Gå til innhold

Hvordan brenne fra nettverk?

Anbefalte innlegg

Morn, driver å setter opp en server her hjemme. Har nesten alt på plass, men har støtt på et lite problem;

Jeg må brenne en del filer som ligger på serveren ut på dvd. Tanken er da at jeg starter opp brennerprogrammet på klienten og velger filer på serveren som så brennes på klientmaskinen.

Har Nero her, men problemet er at når jeg f.eks. skal brenne ut dvd videofiler fra serveren, så får jeg ikke valgt "Mine nettverkssteder" i filutforskeren til Nero. Jeg får kun valgt filer lokalt på maskinen. Jeg bruker Nero 6.x.x.

Noen ideer om hvordan jeg kan fikse dette, evt. forslag til andre brennerprogrammer som fikser slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du i fiutforskeren kan skrive inn banen til filene du skal velge så skriver du :

\\Servernavn\xxxxxx\

eller

\\Servernavn

hvis du har skrevet det siste så kommer det antagelighvis den "mappa" som serveren din er opp og du kan velge dette utifra det.

Lenke til kommentar

I windows XP kan du i "min datamaskin" legge til delte ressurser på andre maskiner som hardisker.

Høyreklikk på "min datamaskin" å velg "map network Drive". Husker ikke hva denne overskriften heter i Norsk XP, men det kan hende det er noe slikt som netverksstasjon.

Prøv å legg til en slik og se om Nero kan lese fra denne. Vet ikke selv om det fungerer da jeg ikke har testet det.

mvh.

Valentino

Lenke til kommentar

Okai, takker for svar. Jeg fant ut at det var såre enkelt i versjon 6 her også. Bare å åpne mappa med filene i vanlig windows utforsker og dra de over i vinduet til Nero.

Så lett var det. Jeg er flau :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...