Gå til innhold

Progettare L'Armadietto di Mostro Rosso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette blir bedre og bedre! Så litt vondt ut det med hånda da.. Men jaja, det har vel verdt det siden det ble et så godt resultat?

Stå på! Gleder meg til neste update!

5778885[/snapback]

Tja, det ser vondere ut enn det er, var mest irriterende fordi jeg måtte bruke litt tid på å få stoppa bløinga. Det stopper jo alrdi jo når du har kutta deg i fingra!! :realmad:

Resultatet ble veldig bra, jeg gleder meg til i ettermiddag, sola skinner og det blir mer lakkering i dag! Og da kommer det nok en update i løpet av kvelden!

Tusen takk for ros! :thumbup:

Haha! fordelen med å lakkere inne :tease: det kommer ikke masse dritt flygende forbi.

Jeg lakkerer i våtrommet i kjelleren, tar altid å spyler litt rundt med slangen for å bli kvitt støv o.l. :D

5779158[/snapback]

Jaja, ikke alle har eget rom vøttø, du så vel lakkstudioet mitt midt i stua? :cry:

Dusjen er nok litt for liten til å lakkere der, men det er godt triks det med å spyle rommet for å ta støvet. :cool:

Ahh, ble virkelig fint med den sorte matte lakken da! :thumbup: Frister litt mer nå ass... :roll: ...

Men jeg tror ikke jeg hadde klart å skrudd sammen alt det der uten å merka det/tatt bilder :O :p

KUTGW!

Øyvind

5779508[/snapback]

Tusen takk for rosende ord!

Som sagt tidligere, finishen på den lakken er bare kongebra!!

Monteringa gikk nesten smertefritt. Jeg sier nesten fordi når jeg hadde skrudd sammen plata til hovedkortet sammen med hjørneholderen og festet til brakettene for ekspansjonskortene og viftefestet oppdaget jeg én liten del som skulle vært skrudd på I/O porten. Av med alt og på med den og på'n igjen. Var ferdig med montering/maskering og småpirk klokka halv to i natt... :D

Kanskje han har merket det.

5780494[/snapback]

Hehe...med litt tålmodighet, mye kaffe og røyk, litt juksetitting i monteringsguiden som fulgte med kabinettet og mye banning gikk det til slutt!

Heldigvis har jeg en bøtte med skruer stående fra tidligere pc-monteringer så skruer er i hvertfall ikke mangelvare!!

Takk alle sammen for ros! Det inspirerer og hjelper massevis! Jeg regner med en update i løpet av kvelden!

Med vennlig hilsen

Han Derre

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar
Haha! fordelen med å lakkere inne :tease: det kommer ikke masse dritt flygende forbi.

Jeg lakkerer i våtrommet i kjelleren, tar altid å spyler litt rundt med slangen for å bli kvitt støv o.l. :D

5779158[/snapback]

Jaja, ikke alle har eget rom vøttø, du så vel lakkstudioet mitt midt i stua? :cry:

Dusjen er nok litt for liten til å lakkere der, men det er godt triks det med å spyle rommet for å ta støvet. :cool:

5780804[/snapback]

Ikke alle som er så heldig nei, men det er kanskej pga. at vi bor midt i ødemarka da^^

Men med litt inprovasjon så burde det meste gå! ;)

Foresten, de burde vel ikke være noe problem å lakkere hver plate i dusjen da? en etter en ;) Det med å spyle rundt i romet er veldig lurt ja :yes:

Sier bare stå på"

Lenke til kommentar

Nei, det blir ikke praktisk mulig med et dusjkabinett med skyvedører. Blir altfor liten plass og dårlig arbeidslys også. Frem til jeg skal påføre klarlakken tror jeg det holder med utendørs lakkering og våtsliping med masse vann i mellom hver lakkering. Må tenke litt på hvordan jeg skal gjennomføre siste finishen gitt... :hmm:

Han Derre

Lenke til kommentar
Kjempebra! Keep up the goodwork! Sinnsykt fin lakkjobb forresten.  :dribble:

5794467[/snapback]

Tusen takk! Jeg er vel muligens kanskje egentlig bittelitt fornøyd selv på en måte...eeehhh. Vi nordmenn skal lissom ikke skryte, da kommer janteloven som et prosjektil og tar deg i ræ... men til å være første gangen er jeg temmelig fornøyd! :blink:

Jeg har forresten lagt til to bilder til i loggen. Ja, jeg veit jeg sa jeg ikke skulle før jeg er helt ferdig, men jeg måtte bare...

:omg:

Med vennlig hilsen

Han Derre

Lenke til kommentar
Offtopic: HD du har for lang sign.

Ontopic: Lakkfinishen ser ekstremt bra ut. Keep up teh good work!!111

5796039[/snapback]

Tusen takk Edge! :thumbup:

Jeg har endret litt på signaturen nå, nå er den bare 4 linjer og 255 tegn. Jeg visste ikke at det var regler for sånt :blush:

Med vennlig hilsen

Han Derre

Lenke til kommentar

Hånei!

Det som står i profilen (oppdaterte den akkurat nå...hehe) er nåværende pc. Det jeg skal ha inn er:

Asus A8N32-SLI DeLuxe

Athlon 64 X2 Dual 4200+ m. Vapochill Micro High-End kjøler

Creative Audigy 2ZS

Hiper 580W

Plextor DVD-Brenner (Dual Layer)

Etellerannet über-bra skjermkort (Åpen for forslag, men blir handla inn aller sist!)

Corsair XMS3200 TWINXPRO 2x1024 (Min favoritt i dag men åpen for forslag!)

Raptor 37Gb + (foreløpig) 500Gb med Caviardisker

I tillegg skal jeg ha diverse Papst/Mist/Silenx 120mm vifter, LCD-Panel på toppen etterhvert og et eller annet viftestyringspanel.

Greit nok eller har du andre forslag? Har allerde HK'et og PSU'en i hus.

Med vennlig hilsen

Han Derre

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar
Digg farge og finish :dribble:

Det sidevinduet ditt så ganske ok ut ;)

KUTGW! :w00t:

5796698[/snapback]

Takker og bukker, jeg setter enormt pris på den gode tilbakemeldingen fra dere erfarne moddere!

Fargen er MYE bedre "live" enn på bildene. Jeg har lakkert dørene med 5 eller 6 strøk nå og fikk tatt 4 eller 5 strøk på toppen i dag (har mista tellinga) og med forsiktig pussing med P2000 papir i mellom lakkeringene håper jeg at alle småriper blir HELT borte når jeg er ferdig. Vi får se. Om de ikke blir det vet jeg til neste gang at jeg må være enda mer nøye med grunnarbeidet! :cry:

Som jeg har skrevet i arbeidsloggen skal Rune på Lakkompaniet AS ta jobben med klarlakkinga og kanskje blir alt av riper borte da? I hvertfall blir det 2-komponent klarlakk som skal herde x antall timer så sluttfinishen bør bli kongebra! :w00t:

Med vennlig hilsen

Han Derre

Lenke til kommentar

Fett! Når jeg lakket Black Pearl brukte jeg vel 3-4 lag lakk og fikk et veldig bra ressultat, var foresten sort matt lakk.

Det med at fargene ser bedre ut i real life er godt mulig :dribble: bare ta en titt på den siste updaten på BMB, ser ikke helt sånn ut i virkeligheten^^

Lenke til kommentar
Fett! Når jeg lakket Black Pearl brukte jeg vel 3-4 lag lakk og fikk et veldig bra ressultat, var foresten sort matt lakk.

Det med at fargene ser bedre ut i real life er godt mulig :dribble: bare ta en titt på den siste updaten på BMB, ser ikke helt sånn ut i virkeligheten^^

5797122[/snapback]

Jepps, skjønner hva du mener. Kikka på bildene og du får ikke et rettferdig inntrykk av finishen nei. En annen ting bildene ikke kan fortelle noe om er hvor glatt overflaten blir når man pusser med P2000 innimellom lakkeringene. Silkysmooth om dere skjønner hva jeg mener... :cool:

Jeg regner med å gjøre meg ferdig med lakkboks nummer to i dag. Da har toppen fått 7 strøk med veeeeldig forsiktig pussing innimellom hver lakkering og det samme gjelder dørene.

EDIT 23/3, 10:50, Jeg skal hente en boks til med Ferrari Rosso Corsa etterpå i dag så jeg blir endelig ferdig med utsiden for å forsikre meg om at den utvendige lakkjobben er av "West Coast Custom" klasse før kabinettet sendes til klarlakking hos Lakkompaniet AS!

Trur'e blir bra til slutt jeg! :thumbup:

Med vennlig hilsen

Han Derre

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar

Gjorde ferdig 3. lakkboks med verdens diggeste rødfarge i helga, men selvfølgelig klarte jeg å drite meg ut på det aller siste strøket. Alt var ferdig, skulle bare ta ÉTT strøk til på høyre dør for å få den perfekte finishen der også og klarte seff. å få lakken til å renne!

:wallbash::realmad::angry::yucky::blink::omg::sick:

Til torsdag har Lakkompanmiet fått inn Presto Matt Svart igjen og da henter jeg i tillegg enda en boks med Ferrari Rosso Corsa. Da blir det småpusling og detaljlakkering for å få perfekt resultat før klarlakkering. I mellomtiden driver jeg og gjør noen endringer på toppen av kabinettet (de plastdetaljene). Jeg legger ikke ut noen foto-update før jeg får tilbake kabinettet fra lakkering/herding men da blir det til gjengjeld en stor en!

Med vennlig hilsen

Han Derre

Lenke til kommentar
Hvis det renner så kan du prøve å pusse vekk det som er rendt over med p1200 papir eller penere ;) så lakker du over der igjen.

5824566[/snapback]

Jepps, jeg gjorde det, men jeg pussa med P2000 papir. Uansett måtte jeg slipe helt ned til metallet igjen for så å flekk-lakkere og så var det tomt gitt.

Jeg vet ikke om det er andre som benytter denne metoden jeg har brukt nå, men jeg oppdaget at dersom du sliper veeeeldig forsiktig med P2000 mellom lakkeringene får du en mye blankere finish. Du må bruke våtslipepapir og masse vann selvfølgelig! Resultatet blir en glatt og blank finish. Bare vent til slutten av neste uke skal dere få se!

EDIT 29/3: I dag har jeg klart å ordne meg en bit med Karbonfiber-duk. Gjett hva den skal brukes til? Tusen takk til Aslak på Hydrolift i Fredrikstad!

:thumbs:

Big-Time OT: Jævlig kult (for å si det på en veeeldig pen og forsiktig måte) å se innsiden av produksjonslokalene. :thumbup: Fikk jo nesten stå.....ehem. :blush:

Fyflaten for noen sexy båter!! Og motorene? Gudbedre!! Når vi snakker kunst ville jeg mye heller hatt en Mercruiser 6,2L V8 i stua enn det mølet som serveres på høstutstillinga!! :devil:

Med vennlig hilsen

Han Derre

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

mange andre som bruker det :)

Det gjør at lakken blir flat og gjengir refleksjoner mye bedre, samme som ting som poleres, de må være helt flat, ellers ser det ikke så pent ut (hvis du skal gi speileffekt)

stå på ;)

Petter

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...