Gå til innhold

Hjelp med ny data

Anbefalte innlegg

For ca. 1 måned siden bestilte jg dette fra databutikken:

Abit kx7-333r hovedkort

athlonxp 2100+ Boxed

512mb original ddr ram

Western digital 120mb hd

Point of view geforce 4 ti4600

Point of view kortet var bestillingsvare så det tok litt tid md å få varene. Etter at jeg omsider fikk varene fant jeg ut at kabinettet mitt var for lite, så jeg bestilte et nytt fra microplex. Jeg fikk det etter 3 dager.

Så kommer problemet, etter at jeg hadde satt sammen delene og prøver å starte maskina så skjer absolutt ingenting med skjermen (som jeg hadde fra før og vet at virker). Maskina starter, men det kommer ikke noe opp på skjermen. Det er heller ikke mulig å skru av maskina uten å kutte strømmen. Noen som har noen tips til meg om hva jeg kan gjøre? Hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv med et annet skjermkort, eller skift ut andre deler. Starter maskina med en gang? Harddisk og alt?

Da må det nesten være skjermkortet eller no.

Jeg hadde problemet med at kun CPU vifte o.l startet, ikke harddisk, så lenge den var kobla til HK`et. Mitt HK var korslutta. Få noen med god peiling til og se, eller test forskjellige komponenter. Har desverre ingen andre råd:) Lykke til! (snakk med butikken du kjøpte det fra.. hvis det var komplett eller psdata er det lett og få support)

Lenke til kommentar

Ta ut alle kort og alt annet unntatt skjermkort og se om du får liv i den da. I tilfelle bruker du elimineringsmetoden for å finne det kortet som har bugga seg.

Hvis du ikke får liv i den da heller, ta ut skjermkortet og test det i en annen maskin. Hvis det funker der, vil jeg gjette på at hovedkortet er gåent.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-21 17:45, skrev Papirpose:

Ta ut alle kort og alt annet unntatt skjermkort og se om du får liv i den da.

har allerede gjort det og det funka fremdeles ikke

Quote:

Den 2002-09-21 18:05, skrev DjSlayer:

Vil den ikke boote med en floppy heller?

Maskina vil ikke boote i det hele tatt, kommer ikkenoe opp på skjermen, ikkenoe bip eller noe, bare viftene som går

Tusen takk for alle svar foresten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...