Gå til innhold

EOS 350D er bestilt. Hvilket minnekort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hastighetsforskjellen mellom Ultra II og Extreme III har ikke noe særlig å si. Hastigheten på minnebrikka har faktisk ikke en dritt å si med mindre man tar så mange bilder i serie at man fyller opp bufferen på kameraet. På Canon EOS 350D er det plass til 14 bilder i bufferet.

Lenke til kommentar

Sandisk Ultra II eller Sandisk Extreme III. Forskjellen er svært så liten, både i pris og hastighet. Men jeg tror Extreme III-kortene leveres med programvare for recovery av slettede bilder... så det kan jo være verdt å ta med i beregningen. Tror nok selv at jeg ville handlet Extreme III i dag siden prisforskjellen er såpass liten.

Edit: Elkjøp har vel forresten ganske gode priser på CF Ultra II/Extreme III minnekort for tiden.

Endret av nomorebs
Lenke til kommentar

Er ikke noe av fordelen med Extreme III at det går raskere å kopiere filer til PC (fordi det er minnekortet som oftest er flaskehalsen når man kopierer fra CF -> PC?)

Aå hvis du er utålmodig er vel Extreme III det beste valget, uavhengig av hva kamera du har klarer ;)

Lenke til kommentar
Er ikke noe av fordelen med Extreme III at det går raskere å kopiere filer til PC (fordi det er minnekortet som oftest er flaskehalsen når man kopierer fra CF -> PC?)

Ikke hvis ikke kameraet klarer å lese raskt nok, da er kameraet flaskehalsen. Extreme III er så vidt jeg vet raskere enn de kamera som er på markedet i dag. Vil tro at selv USB 2.0/Firewire kortlesere er tregere enn Extreme III i utgangspunktet.

Så en test på Lexar 80x mot Extreme III (120x?). Husker ikke hvilket kamera det var testet på. Extreme III kortet var 0,005 sekunder raskere på 1gb eller noe, og da sier det seg selv at kortet ikke har noe å si.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Hvem plugger kamera direkte i PCen egentlig? Selvfølgelig bruker man jo en dedikert kortleser. Det var iallefall i det tilfellet mitt eksempel blir mest relevant. Så slipper man bryet med at kamera må ha batteri, finne frem usb kabel + ditt og datt...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Hvem plugger kamera direkte i PCen egentlig? Selvfølgelig bruker man jo en dedikert kortleser. Det var iallefall i det tilfellet mitt eksempel blir mest relevant. Så slipper man bryet med at kamera må ha batteri, finne frem usb kabel + ditt og datt...

5699426[/snapback]

Enig! hvem gidder vel å koble kameraet til pcen? Da er det jo en fordel med III og USB 2.0 feks. Ellers er jeg enig med bono_head at slike ting bør gå fort for her er jeg også utolmodig. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...