Han Derre Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Jeg drev litt research i forbindelse med at jeg skal frese ut bokstavene som befinner seg på toppen av CMStacker kabinettet mitt. Det jeg var på utkikk etter var et gjennomsiktig acryl-actig stoff som i utgangspunktet er viskos, altså flytende, som kunne helles ned i det utfreste området, som etter herding forble gjennomsiktig, ikke gulnet og som kunne pusses, poleres og ellers bearbeides etter herding. Bokstavene på toppen av kabinettet er altså: COOLERMASTER CMSTACKER Problemet med å frese ut O'ene, A'ene og R'ene er jo at dersom jeg freser ut hele bokstaven i ett sitter jeg igjen med bare omrisset. Skjønner? Derfor måtte jeg ta dette i to operasjoner. Altså frese halve bokstaven, fylle på med masse, vente til det har herdet og så ta andre halvparten av bokstaven. Jeg hadde nesten gitt opp da jeg googlet "2-komponent" og kom over denne siden: Relekta Import De har masse forskjellig lim som (hevder de selv) både kan lime acryl/plexi/repsol uten synlig limmerker så lenge forarbeidet er grundig OG som er flytende ved påføring og stivt, gjennomsiktig og bearbeidbart etter herding. Må ta en telefon til de på nytt og høre om f.eks "Megaplast" reagerer med andre plasttyper. Vil ikke ha ett lim som lett limer f.eks. PMMA (Acryl) men som reagerer med ABS (Acrylnitrilbutadienstyren) Med vennlig hilsen Han Derre Endret 12. mars 2006 av Han Derre Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Høres bra ut at du kanskje ha funnet en løsning på det der med limet. Men hva i all verden skal du med 10mm tykk plexi? den tykkelsen brukes jo på vannblokker ffs! Så du fikk den platen med frostet plexi også? Endret 9. mars 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Høres bra ut at du kanskje ha funnet en løsning på det der med limet. Men hva i all verden skal du med 10mm tykk plexi? den tykkelsen brukes jo på vannblokker ffs! Så du fikk den platen med frostet plexi også? 5729230[/snapback] hehe, det var kanskje i meste laget med 10mm ja. Jeg kunne fått med den frosta også men så ikke noe bruksområde for den. Har ikke tenkt i retning vannkjøling så det falt meg aldri inn. Jeg har tenkt å bore hull i sidene på plexien for så å montere LED's der. Sunbeam sine er 5mm i diameter så derfor ville jeg ha den tykkelsen. Men 8mm burde vært nok det også, ser det nå. Han Derre Lenke til kommentar
chase Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Høres bra ut at du kanskje ha funnet en løsning på det der med limet. Men hva i all verden skal du med 10mm tykk plexi? den tykkelsen brukes jo på vannblokker ffs! Så du fikk den platen med frostet plexi også? 5729230[/snapback] hehe, det var kanskje i meste laget med 10mm ja. Jeg kunne fått med den frosta også men så ikke noe bruksområde for den. Har ikke tenkt i retning vannkjøling så det falt meg aldri inn. Jeg har tenkt å bore hull i sidene på plexien for så å montere LED's der. Sunbeam sine er 5mm i diameter så derfor ville jeg ha den tykkelsen. Men 8mm burde vært nok det også, ser det nå. Han Derre 5729696[/snapback] hehe, ja 10 mm er litt mye, men hvis du klarer å lage din egen greie ut av det så kanskje du har funnet på noe veldig stilig stå på Petter Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Mulig det, jeg sitter nå og lurer på hvordan jeg skal få frest ned 1mm av plexien som blir på innsiden av kabinettet slik at metallet og plexien går i ett. Slik som dette: Noen som har tips og råd? Med vennlig hilsen Han Derre Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Med en fres kanskje? er sikkert bare øving som skal til Eller så kan du lage deg en list av silikon/sikaflex. Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Ja selvfølgelig! At jeg ikke tenkte på det, en fres!! Jeg kødder, men jeg fortjente vel den. Jeg har jo dremelen og tenkte jeg skulle kjøpe et fresesett til den, men det jeg mente var: Hvordan skal jeg få det plant og få frest ned nøyaktig 1mm over alt i plexien som ikke blir synlig fra utsiden slik at plexien i det synlige området kommer i flukt med resten av sidedøra? Fortell litt mer hva du mener med en list av silikon/sikaflex vær så snill. Alle bidrag mottas med takk! Med vennlig hilsen Han Derre Lenke til kommentar
chase Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Hvordan skal jeg få det plant og få frest ned nøyaktig 1mm over alt i plexien som ikke blir synlig fra utsiden slik at plexien i det synlige området kommer i flukt med resten av sidedøra? 5731095[/snapback] Du setter fresen til 1mm vel! Det hadde sett utrolig stilig ut hvis du hadde fått det til... Petter Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Fortell litt mer hva du mener med en list av silikon/sikaflex vær så snill. 5731095[/snapback] Vel, det er ganske simpelt. Du bare bruker en sprøyte og lager en "list" rundt kanten av metalet som legger seg utenpå plexien. Hvis du smører på for mye er det bare å gå til verks med en tapet kniv Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Hvordan skal jeg få det plant og få frest ned nøyaktig 1mm over alt i plexien som ikke blir synlig fra utsiden slik at plexien i det synlige området kommer i flukt med resten av sidedøra? 5731095[/snapback] Du setter fresen til 1mm vel! Det hadde sett utrolig stilig ut hvis du hadde fått det til... Petter 5731796[/snapback] Hadde jeg bare hatt en overfres så men jeg sitter kun med en dremel her. Må kanskje be om profesjonell hjelp for å få et godt resultat. Og jeg tror det kan bli überphett ja dersom sluttresultatet blir som jeg ser for meg i hue. Han Derre Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Fortell litt mer hva du mener med en list av silikon/sikaflex vær så snill. 5731095[/snapback] Vel, det er ganske simpelt. Du bare bruker en sprøyte og lager en "list" rundt kanten av metalet som legger seg utenpå plexien. Hvis du smører på for mye er det bare å gå til verks med en tapet kniv 5731860[/snapback] Tenker du nå i kanten/glippen mellom plexien og metallet? Han Derre Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Dette blir nok bra! Ser litt røft ut etter vinkelsliperen, men etter en pussejobb blir det nok bra Lykke til videre! Lenke til kommentar
chase Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 du har tenkt å pusse/slipe finere sant?? eller så det fint ut, gleder meg til plexien er på plass Petter Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Dette blir nok bra! Ser litt røft ut etter vinkelsliperen, men etter en pussejobb blir det nok bra Lykke til videre! 5737042[/snapback] Done! Jepp, det jeg tenkte på 5737591[/snapback] Ah, skjønner. Høres ut som et løsning om jeg ikke finner noen som kan låne meg en overfres! Takker og bukker for tipset! du har tenkt å pusse/slipe finere sant?? eller så det fint ut, gleder meg til plexien er på plass Petter 5737654[/snapback] Har holdt på med nitidig pussing og sliping i kveld. Assistert av Pink Floyd og godt drikke fra Borg Bryggerier og resultatet ser dere i arbeidsloggen min! Og den finner dere her! Begynner på plexien i morra! Nå er det Med animert hilsen Han Derre Endret 11. mars 2006 av Han Derre Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Det ble veldig bra! Og, er spent på hvordan det kommer til å bli lakkert! Godt jobbet! Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Hjertelig takk! Det kommer til å bli Mother-of-all-red-Colours=Ferrari-Rødt om jeg ikke får lånt meg en plansliper! :!: Med vennlig hilsen Han Derre Endret 11. mars 2006 av Han Derre Lenke til kommentar
chase Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Ser veldig fint ut, har du pusset vekk ripene eller? Petter Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Ser veldig bra ut dette Jeg glemmer alltid å titte innom loggene om dagen, tar nok litt tid å bli vant til Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Kunne du linke til workloggen din i førstepost her?(helst i større skrift) ..Er så slitsomt å løpe rundt og bytte kategori Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg