nesten idiotforsikring. Dekker alt som ikke dekkes av garanti/reklamasjon, uhell, mistet/stjålet.

Jeg angrer sykt på at jeg ikke har ikke har kjøpt Chess King for lenge siden da.

Betale 980kr første året halvparten andre året i årsavgift i stede for månedsavgift til drit lave ringepriser og sms.

Tredje året er det gratis.

Så jeg kunne jo hatt 3-4år nå med det gratis...

Men jeg er også enig til hva noen sa her:

Chess er ikke hva det en gang var. Når dei er blitt så store som dei er.

Merker jo det, dei er ikke så overlegne i priser lengre. Og konkuransen er blitt mye større.

Bare sammenlign kontantkort prisene til Chess, faktisk det samme som abonnementet mitt Chess Easy, med andre f.eks. mobyson. Og noen flere som jeg ikke husker i farten. Dei andre er jo faktisk billigere.

Og dette med at dei bytter fra Telenor til Netcom.

Det kan da overhode ikke være så stort problem. Nå vet ikke jeg hvordan dette vil påvirke meg, om jeg vil merke dårligere dekning, men generelt er vel dekningen deres lik...?

Men selvfølgelig, får jeg dårligere dekning, klager jeg til Chess, og kommer jeg ikke igjennom med det så bytter jeg selskap, men ikke til Telenor!

Uansett hvor bra dei kanskje er blitt, Anti-Telenor, alltid masse mas og drit om dei, selv om prisene deres begynner og blir bra også.

Må vel bli mobyson da, eller no-extras kanskje.

Og så må jeg vel som ekte brann-supporter støtte Chess som har gitt brann så mange millioner i spillerkjøp :Dbare synd Brann aldri greier og bruke pengene og spillerene riktig og få noe til! :p

NB: Chess Easy er et abonnement dei hadde et år. Men tok det raskt vekk. Men dei kundene som tegnet det abonnementet fikk lov og beholde det. :D Jeg hadde før Chess Connect.

Lenke til kommentar
Mitt nye abonnement blir djuice allstar, 20 kroner mer i måneden enn jeg betalte for Chess Connect eller hva det nå het en gang, men med 50 "gratis" SMS hver måned, som mer enn oppveier for den ekstra månedsavgiften. I tillegg får jeg sende 30 gratis SMS fra nettet (hver måned?), samt gratis MMS hver fredag. Som om ikke det var nok er ringeprisene fra mobil til mobil nesten halvparten, kun 69 øre/pm mot deres 129 øre/pm.

*gjesp*

Det er ingen som tjener på slike "tilbuds-hoppere" og småbrukere som deg uansett, så Chess sier nok bare "Good riddance".

Lenke til kommentar
Åh? Det visste jeg ikke... Jaja, ingen binding på Allstaren min så kan bytte igjen hvis det viser seg å være bra :)

Har du noe link til noe informasjon om dette?

5705614[/snapback]

En må være kunde og logget inn på siden til Telio for å lese om deres kommende mobilabbonement. Det virker spennende. De kjører nå en markedsundresøkelse blandt eksisterende ip-kunder. De kommer ikkem ed spesifikke opplysninger om abb. men skriver at det vil bli med 0 i månedskostdnad, 0 i oppstart, 0 for sms et visst antall, 0 for samtale ett visst antall minutter. Etter dette skal de ha "konkurerende priser som de kaller det. Merk at en må ha ip- fasttelefon hos telio for å bli mobil kunde

Lenke til kommentar
*gjesp*

Det er ingen som tjener på slike "tilbuds-hoppere" og småbrukere som deg uansett, så Chess sier nok bare "Good riddance".

Hvis du bare skal være småfrekk så kan du bare la være å svare i denne tråden.

For øvrig har jeg allerede nevnt i første post at jeg neppe var noe stort tap for Chess, men det er ikke det poenget med denne tråden er.

Og jeg vil heller ikke ikke kalle meg selv noen tilbudshopper, da jeg har hatt (og vært tro mot) Chess omtrent siden oppstarten av selskapet, i flere år.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...