Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. når jeg hadde Cpu`en min på org klock så lå den på 42 grader. mens før var den på 62 grader. men nå har jeg klokka den med 0,41ghz og den ligger på 52 grader hele tiden i windows. dette synes jeg er veldig rart. er dette normalt og kan jeg klokke den mer?

det er en P4 Prescott 3,6ghz EM64T 2MB det er snakk om socket 775

tusen takk for svar på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken kjøler bruker du?

De CPUene der utvikler ekstremt mye varme, så det trengs bra lufting i kabinett og bra kjøler på CPU skal du greie å overklokke den noe særlig.

Boxed er i mange tilfeller alt for dårlig selv på stock speed.

Dårlig av Intel :mad:

Lenke til kommentar
Hvilken kjøler bruker du?

De CPUene der utvikler ekstremt mye varme, så det trengs bra lufting i kabinett og bra kjøler på CPU skal du greie å overklokke den noe særlig.

Boxed er i mange tilfeller alt for dårlig selv på stock speed.

Dårlig av Intel :mad:

5698826[/snapback]

jeg bruker den vanlige vifta som fulgte med. og jeg kjøpte en ac-ryan 120mm vifte på komplett før jeg kjøpte den lå cpu på 64 grader mens etter så lå den på 45 grader så jeg klokka og da kom jeg fint opp i 4,01 ghz på 50 grader.

så tror du at jeg kan klokke mer?

Lenke til kommentar

Den er ikke nødvendigvis stabil selv om Windows starter, husk det.

Fordel å kjøre et program som tester om maskinen tåler overklokken. Prime95 er et bra prgram som gjør akkurat dette.

EDIT: Vet ikke hvor mye du vet om klokking, så ikke ta det personlig hvis jeg undervurderer deg :p

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
Den er ikke nødvendigvis stabil selv om Windows starter, husk det.

Fordel å kjøre et program som tester om maskinen tåler overklokken. Prime95 er et bra prgram som gjør akkurat dette.

EDIT: Vet ikke hvor mye du vet om klokking, så ikke ta det personlig hvis jeg undervurderer deg :p

5705748[/snapback]

Jeg kan en del. men mest med vannkjøling første gang jeg bruker viftekjøling men kom opp i 4,41ghz stabilt da jeg monterte cooler master hyper X 48 vifta og nå ligger jeg på 50 grader fortsatt så den vifta bak i kabinettet en ac ryan 120mm gjør susen den gjør så cpu temp går ned med 20 grader det gjørde den for meg iallefal uten den hadde cpu vært død viss jeg skulle ha spilt

takk for alle tips osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...