Gå til innhold

Atter en hjemmelaget vannkjølingsblokk! [Comments]

Anbefalte innlegg

Syyk finish på blokka! :dribble:  GLHF :)

5817757[/snapback]

Takker :thumbup:

Det du gjør med chipset blokken:

tar av chipset-kjøleren, legger den oppå noe tre (eller noe annet som kan brukes til mal)

Borrer hull i mal-materialet og lager ei blokk utav dette. ;)

-Haakie

5847040[/snapback]

God ide! Skal nok bruke den metoden, eller så skal jeg bruke skyvelær metoden min :yes:

For det har seg sånn at jeg nettopp smørte på litt as5 på chipsettet, og jeg vil ikke kaste bort dyrebar pasta :p:thumbup:

Nei ikke gjør det slik som haakie sier, da kan det hende at dodraugen spiser deg til middag. Joda, var en god idé det, haakie ;)

5848170[/snapback]

Syke mann :p

ps: hva i huleste er dodraugen? :blush:

Forresten, er det noen som har peiling på hvordan jeg skal lage festeordningen til chipset blokka?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig bra dette her, Sikkert like bra som om du hadde kjøpt det, bare mye mere stas med hjemmelaga da :D

Håper da for din del at chipset kjøleren blir bra da :thumbup:

Får mere og mere lyst til å finne fram en kobberblokk og loddebolt og det som trengs, og nå har jeg endelig plass og :D

Så kan jo være at jeg prøver selv og, men er ikke sikkert.

Lenke til kommentar
Loddebolt? Hrmpf! Loddebolt er nok ikke det man bruker til slikt. Man setter det man skal lodde på komfyren og skrur den på. Så tilfører du tinn.

5877230[/snapback]

Hmm jeg har sånn moderne Platetopp, og moder'n er ikke no gla i at sånne ting er på kjøknet :p kan jo bruke en eller annen flammeblåser ting og en metallplate da :D

Lenke til kommentar

Takk for kommentaren! :thumbup:

Det du kan gjøre, er å bruke en metallplate som ligger oppa komfyren, som du lodder og søler på, eller så har jeg hørt at aluminiumsfolie også funker ;) Da blir det ikkenoe søl på selve komfyren vøtt

Lenke til kommentar
Loddebolt? Hrmpf! Loddebolt er nok ikke det man bruker til slikt. Man setter det man skal lodde på komfyren og skrur den på. Så tilfører du tinn.

5877230[/snapback]

Hmm jeg har sånn moderne Platetopp, og moder'n er ikke no gla i at sånne ting er på kjøknet :p kan jo bruke en eller annen flammeblåser ting og en metallplate da :D

5877320[/snapback]

Da så.... Men som du sier, det går ann å bruke gassbrenner under en plate, eller du kan gjøre som AnaXyd sier

Lenke til kommentar

Ja ser det, jeg fant en gammel HDD som hadde helt flatt lokk, så jeg bruker det og lager hull i det og lodder på en kjøleribbe som stod på en gammel prosessor jeg hadde, så da blir det bra :D

Har begynt å bare laget hullet og fått det til å passe, og nå driver jeg å lurer på hva jeg skal bruke til resten :p

Jeg kan faktisk bruke resten av HDD "kassa" og bare tette igjen de få skruehulla som er, og lage vanninntak/uttak i den så er jeg ferdig, så det blir ikke så mye jobb :D

CIMG5619%20net.JPG

Hdd+kjøleribbe, vanninntak er allerede satt sånn at vannet spyler rett på ribba :D

Endret av exin89
Lenke til kommentar
Ja ser det, jeg fant en gammel HDD som hadde helt flatt lokk, så jeg bruker det og lager hull i det og lodder på en kjøleribbe som stod på en gammel prosessor jeg hadde, så da blir det bra :D

Har begynt å bare laget hullet og fått det til å passe, og nå driver jeg å lurer på hva jeg skal bruke til resten :p

Jeg kan faktisk bruke resten av HDD "kassa" og bare tette igjen de få skruehulla som er, og lage vanninntak/uttak i den så er jeg ferdig, så det blir ikke så mye jobb :D

5877865[/snapback]

Og det lokket blir ikke for tynt? Hvor mange mm tykt er det?

Syk ide, og lage en vannblokk av en harddisk :p

Jeg anbefaler deg å kjøpe lexan rester av en glassmester for en billig penge da :)

Men ideen var vill, og jeg vil også at du skal prøve den!

Kanskje jeg skal lage en vannblokk av en tomflaske neste gang? :roll:

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...