Gå til innhold

Kjøp av lcd HD Tv for xbox360

Anbefalte innlegg

Håper dette er rett plass å lage denne threaden.

Kjøpte meg ein xbox 360 i forrige uke og har nå planer om å invistere i ein 37" HD Tv. Har lest noen tester men er veldig usikker på hvilken eg skal velge, derfor lurte eg på om det var noen her som har xbox 360 og HD Tv eller god peiling på HD Tv generelt og kan anbefalle noen. Max 25.000 kr. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg ein xbox 360 i forrige uke og har nå planer om å invistere i ein 37" HD Tv. Har lest noen tester men er veldig usikker på hvilken eg skal velge, derfor lurte eg på om det var noen her som har xbox 360 og HD Tv eller god peiling på HD Tv generelt og kan anbefalle noen. Max 25.000 kr.  :)

5696776[/snapback]

Kjøp enten JVC LT37S60 eller slå på stortrommen og gå for en Samsung LE40M61.. Da får du det råeste, og begge to ligger rundt din pris.

Lenke til kommentar

Har du ikke vurdert plasma da ? Selv foretrekker jeg plasma framfor LCD men det er smak og behag. LCD har sine ulemper med at det er altfor skarpt og hvis du spiller i mørket vil du svi øynene dine omtrent. Plasma derimot er perfekt i mørket for film og spill men kan få gjenskinn i lyset, men det er liten bagatell.

Når brodern skulle kjøpe 42" HD TV så frarådet både Hi-Fi Klubben, Lefdal og Elkjøp LCD . Når det kommer til store skjermer så ligger LCD fortsatt altfor langt bak i forhold til Plasma, og tatt i betraktning at du må spille når det er lyst så ville jeg gått for Plasma istedenfor LCD.

Hvis du skal kjøpe en billig tv så kan du kjøpe LCD men ser ikke helt vitsen når du først skal ha deg en HD TV. Du burde opp i en 20-30 000 klassen hvis du virkelig vil ha bra HD TV.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Har du ikke vurdert plasma da ? Selv foretrekker jeg plasma framfor LCD men det er smak og behag. LCD har sine ulemper med at det er altfor skarpt og hvis du spiller i mørket vil du svi øynene dine omtrent. Plasma derimot er perfekt i mørket for film og spill men kan få gjenskinn i lyset, men det er liten bagatell.

Når brodern skulle kjøpe 42" HD TV så frarådet både Hi-Fi Klubben, Lefdal og Elkjøp LCD . Når det kommer til store skjermer så ligger LCD fortsatt altfor langt bak i forhold til Plasma, og tatt i betraktning at du må spille når det er lyst så ville jeg gått for Plasma istedenfor LCD.

Hvis du skal kjøpe en billig tv så kan du kjøpe LCD men ser ikke helt vitsen når du først skal ha deg en HD TV. Du burde opp i en 20-30 000 klassen hvis du virkelig vil ha bra HD TV.

5698357[/snapback]

Vi har en 40" Samsung LCD til 28000 (kjøpt på Expert) og kan ikke si at jeg har lagt merke til noen av de tingene som du trekker frem der, så jeg vil anbefale LCD.

Lenke til kommentar
Hvis du vil enda mer ned i pris, kan jeg anbefale Viewpia. Kjøpte selv en 32" LCD av Viewpia på elprice til 10.000,- og er strålende fornøyd med det :)

5697164[/snapback]

Man trenger nødvendigvis ikke de "bra" merkene for å oppnå god kvalitet. Denne er en fin LCD skjerm som funker fett ;)

Lenke til kommentar
Hvis du vil enda mer ned i pris, kan jeg anbefale Viewpia. Kjøpte selv en 32" LCD av Viewpia på elprice til 10.000,- og er strålende fornøyd med det :)

5697164[/snapback]

Man trenger nødvendigvis ikke de "bra" merkene for å oppnå god kvalitet. Denne er en fin LCD skjerm som funker fett ;)

5698566[/snapback]

På Lcd tver er det stooore forskjeller.

Jeg har en DiBoss 32" (som er like bra som Viewpia32", vis ikke bedre)

Og jeg har en PhilipsPF9830

Seriøst: jeg vet ikke om jeg skal le eller grine.

Nå er den Philipsen kåret til den beste LCD tv år2005, men at forskjellene skulle være så store hadde jeg aldri trodd. De første ukene som stolt eier av en PF9830 sleit jeg med å få med meg handlingen på filmer, serier osv fordi bilde er så sinnsykt bra at man fasinerer seg over det hele tiden. helt rått!

Xbox360 ser også helt nydelig ut med 1080i oppløsning, pixlene står også bom stille, dem endrer seg ikke lissom(vis du skjønner?)

Så har du 25000kr er det ingen tvil hvilke tv du burde kjøpe deg, en PF9830!

Du kommer aldri til å angre, tro meg, du kommer til å takke gud for at du leste dette innlegget å ikke kjøpte en annen ;)

Med dagens tv signaler er de billigere LCD tver rett å slett ræva, de dyre tvene jobber med høy oppløsning noe de billige ikke gjør, dyben er også alt for dårlig på billigere tver.

Jeg kan sikkert legge ut et bilde av PF9830 ved siden av DiBossen vis noen er interisert?

Endret av whitestrain
Lenke til kommentar

Kjøpte meg ein xbox 360 i forrige uke og har nå planer om å invistere i ein 37" HD Tv. Har lest noen tester men er veldig usikker på hvilken eg skal velge, derfor lurte eg på om det var noen her som har xbox 360 og HD Tv eller god peiling på HD Tv generelt og kan anbefalle noen. Max 25.000 kr.  :)

5696776[/snapback]

Jeg ville si at du var sprø hvis du brukte mer enn 5000 til en tv som skal brukes til spilling.
Lenke til kommentar

5698357[/snapback]

Det der var sant for et år siden, men de nyeste LCD-modellene har minimalt/ingenting av de problemene du nevner. Skulle jeg hadde meg en ny 40" til 25.000 nå, ville jeg heller satset på LCD enn plasma, f.eks. denne.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

5696776[/snapback]

Jeg ville si at du var sprø hvis du brukte mer enn 5000 til en tv som skal brukes til spilling.

5729014[/snapback]

det går faktisk ann å bruke TV'en til annet enn spilling da :)

som f. eks se på HD-DVD filmer, vanlig TV osv.. osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...