Gå til innhold

Progettare L'Armadietto di Mostro Rosso

Anbefalte innlegg

Det ble veldig bra! Og, er spent på hvordan det kommer til å bli lakkert!

Godt jobbet!

5738221[/snapback]

:woot:

Jeg er spent jeg også, jeg har lært masse i løpet av de få dagene jeg har holdt på og vet i hvertfall hvilke feil jeg ikke skal begå igjen! Jeg er som tidligere nevnt i arbeidsloggen min ikke fornøyd med lakkjobben innvendig og kommer til å rette opp den i løpet av uka som kommer. Innsiden ble jo lakket med Plastic Padding Black Matte men finishen på den er way-off, så neste gang forhører jeg meg med en proff før jeg kjøper inn lakken som skal påføres.

Ser veldig fint ut, har du pusset vekk ripene eller?

Petter

5738495[/snapback]

:w00t: Jeg begynte men det tok sinnsykt med tid så jeg skal forsøke med en plansliper i morra.

Ser veldig bra ut dette ;) Jeg glemmer alltid å titte innom loggene om dagen, tar nok litt tid å bli vant til :wee:

5738572[/snapback]

:thumbup:

Kunne du linke til workloggen din i førstepost her?(helst i større skrift)

..Er så slitsomt å løpe rundt og bytte kategori ;)

5739130[/snapback]

Bare et lite tips: Øverst til venstre har du en link som heter "mine innlegg" som vider alle innleggene du enten har startet eller har svart på. Men jeg har linket 1. posten allikevel!

Ellers vil jeg takke alle for kjempebra tilbakemeldinger. Modding er jammen moro når man får sånn feedback! Takk skal dere alle ha, det hjelper masse og motiverer meg videre fremover! :thumbs:

Med vennlig hilsen

Han Derre

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare et lite tips: Øverst til venstre har du en link som heter "mine innlegg" som vider alle innleggene du enten har startet eller har svart på. Men jeg har linket 1. posten allikevel!

5740080[/snapback]

Haha, jeg er ikke helt noob heller da :p

Har faktisk snart 1200innlegg :)

Og dessuten bruker jeg IPB skinnet.

Men det som er, er at vi ikke kan svare i tråden der du gir updatene,

så da må jeg bla i kategori osv. Siden den ikke er i mine innlegg, men den her er det.

Derfor jeg lurte om du kunne gjøre det.

Men takk :)

Lykke til videre prosjektet, dette skal definitivt være til hjelp når jeg skal modde mitt.

Lenke til kommentar

5740080[/snapback]

Haha, jeg er ikke helt noob heller da :p

Har faktisk snart 1200innlegg :)

Og dessuten bruker jeg IPB skinnet.

Men det som er, er at vi ikke kan svare i tråden der du gir updatene,

så da må jeg bla i kategori osv. Siden den ikke er i mine innlegg, men den her er det.

Derfor jeg lurte om du kunne gjøre det.

Men takk :)

Lykke til videre prosjektet, dette skal definitivt være til hjelp når jeg skal modde mitt.

5740145[/snapback]

Sorry Scotty, hue er ikke helt med i dag gitt. :omg:

Det verste med øl er at det gjør så vondt etterpå. :blink:

Ska heretter linke alle mine svar til loggen og har gjort det samme med 1. posten også, takk for tipset!

Loggen min finner dere HER

Med vennlig hilsen

Han Derre

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar

Og bruke SketchUp eller andre programer til og detalj teine kabinettet før du gjør noen endringer er altid en fordel

håndoverfres er en god invistering vis du skal lage deg ting i treverk og lignede mykke matrialer

Planleging av kabinett Rødt monster

Cabinet Plan Red Monster

Endret av Nitrob
Lenke til kommentar
Og bruke SketchUp eller andre programer til og detalj teine kabinettet før du gjør noen endringer er altid en fordel

håndoverfres er en god invistering vis du skal lage deg ting i treverk og lignede mykke matrialer

Prosjekt Rødt monster

Red Monster

5746995[/snapback]

Takker for tips!

Jeg har laget noen tegninger i SketchUp, men jeg får ikke lagt inn disse i tråden. Vet du hvordan man gjør det?

Har holdt av den fresen jeg nevnte lenger opp, Clas her i Fredrikstad hadde 3 igjen!

:!:

Det var nesten rett, det korrekte navnet er:

Prosjekt Rødt Monster Kabinett

men det holder! 10 points tell deg!

:w00t:

Med vennlig hilsen

Han Derre

Lenke til kommentar
Jeg har laget noen tegninger i SketchUp, men jeg får ikke lagt inn disse i tråden. Vet du hvordan man gjør det?

5747017[/snapback]

Ikke ta all æren nå :hrm::p

Du må jo huske at det var jeg som sendte deg denne modellen..

Men ang .skp opplasting, det går ikke her. Forumet har ikke sketchup filer i registeret sitt.

Men det folk flest gjøre er å ta screen shots og legge de ut som jpg eller png.

Mvh

Scotty :)

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar

5747017[/snapback]

Ikke ta all æren nå :hrm::p

Du må jo huske at det var jeg som sendte deg denne modellen..

Men ang .skp opplasting, det går ikke her. Forumet har ikke sketchup filer i registeret sitt.

Men det folk flest gjøre er å ta screen shots og legge de ut som jpg eller png.

Mvh

Scotty :)

5747035[/snapback]

Hehe Scotty, jeg mente ikke den modellen du sendte meg. Men den skal du ha tusen takk for!! :thumbs:

Her er mitt resultat etter noen timers leking med Sketchup. Folkens, jeg presenterer "Progettare L'Armadietto di Mostro Rosso":

post-53665-1142287259_thumb.jpg

Jeg har i tillegg laget et par forskjellige designidéer av døra, lakkert og ikke lakkert. Med lakkert plexi og uten.

Jeg suger esel i Sketchup så dere får ha meg unnskyldt, men her er forslagene:

Det til venstre illustrerer en lakkert dør

post-53665-1142285178_thumb.jpgpost-53665-1142285193_thumb.jpg

Det til høyre illustrerer døra ullakert.

Jeg har tenkt jeg skal belyse vinduet. Dette vil jeg gjøre ved å bore hull i døra og noen få millimetre inn i plexien. For at dioden ikke skal bli synlig har jeg tenkt å lage en svart bord mellom avrundingen av kantene av vinduet og omrisset av selve hullet.

Hva tror dere om det? Kan det bli noe?

Tenker jeg har en oppdatering til helgen etter litt mer jobbing.

Med vennlig hilsen

Han Derre

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar

Ting står litt stille om dagen nå, får ikke gjort noe mer med kabinettet før nærmere helgen. Onsdag blir det en liten handlerunde hos Clas Ohlson for å kjøpe en overfres, et par pinnefreser og fres som avrunder kantene på vinduet. Tanken er at glasset skal se slik ut fra siden:

post-53665-1142341511_thumb.jpg

Torsdag skal jeg hente innvendig lakk, Presto Matt, og utvendig lakk, Corso Rosso, hos Lakkompaniet AS og i løpet av helgen har jeg forhåpninger om at kabinettet skal være ferdig lakkert både ut- og innvendig. Får jeg tid i løpet av helgen vil jeg også forsøke å feste vinduet. Jeg er nødt til å lime det fast og må drive litt research for å finne et lim som ikke reagerer med lakken eller plexien i og med at dørea som vinduet festes til allerede er lakkert rød. Når det gjelder den svarte borden jeg har snakket om er det noe jeg må komme tilbake til etter at vinduet er montert så jeg får se hvordan jeg skal løse det. :hmm:

Ellers i dag har jeg sendt litt mailer rundt omkring i verden med tanke på pynt osv. Bl.a. har jeg sendt en mail til Shell Motorsport for å få Scuderia Ferrari-logoen (Scuderia Ferrari er racingavdelingen til Ferrari) for F1, 2006 sesongen. Når jeg får den skal jeg scanne den og lage meg 3-4 sjablonger jeg skal bruke når jeg skal lakkere logoen. Og er jeg skikkelig griseheldig kan jeg kanskje sette en utrolig prikk over I'en dersom jeg får positivt svar på en annen mail jeg har sendt i dag! :dribble:

Jeg kommer til å jobbe mer med SketchUp i kveld og håper jeg kan vise litt mer hvordan jeg håper det vil bli seende ut til slutt. :thumbup:

Med vennlig hilsen

Han Derre

Lenke til kommentar
Så jo bra ut den der tegningen da ;) Men enkelt å modde på en tegning da, plexi, ny farge, front osv...

Du har vel ikke tegningen i en høyere oppløsning?

Så skal du gjøre noe annet en å bare lakkere det og montere et nytt vindu elr.?

5751968[/snapback]

Hehe, det er en drittegning i paint som ble laget på 1. minutt. Nei desverre, har ingen høyoppløst versjon av den.

Planene fremover er:

1) Avrunde kantene på vinduet og evt. frese ned 1mm av "baksiden", altså det området som er utenfor omrisset av selve hullet slik at vinduet blir liggende plant med innsiden av kabinettdøra.

2) Re-lakkere kabinettet innvendig i Presto Matt.

3) Prime/Lakkere kabinettet utvendig i farge Corso Rosso.

4) Feste vinduet til sidedøra og evt. bore hull til dioder. Deretter lakkere en svart bord som skjuler dioder festet i plexien via hull i døra. Omtrent noe som dette:

post-53665-1142347944_thumb.jpg

Håper dere skjønner tegninga.

5) Etter det er det litt mer åpent, men jeg har et par designidéer på lur som jeg ikke vil røpe før jeg vet hvordan responsen blir hos de jeg har kontaktet. Capisch? Kabinettet kommer definitivt ikke til å bli ensfarget rødt utvendig, såpass kan jeg si!

6) Skjære hull til LCD-panel på toppen

7) Skjære hull til logo i front

8) Frese ut bokstaver i det sorte feltet på toppen, nærme fronten. Det er svært lite sannsynlig at det blir "CoolerMaster CMStacker" som er det som kommer til å bli frest ut. Jeg har noe helt annet i tankene der! Uansett hva det blir er det tenkt at det skal belyses fra innsiden slik at bokstavene "lyser".

9) Innen jeg er kommet hit har jeg sikkert fått 10 nye idéer... :!:

Med vennlig hilsen

Han Derre

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar
Så jo bra ut den der tegningen da ;) Men enkelt å modde på en tegning da, plexi, ny farge, front osv...

Du har vel ikke tegningen i en høyere oppløsning?

Så skal du gjøre noe annet en å bare lakkere det og montere et nytt vindu elr.?

5751968[/snapback]

Hehe, det er en drittegning i paint som ble laget på 1. minutt. Nei desverre, har ingen høyoppløst versjon av den.

Tenkte på sketchUp tegningen.

Lenke til kommentar

Her er flere skisser av kabinettet etter enda noen timer med SketchUp:

post-53665-1142370373_thumb.jpgpost-53665-1142370365_thumb.jpg

post-53665-1142370359_thumb.jpgpost-53665-1142370352_thumb.jpg

post-53665-1142370344_thumb.jpgpost-53665-1142370381_thumb.jpg

Jeg skulle ønske jeg klarte å finne ut av hvordan man importerer 2D grafikk inn i en modell så dere fikk se hvordan jeg har tenkt å dekorere det utover bare det å lakkere det. Men jeg gidder ikke mere frustrasjoner nå. :wallbash:

Han Derre

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar
File->Import ellerno :) Så tar du bare på filtype: All files

5754767[/snapback]

Importere bilder går fint, men problemet er å få festet bilder til modellen av Stackeren :shrug:

Han Derre

5755760[/snapback]

Du kan evt sende .skp filen til meg, så kan jeg fikse det du vil ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...