_norse_ Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Når jeg startet maskinen min i dag så la jeg merke til en ny ulyd. Det er en høyfrekvent pipelyd som kommer fra harddisken (IBM 75gxp). Volumet på denne ulyden går opp og ned, men den er kontinuerlig til stede. Kan denne lyden tyde på at harddisken tar kvelden snart? Jeg vet at disse harddiskene ikke er de beste for å utrykke det litt mildt, men har ikke hørt noe om at problemene manifisterer seg i slike pipelyder. Kommer vel til å bytte harddisk da lyden er direkte plagsom for øyeblikket, men det kan vel hende man blir vant med denne lyden som alle de andre ulydene som kommer fra HX08 kabinettet. Noen som har opplevd en slik ulyd? [ Denne Melding var redigert av: espent på 2001-12-05 21:45 ] Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Jeg kan ikke snakke av erfaring. Men jeg kan si at jeg har hørt og lest at disker av den typen som snart tar kvelden, definitivt manifesterer seg i ulyder. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 5. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2001 Da får jeg vel bare lene meg tilbake og vente på at den sier takk for seg........ Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Det er tydligvis noe veldig galt med disse IBM diskene. Skal bli interessant å følge med. Jeg sitter med en defekt IBM, og tok kontakt på [email protected]. Fikk til svar at saken min var under vurdering, så vi får se. Mitt råd til deg ta backup av alle viktige filer, eventuellt speile hele disken til en ny. Mens det ennå er liv i den. Ta kontakt med IBM. Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Da får jeg vel bare lene meg tilbake og vente på at den sier takk for seg........ Haha !!! Hadde samma disken selv , den er søppel . Lite tips : Bytt den til en Ibm 60GXP disk eller en western digital disk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå