Gå til innhold

Will Wright's Spore - for utrolig til å tro?

Anbefalte innlegg

Det er for utrolig til å tro ja. Dette går vel utenom alt jeg har lært og vet om ihvertfall. Ting blir animert av seg selv basert på hva du gjør, det er ingen fortellerkode i spillet. Alt har en levende A.I omtrent og det fra cellenivå til det store kosmos :O Sykeste jeg har sett.

Det jeg lurer på om det kun er online bare siden man kan få kontakt med andre spillere i ett annet solsystem lissom :O Han gjorde jo det i filmen :O

Blir visst online ja:

"If that's not ambitious enough, the creatures and worlds created within one copy of "Spore" will be transmitted to an online database that will disseminate them to the universes of players around the world."
Endret av Avean
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg fikk inntrykk av i videoen, var at etter man kom opp fra vannet og utviklet seg en gang så var man ferdig med evolusjonen. Da ble folka man skapte seende sånn ut resten av spillet.

Det er ikkje kjent om du kan endre skapningane dine etter denne fasen, men eg vil tru at det vil vere mogleg å fortsette å endre dei etterkvart som spelet utvikler seg.

Det jeg lurer på om det kun er online bare siden man kan få kontakt med andre spillere i ett annet solsystem lissom :O  Han gjorde jo det i filmen :O

Du speler ikkje mot andre spelarar, men du laster ned andre planeter/skapninger osv. som andre spelarar har laga.

Men.. finnes det noen utgivelsesdato?

5704211[/snapback]

Det er planlagt at det skal kome til hausten. Men dette kan sjølvsagt endre seg. Vi får sikkert vite meir om Spore under GDC (20-24 mars).

Lenke til kommentar
Jeg tror egentlig at de første stadiene hvor du utvikler dyrene er morsomts. Det jeg fikk inntrykk av i videoen, var at etter man kom opp fra vannet og utviklet seg en gang så var man ferdig med evolusjonen. Da ble folka man skapte seende sånn ut resten av spillet. Og det virker jo ikke så bra. For jeg kunne jo gjerne tenkt meg å evolusjonere opptil flere ganger. Dette ville også føre til at folk fikk vidt forskjellige skapninger.

5703894[/snapback]

Demo'en du så i video'en tror jeg er veldig kjapt igjennomgått. Tipper evolusjonen er mye lengre enn hva du fikk inntrykk av i videoen. Har en mistanke man kan velge selv når man ønsker å gå vidre til stammespillet. :)

Jeg vil tro du også kan velge å begynne en helt ny evolusjon for en planet når du har kommet såpass langt ut i spillet hvor du besøker planeter og terraformer dem.

Lenke til kommentar

Demo'en du så i video'en tror jeg er veldig kjapt igjennomgått. Tipper evolusjonen er mye lengre enn hva du fikk inntrykk av i videoen. Har en mistanke man kan velge selv når man ønsker å gå vidre til stammespillet. :)

Jeg vil tro du også kan velge å begynne en helt ny evolusjon for en planet når du har kommet såpass langt ut i spillet hvor du besøker planeter og terraformer dem.

5704406[/snapback]

Ja, du har sikkert rett i det. De har jo såklart ikke tid til å vise alt i en demovisning på en konferanse. Nei, dette blir svært spennende :)

Lenke til kommentar
Du speler ikkje mot andre spelarar, men du laster ned andre planeter/skapninger osv. som andre spelarar har laga.

Det blir jo det da selv om det ikke er akkurat REALTIME slåssing. Hvis jeg da kan oppsøke andre planeter andre spillere har laget så hva hvis jeg bestemmer meg for å ødelegge den ?

Lenke til kommentar

Det blir jo det da selv om det ikke er akkurat REALTIME slåssing. Hvis jeg da kan oppsøke andre planeter andre spillere har laget så hva hvis jeg bestemmer meg for å ødelegge den ?

5704569[/snapback]

Då øydelegg du planeten, og ferdig med det. Vedkommende som laga planeten i utgangspunktet merker ingen ting til dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Har sett gjennom hele filmen, og må si at dette er det spillet jeg gleder meg mest til etter å sett det... Så fantastisk ut, helt fantastisk! *Glede seg*

Lenke til kommentar
Jeg tror egentlig at de første stadiene hvor du utvikler dyrene er morsomts. Det jeg fikk inntrykk av i videoen, var at etter man kom opp fra vannet og utviklet seg en gang så var man ferdig med evolusjonen. Da ble folka man skapte seende sånn ut resten av spillet. Og det virker jo ikke så bra. For jeg kunne jo gjerne tenkt meg å evolusjonere opptil flere ganger. Dette ville også føre til at folk fikk vidt forskjellige skapninger.

Håper dette er noe som skjer i fullversjonen. Hvis ikke er det jo knapt vits i å prøve å lage noe unikt da du kan banne på at 10% har like skapninger til deg. Jeg synes også dette stammesafunnet kom litt vel tidlig. Dette henger jo også sammen med at da var de ferdig å evolusjonere seg.

Om de greier å fikse på dette skal jeg si meg fornøyd! Når det er sagt så så jo spillet faktisk veldig bra ut. Tanken på å kolonisere en hel planet for så å utforske solsytemet og så hele galakser var jo mildt sagt spennende.

Snorre :)

5703894[/snapback]

Jeg tenkte det samme, RTS-delen av spillet virka ikke like bra (utenom å designe byen din).

Den UFO'en virka veeeeldig imba.?

Lenke til kommentar
Den UFO'en virka veeeeldig imba.?

5710962[/snapback]

:roll: Nå er vel ikke akkurat det et sentralt poeng i spillet her... Regner forsåvidt heller ikke med at de andre planetene har egne ufoer som kan komme å gjøre det mot din planet. Er vel heller mer en gimmick?

Lenke til kommentar

I tilfelle noen gikk glipp av dette tidligere, og har interesse av å se hele forelesningen demo'en ble vist i, så gjentar jeg:

Hele versionen i bedre bilde/lyd-kvalitet kan sees her:

www.pqhp.com/cmp/gdctv/

Scroll ned til "Will Wright discusses his new game creation called "Spore" og klikk på Register-knappen under thumbnailen. Fyll ut formen med noe, men epost-adressen må se noenlunde ekte ut. Velg båndbredde i neste popup (300 kbit/) og så vil den laste en flashplayer. Enjoy :)

Ikke glem "Expand video" da.

5703089[/snapback]

(Håper ikke jeg får smekk av moderator p.g.a. dette)

Lenke til kommentar
I tilfelle noen gikk glipp av dette tidligere, og har interesse av å se hele forelesningen demo'en ble vist i, så gjentar jeg:

Hele versionen i bedre bilde/lyd-kvalitet kan sees her:

www.pqhp.com/cmp/gdctv/

Scroll ned til "Will Wright discusses his new game creation called "Spore" og klikk på Register-knappen under thumbnailen. Fyll ut formen med noe, men epost-adressen må se noenlunde ekte ut. Velg båndbredde i neste popup (300 kbit/) og så vil den laste en flashplayer. Enjoy :)

Ikke glem "Expand video" da.

5703089[/snapback]

(Håper ikke jeg får smekk av moderator p.g.a. dette)

5713000[/snapback]

Må ikke glemme at "expand video" gjør slides knøttsmå, og disse har ofte masse interessant info. "expand slides" kan være like viktig som expand video når de står å prater og peker på skjermen vi ikke ser i videoen. (det er dette slideshowet vi får servert ved siden av videoen.)

Lenke til kommentar

De første fasene virket ganske artige, men resten virket litt sånn "se vi har puttet alt fra andre spill inn i et spill".

Hvis jeg får holde meg i den evolusjonsfasen og lage ufattelig stygge skapninger så lenge jeg vil så er det et Must-Buy. Hvis den RTS-delen er hoveddelen av spillet så screw it. :p

-TwiiK

Lenke til kommentar

De spolte jo litt frem innimellom der da :) Så det er vel mange stadier de hoppet over :) At de ikke utviklet de mer tror jeg bare var fordi de allerede hadde vist hvordan det funket, så da gikk de videre til å vise hvordan andre ting funket liksom.

Lenke til kommentar
Joda, jeg husker godt hvor mye snakk det var om "The Sims" før det ble sluppet, og jeg må si at jeg virkelig ble veldig, veldig, veldig skuffet. Det er vel akkurat dette som er faren med "Will Wright's Spore" for min del også - at jeg forventer så alt for mye pga. en video, samt mange innbilninger inni hodet mitt.

5702025[/snapback]

Apropos the Sims. Finnes det noen Sims Anarchy eller Sims Uncencored der alt er lov? Ser for meg noe ala GTA der man kan trene seg opp til en schvær muskelbundt av jævel som går på speed og banker folk og herjer med damer og er en ordentlig drittsekk. :!:

Har aldri spilt The Sims men vet det virker veldig uskyldig og litt "kjedelig". Litt Off Topic dog...

Lenke til kommentar
og denne videoen av Spore er forøvrig gammel som tusan! (fra august eller noe ^^)

Den er vel frå GDC mars 2005.

5700484[/snapback]

Nei, det ble vist frem under Game Developer's Conference i Europa(London) fra 31 august til 1 september.

Lenke til kommentar
Nei, det ble vist frem under Game Developer's Conference i Europa(London) fra 31 august til 1 september.

5715331[/snapback]

Spore vart først presentert på GDC (USA). Eg rekner med at det er den same filmen som vart vist begge plasser.

Lenke til kommentar

5715331[/snapback]

Spore vart først presentert på GDC (USA). Eg rekner med at det er den same filmen som vart vist begge plasser.

5715792[/snapback]

Det er ikke snakk om en "film". Will Wright var tilstede og presenterte spillet. I klippene du får se på Google Video og Dagbladet (blant andre) er alle sekvenser hvor Will Wright bare snakker (man ser ikke noe fra spillet, men kameraet fokuserer på Will Wright) klippet bort.

http://www.pqhp.com/cmp/gdctv/ ctrl+f "spore" så finner du hele seansen, som er 30 minutter lengre. Der ser du også at den er fra GDC Europa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...