Gå til innhold

Progettare L'Armadietto di Mostro Rosso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei

Ang bilder i første post ville jeg heller hatt et overall bilde som viser kabinettet ditt, og ikke noe mer..

Ser mer oversiktlig ut og det er greiere med en for arbeid og en for snakk ;)

(dette er min mening)

Ellers stå på, fint kabinett!

Petter

5702390[/snapback]

Takker for tilbakemeldingen!

Jeg har rettet opp den første posten nå.

Han Derre

Lenke til kommentar
En utrolig fin lakkjobb det der, bortsett fra de smådetaljene som ikke synes.

Kjempefin, matt, sort farge.

Ryddig og fint skrevet prosjekt, samt fine bilder.

Lykke til videre! :)

5702550[/snapback]

Tusen takk for den fine tilbakemeldingen!

:blush:

Med vennlig hilsen

Han Derre

Lenke til kommentar
Bra dette ;) CM Stacker er et fint kabinett, spess til modding!

Fin finish på lakkinga og! Tror du matt svart vil passe bra utenpå kabinettet med blå som hovedfarge (lys o.l.) og ellers svart? Vil helst ikke ha blank overflate, blir fort riper o.l. =)

KUTGW!

Øyvind

5703866[/snapback]

Tusen takk!

Matt svart utenpå? :hmm: Jeg er usikker på hvor motstandsdyktig denne lakken/malinga er mot riper osv, men dersom du hadde lakket med klarlakk utenpå igjen så kanskje. Problemet da er vel at overflaten blir blank igjen? Men dersom du bruker metoden min med å "prikke" malingen på plass er det gjort i en fei å dekke over riper igjen.

Med vennlig hilsen

Han Derre

Lenke til kommentar

^Han Derre: Hmm, så du tror ikke det er no å ha svart matt utenpå kassa? Dumt.. : (

Tror jeg tar ideen din med svart inni vertfall^^ tenkte på silver/lignende, men blir vel bedre med svart=)

"Prikke"=Bruke pensel?

EDIT: Du kunne bare quota alle sammen og samla de i egen post, så slepper du å quote en og en hele tia :p

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
^Han Derre: Hmm, så du tror ikke det er no å ha svart matt utenpå kassa? Dumt.. : (

Tror jeg tar ideen din med svart inni vertfall^^ tenkte på silver/lignende, men blir vel bedre med svart=)

"Prikke"=Bruke pensel?

EDIT: Du kunne bare quota alle sammen og samla de i egen post, så slepper du å quote en og en hele tia :p

5706703[/snapback]

Ikke misforstå meg, jeg tror det hadde vært jæ...g tøft, men det blir vel fort riper dersom du drar det med deg på lan osv. Med som sagt tidligere, fort gjort å rette opp dette med pensel.

Jepp, bruker pensel nå på alt som allerede er lakket i tillegg til de stedene jeg ikke har kommet til skikkelig under selve lakkeringa. Den malingen jeg bruker er Humbrol Matt 33 og den gir en MYE mattere overflate enn lakken jeg brukte. Løse hår pusser jeg bort med P600 papir når det har tørket.

Tips angående quoting er notert!

:thumbup:

Med vennlig hilsen

Han Derre

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva du mener med sketchup, er det et tegneprogram? Send meg gjerne modellen!

Han Derre

5706269[/snapback]

Sketchup er et 3D tegneprogram, ja.

Jeg har tegnet endel 'tegninger' i programmet, og det siste jeg gjorde(som jeg gjorde igår natt) var Stacker kabinettet mitt.

Kan legge ved noen bilder til modellen.

klikk her!

Så Sketchup blir brukt av endel her på forumet til å tegne kabinett skisser i Arbeidslogger(aka worklog) og hvordan de har lyst at det skal se ut.

Utrolig nyttig program egentlig, man kan tegne nesten alt man vil.

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva du mener med sketchup, er det et tegneprogram? Send meg gjerne modellen!

Han Derre

5706269[/snapback]

Sketchup er et 3D tegneprogram, ja.

Jeg har tegnet endel 'tegninger' i programmet, og det siste jeg gjorde(som jeg gjorde igår natt) var Stacker kabinettet mitt.

Kan legge ved noen bilder til modellen.

klikk her!

Så Sketchup blir brukt av endel her på forumet til å tegne kabinett skisser i Arbeidslogger(aka worklog) og hvordan de har lyst at det skal se ut.

Utrolig nyttig program egentlig, man kan tegne nesten alt man vil.

5706884[/snapback]

Hadde du giddi å sendt meg tegninga di av Stackeren? Eller kan jeg få lov til å lagre bildene dine og importere de til SketchUp? Meget bra jobb forresten!

PS! Lastet ned Sketchup 5.0 fra Giganews på ett minutt! :w00t:

Han Derre

Lenke til kommentar
Hadde du giddi å sendt meg tegninga di av Stackeren? Eller kan jeg få lov til å lagre bildene dine og importere de til SketchUp? Meget bra jobb forresten!

PS! Lastet ned Sketchup 5.0 fra Giganews på ett minutt!  :w00t:

Han Derre

5707016[/snapback]

Jeg kan godt sende deg filen, men forumet her har ikke .skp under listen med filer.

Altså, jeg får ikke lastet opp filen her.

Men hvis du kunne lagt til meg på msn eller noe så hadde det vært fint ([email protected])

Er foresten ikke vits å importere bildene, da blir jo hele 2D..

Lenke til kommentar
Så ikek helt forskjellen men tror jeg har litt lyst til å lakke mitt kabinett matt svart inni også. eller blått metallic :)

Petter

5707698[/snapback]

Gå for matt svart! Det blir garantert bedre enn blå metallic fordi jeg tror ikke du vil se det blå med alt lyset, UV-reaktiv plexi,kabler, vifter, molex osv. Matt svart kabinett innvendig vil gi alt det UV-reaktive bedre kontrast og effekt (min teori).

Med vennlig hilsen

Han Derre

Lenke til kommentar
Så ikek helt forskjellen men tror jeg har litt lyst til å lakke mitt kabinett matt svart inni også. eller blått metallic :)

Petter

5707698[/snapback]

Gå for matt svart! Det blir garantert bedre enn blå metallic fordi jeg tror ikke du vil se det blå med alt lyset, UV-reaktiv plexi,kabler, vifter, molex osv. Matt svart kabinett innvendig vil gi alt det UV-reaktive bedre kontrast og effekt (min teori).

Har forresten forhørt meg litt rundt omkring angående flytende acrylmasse. Jeg har snakket med 2 firmaer her i Fedrikstad som har lang erfaring med bearbeiding/støping/forming av Repsol/Acryl/Plexi. Ingen av de kjenner til noe stoff som både er flytende ved preparering og som forblir blankt etter herding. Jeg må nok komme opp med en annen idé når det gjelder bokstavene "Coolermaster CMStacker" på toppen av kabinettet. Og en ny idé har jeg:

Jeg må skjære ut et hull, lakke en plexi bit svart og så gravere bokstavene slik at det kun blir bokstavene som slipper gjennom lys. Jeg kommer til å gjøre dette fra baksiden slik at bokstavene blir speilvendt, men 2 minutter i PhotoShop fikser den biten.

Fikk forresten en annen idé mens jeg sitter her i mine tanker og venter på at arbeidsagen skal ta slutt.. Kanskje jeg skulle legge plexi bak det sirkelrunde gitteret i sidedøren i stedet? Jeg håper det går uten at jeg må fjerne viftefestet. Hvis det lar seg gjøre vil motivet i plexien sveve i løse lufta bak gitteret på en måte... :w00t:

Med vennlig hilsen

Han Derre

5708448[/snapback]

Lenke til kommentar

Petter

5707698[/snapback]

Med vennlig hilsen

Han Derre

5709371[/snapback]

Filler'n...beklager dobbelposting!

:blush:

Han Derre

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar
Fikk forresten en annen idé mens jeg sitter her i mine tanker og venter på at arbeidsagen skal ta slutt.. Kanskje jeg skulle legge plexi bak det sirkelrunde gitteret i sidedøren i stedet? Jeg håper det går uten at jeg må fjerne viftefestet. Hvis det lar seg gjøre vil motivet i plexien sveve i løse lufta bak gitteret på en måte... :w00t:

Han Derre

5709382[/snapback]

Mener du å bytte ut 'bobla' som er i sidedøren som følger med og putte inn plexi der?

Hvis:

-Da blir jo ikke vinduet noe stort, og det blir mye man ikke ser i kabinettet da.

-Det vil se kjedelig ut, og ikke passende til kabinettet (i min mening)

Lenke til kommentar

Han Derre

5709382[/snapback]

Mener du å bytte ut 'bobla' som er i sidedøren som følger med og putte inn plexi der?

Hvis:

-Da blir jo ikke vinduet noe stort, og det blir mye man ikke ser i kabinettet da.

-Det vil se kjedelig ut, og ikke passende til kabinettet (i min mening)

5709393[/snapback]

Nei, tenkte å beholde bobla og ha plexi innenfor den igjen. Hmmm, du har sikkert rett, blir for lite innsyn. :hmm:

Han Derre

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...