Gå til innhold

Digital lyd slutta å fingere etter reinstall

Anbefalte innlegg

Reinstallerte maskina i dag. Desverre fulgte det masse gøy med en slik operasjon, og digital lyd ville ikke fungere mer.

Har lagt inn alle drivere å satt opp NVmixer til å sende ut digital lyd, men uten hell.

Noen som har vært borti et lignenede problem?

Det gjelder integrert lydkort på et ASUS A8N32 (har et audigy 2 value i maskina også)

All lyd fungerer fint gjennom analog.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mener at du sender ut digitale signaler til f.eks. et surround anlegg som "skjønner" dette? alle vanlige forsterkere/recievere/høyttalere spiller utifra analoge signaler, men mange recievere/forsterkere har også digital inngang, og da gjør den om signalene til analoge så de kan spilles av høytalerne. på audigy 2 kortet ditt kan du spille analoge signaler til 2 høytalere med en av de 3 analog utgangene.

btw har audigy 2 platinium kort selv, og jeg skjønte ikke hvorfor jeg bare fikk skurrring når jeg kobla de vanlige høytalerne mine i digital out som jeg var overvevist om at var til vanlige høytalere, helt til jeg leste litt i "bibelen" til lydkortet og fant ut at jeg måtte koble det i en av de 3 analog ut portene (husker ikke hvem nå).

Senere fikk jeg et creative Inspire 6.1 surroundanlegg som jeg ikke fikk til å virke (formaterte når jeg fikk det), så kobla jeg det inn sånn som det stod og fikk ikke noe lyd ut, og så fant jeg en "knapp" i speaker settings i creative lydgreiene som het "digital out only" og trykte på den så funka lyden til surround anlegget.

Lenke til kommentar
Du mener at du sender ut digitale signaler til f.eks. et surround anlegg som "skjønner" dette? alle vanlige forsterkere/recievere/høyttalere spiller utifra analoge signaler, men mange recievere/forsterkere har også digital inngang, og da gjør den om signalene til analoge så de kan spilles av høytalerne. på audigy 2 kortet ditt kan du spille analoge signaler til 2 høytalere med en av de 3 analog utgangene.

Vet veldig godt forskjell på analoge og dgitale signaler, og hvis du leser litt nøyere, så er ikke problemet på audigy 2 kortet, men det integrerte nforce4-kortet.

Lenke til kommentar
Gå inn i Play Control og trykk på avansert, se om "Enable Digital IO" er haket av.

5698170[/snapback]

Hva i alle dager er "play control"?

5698288[/snapback]

Dobbelklikk på volumikonet på oppgavelinjen.

5698375[/snapback]

Jepp, fant det, men som ingen andre her har skjønt, så gjelder ikke problemet audigy2-kortet. (har ikke noe kabel for å koble til digital lyd på dette.)

Play control er til audigy-kortet.

Lenke til kommentar
Reinstallerte maskina i dag. Desverre fulgte det masse gøy med en slik operasjon, og digital lyd ville ikke fungere mer.

Har lagt inn alle drivere å satt opp NVmixer til å sende ut digital lyd, men uten hell.

Det gjelder integrert lydkort på et ASUS A8N32 (har et audigy 2 value i maskina også)

5697098[/snapback]

Prøv å installere realtek-lyddriverene som fulgte med hovedkortet eller last ned de nyeste fra asus. Hadde samme problem selv når jeg brukte Nforce-lyddriverene fra Nvidia på mitt Asus A8N-E og da hjalp dette.

Lenke til kommentar

5697098[/snapback]

Prøv å installere realtek-lyddriverene som fulgte med hovedkortet eller last ned de nyeste fra asus. Hadde samme problem selv når jeg brukte Nforce-lyddriverene fra Nvidia på mitt Asus A8N-E og da hjalp dette.

5698833[/snapback]

Har begynt med dette allerede (takker for asus sin RASKE download 35mb på 2 timer).

Antar at feilen ligger her. Takker så mye for svaret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...