Gå til innhold

Atter en hjemmelaget vannkjølingsblokk! [Comments]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja jeg håper på det jeg og, holder på å gjøre ferdig hullet hvor kjøleribba skal stå, men drillen lades i natt så får fortsette på den i morra, nå tar jeg egentlig bare å prøver å tette de hullene på lokket (HDD bunnen) og skal sette i noen kobberrørbiter til slangefester, og da satser jeg på at det blir tett etterpå :D

Lenke til kommentar

Alt er aluminium, men nå får jeg dessverre ikke lodda dem sammen, har ikke noe loddetinn som biter på ALU, men jeg kan jo sveise aluminium også, men jeg er ikke noe flink på det, så jeg tror jeg finner en annen måte å gjøre det på, men jeg har funnet ut at blokka blir for bred og ikke passer på HK, så jeg har laget en tegning av hvordan jeg skal gjøre det:

BLOKK.jpg

Jeg finner en ALU kloss og fester den på i hullet, sånn at den står 2-3 cm dypere enn HDD'en som er "vannkammeret" og så borer jeg masse hull nesten igjennom den sånn at den vil fungere som en kjøleribbe, så fester jeg den til slik at den kommer ned til prosessoren, og at resten står et par CM høyere enn CPU.

Og jeg kan nå også integrere Chipset kjøler senere PGA størrelsen på HDD, og at den alltid vil stå over chipset sånn jeg kommer til å feste den.

Lenke til kommentar

Hmm, høres ut som er vrien ting detta for å være litt pessimist.. ;)

Men det er jo alltids lov å prøve! Du burde kanskje snakke litt med Skrue om dette, om det kommer til å være bra eller ikke, om det i det hele tatt vil funke! Men post videre planer da!

Lenke til kommentar

Klart det vil funke!

Men hvor godt det vil funke kan man jo fundere litt på.

Den største utfordringen blir vel å lodde / sveise sammen "umuliumsdelene" slik at det blir tett, men med riktig verktøy og en stødig hånd lar det seg nok gjøre!

Artig prosjekt! :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå er jeg vel egentlig nesten ferdig, men jeg må få sveisa sammen "kjøleribba" og "vannblokka" lodding vil ikke fungere så godt på aluminium, men jeg fant ut at kjøleribba blir lettest å feste hvis jeg bruker en som er litt større enn hullet jeg har laget ferdig, og da blir nok det veldig bra, har dessverre ikke noen bilder nå. Er på påskeferie på vikeså (sør for stavanger). Blir deilig med litt snowboardkjøring i ferien :D

Lenke til kommentar
Nå er jeg vel egentlig nesten ferdig, men jeg må få sveisa sammen "kjøleribba" og "vannblokka" lodding vil ikke fungere så godt på aluminium, men jeg fant ut at kjøleribba blir lettest å feste hvis jeg bruker en som er litt større enn hullet jeg har laget ferdig, og da blir nok det veldig bra, har dessverre ikke noen bilder nå. Er på påskeferie på vikeså (sør for stavanger). Blir deilig med litt snowboardkjøring i ferien :D

5910019[/snapback]

Spent på hvordan dette vil funke! Kom med noen bilder etterhvert da!

Og litt om mitt prosjekt:

Har vært på TG i påsken, og trenger litt avslapning før jeg kjører igang med prosjektet mitt igjen..

Har lett omkring etter en festeløsning til chipsetet. Og ja! Jeg fant jeg fant! Så nå må jeg stokke om feste planene :)

Vel, hva skal jeg si til sluttord her da? God Påske! :thumbup:

Lenke til kommentar
Hehe. Var det gøy på TG da? Fikk desverre ikke annledning til å delta da jeg var på hytten, men det var jo kjekt det også.

5934718[/snapback]

Min første tur til TG, og alt var jo så perfekt som det kunne bli! Du har kanskje lest noen steder at dette er det beste TG! Så jeg likte meg der og trivdes! Synd tida gikk vanvittig fort! Når klokka var 9 på kvelden føltes det ut som om den egentlig var 1 på dagen!

Anbefales på det sterkeste å dra dit!

Lenke til kommentar

Nå har jeg blitt ferdig med alt utenom kjøleribbe-saken, og er nå borte på vestlandet (vikeså) og skal bo her en stund, men pcn står hjemme :( men har tilgang til pc har og, nå har jeg med mal som viser hvor stor alu blokk jeg trenger, så jeg håper jeg får tak i det før jeg skal hjem igjen å sveise sammen bitene.

og tar samtidig med en ekstra alu blokk som skal brukes til chipsettet senere. som sagt kan jeg ha begge deler i samme vannblokk :D

Lenke til kommentar

Jaja, se her ja ;) Har ikke orket å sett innom tråden på en stund pga at det har tatt altfor lang tid med bildene.. Skammer meg litt.. :blush:

Men det ser riktig så bra ut, kanskje like greit å kjøpe Gpu blokk, men hadde vært arti å lage en og.

Gleder meg til resultater på klokking o.l.! :thumbup:

Øyvind

Lenke til kommentar

:p

Jaja, se her ja ;) Har ikke orket å sett innom tråden på en stund pga at det har tatt altfor lang tid med bildene.. Skammer meg litt.. :blush:

Men det ser riktig så bra ut, kanskje like greit å kjøpe Gpu blokk, men hadde vært arti å lage en og.

Gleder meg til resultater på klokking o.l.! :thumbup:

Øyvind

5976008[/snapback]

Hehe, bare vent.. Skal poste bilder av hvordan det ser ut med vannkjøling montert!! :devil:

Ellers, Takk! :) Alltid hyggelig med noen hyggelige kommentarer!

Det med den GPU blokka... Jeg har liksom gått litt lei av all denna loddinga og alt arbeidet med å lage en egen blokk! Hvis du skjønner... :p

Men alt ble jo bra til slutt... Eller slutt og slutt.. Har jo alltids noe igjen!

Hvis jeg skal røpe noen av mine "brand new plans" så er det at jeg skal lage en stilig blokk som faktisk skal se proff ut! Jeg skal lakkere plexien svart, og gjøre den skikkelig stilig! Har den halvferdig i kjelleren, så vi får nå se! Blokk-spiriten er der enda! :love::)

Vel, nå er klokka halv tolv, og en dag med skole og sinte lærere står foran meg...

Edit: Inlegg nr 200! :w00t: *klappe klappe*

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...