zn00ker Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Jeg har fått nytt hovedkort og når jeg skal starte opp så finner det ikke ide drives. feilmeldinga som kommer opp: no-array is defined. i bios så står ide drive som auto. og det står at hardisk cd-brenner og cd-rom er funnet. [ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-09-21 14:49 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 zn00ker Hva om du leser hvordan sette opp raid i manualen din. Om det er det du skal bruke da, Får den samme meldingen om eg setter alle mine disker i ide 3og4 på mitt hovedkort. Eg bruker bare ide 1og2 som er ata33. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Først vil jeg unnskylde for litt dårlig topic og beskrivelse. Det kommer av at jeg måtte bare forklare det kjapt over telefon til en kamerat. Jeg har harddisken på IDE1 og CD-Brenner og CD-Rom på IDE2, jeg bruker ikke RAID. Jeg har akkurat formatert og skal bare installere noen drivere så får jeg se da. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Jeg har nå installert driverene og startet maskina på nytt. Den feilmeldinga kommer fortsatt opp. Får heller ikke startet WinXP uten å ha i CD`en så jeg får boota fra den. [ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-09-21 15:15 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Quote: zn00ker skrev (2002-09-21 15:05):Jeg har nå installert driverene og startet maskina på nytt. Den feilmeldinga kommer fortsatt opp.Får heller ikke startet WinXP uten å ha i CD`en så jeg får boota fra den. Det broblemet hadde eg og så eg bruker ikke ide3 og 4 som er raid kontrolleren(ata100)Var derfor eg ikke fikk min pc opp, Byttet til ide 1 og 2 + idekabel. Hvordan du skal kunne bruke ide kontrolleren uten raid'en aner eg ikke, Men du kan prøve å skrue av raid oppsettet i bios. Har ikke gjørt dette selv. Har MSI815EP Pro hovedkort med promise raid kontroller. Håper du forstår hva eg mener. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Har MSI Pro2-RU (KT266A) hovedkort, uten å gå inn i Bios og disable raid får eg lignende problem når harddisk er kobla utenom raidcontrolleren. Tydelig at MSI har aktivert raid i "default-Bios" på sine hovedkort med raidmulighet. Har Brenner som master og DVD som slave på den andre IDE koblinga. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Du må deaktivere onboard raid controller i bios for det er aktivert som default. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Nå funker det ordentlig. Var vist RAID som måtte deaktiveres. Takk for alle svar! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå