Gå til innhold

Linux-Compaq-SCSI

Invert

Anbefalte innlegg

Hallo trenger litt hjelp med min gamle Compaq Deskpro XL560 maskin, den får jeg ikke innstallert win på siden jeg ikke har driverne til noe av innholdet, så da blir det linux, igår fikk jeg testet mandrake 8.1 den støttet å boote fra diskett og lastet driverne til scsi diskene i maskinen. Alt i maskinen er bygget opp av SCSI, 2* 500mb hd og en plextor cdrom...

Men mandraken klikket med x så jeg fikk ikke det til å fungere, og i consoll var det noe flimmer hvert 5 minutt siden noe var galt med no : INIT X greier...

Så jeg tenkte og legge inn Redhat 7.3, laget boot disk og sånt, så finner den ikke cdrom'en og jeg velger scsi og så er det listet opp 4 forskjellige drivere. Ingen av dem fungerte.

Det jeg da tenkte var at noen her på hw.no kan hjelpe meg med å finne scsi driverne til Compaq'en min, er ikke helt sikker på hva slags hk osv det er i den, scsi greiene er ivertfall onboard og det er vist standard på denne Compaq deskpro xl 560..

Gjerne en link til hvor jeg finner scsi drivere...

Takker på forhånd...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har en digital decpc xl560

tror det er noe av samme greia.

Jeg har hatt mandrake på den tidligere. Men nå kjører jeg IPCop på den.

Den er litt for treg for grafisk brukergrensesnitt. Men om du vil, tror jeg du kan installere mandrake/redhat med bootvalget vgalo eller no slikt...

det kan og hende du må installere med valget expert.

Jeg tok en rask søk på google å fant fram no spec for maskinen din.

Under installasjon får du opp valget om du har scsi. Prøv å se om du har et valg som ligner på et av disse: Tekram DC390(T) eller

Am53/79C974

Når det gjelder skjermkortet så tror jeg du gjør lurt i å skaffe et annet.

Hvis du er god i japansk kan du jo lese resten her

linux.jpg

Omne homo mendax

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: lif på 2002-10-14 01:09 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: lif på 2002-10-14 01:09 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...