Gå til innhold

Så var den her 2865,- ut i ingenting


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fortsett å lev i din perfekte lille verden der alt er i skjønneste orden, så skal vi fortsette å leve i virkeligheten.

5768883[/snapback]

 

Lev bare i deres "virkelighet". Den høres mye tristere ut enn min iallefall :p Nei, jeg er ikke 9 år. Jeg fyller 21 år i år, er ingen storbyjente og har kjørt mye på norske veier.

 

Fordi jeg ikke "ser hvor korrupt staten er" lever jeg i en drømmeverden. At mange av de som snakker om korrupsjon slettes ikke behersker norsk rettskriving engang gjør at jeg til tross for utallige forsøk ikke klarer å ta det som blir skrevet seriøst. Men igjen, det er jo mitt problem - på samme måte som at jeg ikke irriterer meg over ei regning som kommer en gang i året.

 

For å svare på spørsmål lengre oppe, ja jeg har handlet 3 bæreposer mat på scooter. Jeg kjørte Scooter til og fra jobb hver dag i ett helt år. Og jeg har virkelig ikke skrevet at scooteren skulle romme en hel ferierende familie? Der tror jeg noen har lest helt feil.

 

En av de i regjeringen var i avisa for en tid tilbake. Han ville skifte ut kontormøblene sine fordi de var gammeldagse og upraktiske. Ett firma hadde tilbudt å gjøre jobben for 80.000 kroner, noe han takket nei til . Han hadde allerede sett seg ut en billigere løsning på IKEA. Korrupsjon? Ikke akkurat!

 

Og nei, nå sa jeg ikke at alle skulle flytte inn til byen. Nå var det snakk om at han som bosatte seg i enden av sørpeveien 1, 3 km unna annen bosetning kanskje ikke hadde så mye rett til å klage over at den siste vestumpen inn til huset hans var hullete.

 

Men hey, dere er velkommen til å fortsette å vrenge og vri på alt jeg sier. God underholdning i slik.

Lenke til kommentar

Tror du vet alt du gitt! og så 21 år også da.. wow!

 

Godt å se at du underholdes i hvertfall..

 

Edit: og livserfaing blir vel ikke delt ut på grunnlag av rettskriving??

 

Vet ikke hvem som dritter seg mest ut her og blir sett på som useriøs..

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Jeg tror problemer til Linn Christin er at hun er såpass voksen at hun har lært å betale regningene sine til staten uten å spørre om hva hun får tilbake. En skummel tankegang, med tanke på at hun gir bort veldig mye av sin egen inntekt og ikke spør om hva hun får tilbake for det. Hun vil nok påstå at de som er imot dette kun er egoister og bare tenker på seg selv. Det er jo tross alt kun en regning, en gang i året?

 

Det må da vel være lov til å stille spørsmål ved hva staten bruker pengene til? Det er jo tross alt dine, og våre, penger! Det må da være lov til å kristisere staten uten å bli kalt barnslig, egostisk og ikke obs nok på hvor godt vi egentlig har det?

Lenke til kommentar

Så har hun ikke stiftet famile og har 2-3 unger som skal ha sitt.. Folk stiller faktisk spørsmål om hvor pengene tar veien.

 

Og det proveserer meg når noen mener at slike diskusjoner kun er for de som har gått på skole i årevis og er flinkere i rettskriving..

Slike som deg glemmer at vi faktisk trenger folk til andre ting en sekretærer...

Lenke til kommentar
Så har hun ikke stiftet famile og har 2-3 unger som skal ha sitt..  Folk stiller faktisk spørsmål om hvor pengene tar veien.

 

Og det proveserer meg når noen mener at slike diskusjoner kun er for de som har gått på skole i årevis og er flinkere i rettskriving..

Slike som deg glemmer at vi faktisk trenger folk til andre ting en sekretærer...

5771288[/snapback]

 

Personlig bakgrunn har jeg da aldri lagt meg opp i. Jeg uttaler meg etter det inntrykket jeg har fått av å lese svarene hun kommer med.

 

Jeg kan vel også si at jeg er 18 år, har kjørt bil i ca 3 måneder (om 1 uke) og er russ til våren. Jeg er jo ikke ferdig med vgs engang!

 

Ja, folk stiller spørsmål om hvor pengene tar veien, men i denne tråden har de perosnene også opplevd hets fra personer som vistnok ikke syns at dette er noe særlig. Linn Christin har tendenser til å stille seg i forsvar for staten, alle dens handlinger, og kritiserer de som kritiserer staten. Dette syns jeg er litt tåpelig.

Lenke til kommentar
Så har hun ikke stiftet famile og har 2-3 unger som skal ha sitt..  Folk stiller faktisk spørsmål om hvor pengene tar veien.

 

Og det proveserer meg når noen mener at slike diskusjoner kun er for de som har gått på skole i årevis og er flinkere i rettskriving..

Slike som deg glemmer at vi faktisk trenger folk til andre ting en sekretærer...

5771288[/snapback]

 

Personlig bakgrunn har jeg da aldri lagt meg opp i. Jeg uttaler meg etter det inntrykket jeg har fått av å lese svarene hun kommer med.

 

Jeg kan vel også si at jeg er 18 år, har kjørt bil i ca 3 måneder (om 1 uke) og er russ til våren. Jeg er jo ikke ferdig med vgs engang!

 

Ja, folk stiller spørsmål om hvor pengene tar veien, men i denne tråden har de perosnene også opplevd hets fra personer som vistnok ikke syns at dette er noe særlig. Linn Christin har tendenser til å stille seg i forsvar for staten, alle dens handlinger, og kritiserer de som kritiserer staten. Dette syns jeg er litt tåpelig.

5771325[/snapback]

 

Hva man synes er tåpelig avgjøres jo av synspunkt i saken. Dere synes jeg er "tåpelig" fordi jeg har ett annet syn enn dere på staten, mens jeg synes dere er tåpelige fordi dere har ett annet syn enn meg.

 

Så det er bare å være enig i at vi er uenige.

 

Jeg tror ikke det er grunnlag til å få lagt meg inn på psykiatrisk klinikk fordi jeg ikke synes politikerne er korrupte.

Lenke til kommentar

Før å bekrefte rettskrivinga, har da litt lese og skrive vansker. Men det har da lite med innholdet å gjøre, men prøver da å holde leif under oppsyn. :)

Vinterhalvåret og vær å vind sliter veldig på veiene, men staten har den fyll i hull teorien. Ser det godt på noen veier, har et referanse hull som blir fylt igjen med jevne mellomrom istede for litt ordentlig oppvarming og smelte veidekke for å få asvalten til å feste og tett slik at det ikke blir revet bort. Norge gjør jo mye rart, sløser mye penger bort på å effektivisere ting istede for å bruke pengene til noe mer sammfunsnyttig som veier, skoler og sykehus. Ingenting varer nå evig, og en dag er vel oljefondet spist opp uten at vi i det hele tatt har hatt nytte av det. Brukt 100miliarder på bedra ifrastrukturen litt i norge og fått litt orden på ting

Lenke til kommentar

Fortsett å lev i din perfekte lille verden der alt er i skjønneste orden, så skal vi fortsette å leve i virkeligheten.

5768883[/snapback]

 

Lev bare i deres "virkelighet". Den høres mye tristere ut enn min iallefall :p Nei, jeg er ikke 9 år. Jeg fyller 21 år i år, er ingen storbyjente og har kjørt mye på norske veier.

 

Fordi jeg ikke "ser hvor korrupt staten er" lever jeg i en drømmeverden. At mange av de som snakker om korrupsjon slettes ikke behersker norsk rettskriving engang gjør at jeg til tross for utallige forsøk ikke klarer å ta det som blir skrevet seriøst. Men igjen, det er jo mitt problem - på samme måte som at jeg ikke irriterer meg over ei regning som kommer en gang i året.

 

For å svare på spørsmål lengre oppe, ja jeg har handlet 3 bæreposer mat på scooter. Jeg kjørte Scooter til og fra jobb hver dag i ett helt år. Og jeg har virkelig ikke skrevet at scooteren skulle romme en hel ferierende familie? Der tror jeg noen har lest helt feil.

 

En av de i regjeringen var i avisa for en tid tilbake. Han ville skifte ut kontormøblene sine fordi de var gammeldagse og upraktiske. Ett firma hadde tilbudt å gjøre jobben for 80.000 kroner, noe han takket nei til . Han hadde allerede sett seg ut en billigere løsning på IKEA. Korrupsjon? Ikke akkurat!

 

Og nei, nå sa jeg ikke at alle skulle flytte inn til byen. Nå var det snakk om at han som bosatte seg i enden av sørpeveien 1, 3 km unna annen bosetning kanskje ikke hadde så mye rett til å klage over at den siste vestumpen inn til huset hans var hullete.

 

Men hey, dere er velkommen til å fortsette å vrenge og vri på alt jeg sier. God underholdning i slik.

5771207[/snapback]

 

Er bare så synd at din virkelighet er en verden som ikke eksisterer for resten av landet. Snakk med hvem du vil ang årsavgiften og du får samme svar. Bruk pengene på norske veier og ikke til alt annet. Har snakket med en god del mennesker som heller ikke er så forferdelig glad i standarden på norske veier i forhold til hva vi betaler. Har et søskenbarn som er yrkessjofør, og ja, det han har å si om norsk veistandard er ikke god kost for folk her på forumet.

 

Fint at du er 21, er 22 selv, men at du har kjørt mye på norske veier vil jeg vel egentlig ikke si. Du har vel kjørt på 0,5/4 av norske veier. Har vel ikke kjørt mye jeg heller, bare fra Bodø og til Nordkapp og mange stikkveier så har ikke den forferdelig brede kunnskapen, men når jeg har kjørt på veier fra midre nordland til nordlige del av finnmark (tvers gjennom troms) anser jeg nok at jeg vet litt om norsk veistandard.

 

Jeg bor selv 2,6 mil fra Svolvær. Jeg er ikke den som klager mest akkurat. Jeg jobber i Svolvær, så kjører 5.2 mil om dagen på samme veien. Når veien ser ut som et dass og har mere hull enn en gjennomsnitt sveitserost, lurer jeg på hvor pengene mine blir av. Jeg kjører på en E vei, men standarden holder ikke engang til kjerraveien til Ola i Bortvekk grenda.

 

Om du går inn i en butikk og betaler 3000 for en ny TV, forventer ikke du å få den TVen med deg ut av butikken? Jo, det gjør vi. Vi forlanger at vi får noe igjen for de pengene vi investerer. Det er ikke noe forskjell her. Om du ikke hadde fått TVen, men mista pengene, hadde du blitt like forbanna som vi er. Når vi betaler slike summer, og atpåtill vet at staten får inn milliardbeløp fra oss, så forventer vi jo også å få noe igjen for det vi betaler, men det får vi jo ikke når veier mer eller mindre i hele landet ser ut som et dass. De eneste veiene som er OK og som blir vedlikeholdt er innfartsårene til norges største byer, resten av veiene ser ikke ut.

 

Nei jeg sier det igjen, kom deg ut på det virkelig norske veiene, bort fra storbyenes innfartsårer og se litt selv. Kjør på noen riksveier og se på standarden der. Tenk, vi lever i 2006, men mange veier i Norge er ikke bred nok til at en trailer og en personbil kan møtes og kjøre side ved side. Er det slik standard vi forventer på veier i et av verdens rikeste land, og atpåtill med tanke på at vi er i 2006? Nei, og heller ikke med tanke på hva vi betaler i året for at veiene skal holdes ved like.

Lenke til kommentar

Bear, jeg finner det utrolig komisk at du mener at jeg ikke har kjørt nok på norske veier. , til tross for at jeg flere ganger har fortalt at jeg har besøkt de fleste byer sør for NordTrøndelag.

 

Jeg setter spørsmål ved at 3,5/4 veier befinner seg i nordnorge. :whistle:

 

Jeg har gjentatte ganger sagt at jeg ikke er fra noen storby. Jeg sier det igjen, den veien jeg har kjørt mest på er en riksvei (Rv77 faktisk)

 

De veiene jeg har kjørt mest på befinner seg i Møre og Romsdal. Såvidt jeg vet kan ingen av byene her kalles storby. Men det spørs hva din definisjon av storby er, da jeg mistenker deg for å mene at alle byer med mer enn 10.000 innbyggere er stor.

 

Nå har jeg aldri vært utenlands så jeg skal ikke sammenligne veiene med andre land.

 

Men vi sier at Linn Christin ikke har peiling. Eneste erfaring hun har er fra Rundkjøringer i Oslo sentrum. Dessuten går det rykter om at Linn Christin ikke har peiling for fem flate øre og egentlig burde vært innlagt for lenge siden. En kompis av en kompis har også sagt at hu er elskerinna til statministeren. Men ikke si det til noen. Det er derfor hu liker politikere så godt ;)

 

Veiene i Nordnorge er sikkert like hullete som hodet mitt. :whistle:

Lenke til kommentar

Har ikke sakt at 3,5/4 av norske veier ligger i nord norge, igjen er det du som trekker konklusjoner her, men det jeg sier og prøver å fremheve er at du enten ikke har erfaring (vidt spekter) eller ikke har råka borti dårlige veier på dine kjøreturer, noe jeg igjen tviler vis du har kjørt såpass som du sier.

 

Hvor du har vært å kjørt, vet jeg ikke, men det kan i alle fall ikke se ut som du har kjørt på videre spekter av veier enn akkurat det som trenges for å komme fra A til B.

 

Ser ut som du prøver å legge frem en strategi at det er synd i deg med all pesen du får her, men den funker ikke. Når du hopper ned til sinte løver, er det ikke søte pusekatter du har med å gjøre. De fleste her er nok mer eller mindre ganske pist på alt de betaler og ikke ser noe av, i form av bedre veier.

 

Men la meg nå stille deg et direkte spørsmål her.

 

Veien ned til Hammarfest er tyn og ganske dårlig i stand. Samme med innfarten til Bodø. Samt du leser mange ganger i avisene om at veier er så smale at yrkes sjofører nekter å kjøre på dem. Svar meg så, til tross for all media dekning, og all informasjon du har fått her, kan du forsvare at staten gjør det de kan for å utbedre norske veier?

Lenke til kommentar

Nå har jeg kjørt E6 fra Oslo til Skibotn og må si at det er mange plasser den er skikkelig dårlig.

Mesteparten av veien mellom Oslo og oppdal er bra, fra Oppdal til Melhus er den svingete og dårlig.

Mellom fylkesgrensen Nord Trøndelag Nordland og nesten ned til Mosjøen er også veien svingete og med et dårlig dekke.

Strekningen fra Mosjøen til Korgfjellet (5 mil) like så.

I Dunderlandsdalen er det vanlig at det omkommer en tysker eller to i utforkjøringer om sommeren.

Alt dette er E6.

Riksveine til både Sandnessjøen og Brønnøysund er enda værre, kan på enkelte steder sammenlignes med siste 1,3Km veistrekninga til siste huset.

 

Samme gjelder veien som går fra Orkanger til Valset, Orkanger Hitra og mange lignende veier i Norge for densaksskyld.

Dette er alle veier som går under karakteristikken til Bear^ og som er tungt trafikert.

 

De som er uenige om at dette er dårlige veier kjører i såfall en slik:

leopard2.jpg

og da spiller det i grunen ikke så stor rolle hvordan veiene er.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Og de som klager på den årlige avgifta man får når man har bil . Ble dere ovverasket da dere fikk den regninga? Når jeg kjøper noe med årsavgift VET jeg at før eller siden vil få regning på det.  Om dårlig kollektivtrafikk er undskyldninga, så kunne dere kjøpt Scooter istedet.

5767967[/snapback]

For å svare på spørsmål lengre oppe, ja jeg har handlet 3 bæreposer mat på scooter.  Jeg kjørte Scooter til og fra jobb hver dag i ett helt år. Og jeg har virkelig ikke skrevet at  scooteren skulle romme en hel ferierende familie? Der tror jeg noen har lest helt feil.

5771207[/snapback]

 

Hvis jeg er noen, så er det sikkert jeg som har lest feil. For jeg mener at her står det ", så kunne dere kjøpt Scooter istedet" . Så du mener ikke at vi skal ha bare scooteren? Men at vi faktisk skal betale 2 årsavgifter? En til 2865,-, sånn at vi har en bil som vi kan hente ungene i barnehagen, og dra på ferie med. Og en til 365,- for å ha scooteren, så vi kommer oss på arbeid? ..

Og i tillegg, så må vi bytte ut både bilen og scooteren ofte, fordi de ikke tåler å kjøre på veiene som vi betaler årsavgift for..

 

Hva er det du egentlig mener?

 

Tror du at vi lyver om hvor dårlige veiene er, at vi her på forumet har en sammensvergelse om at vi skal skrive at veiene er drit dårlige, sånn at vi får enda bedre vei, enn den flotte veien vi allerede har? Den med 8 felt hver vei, rosa asfalt, blåe striper på veien, og nyplantete roser i midtrabatten?

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Det er ikke bare irriterende med dårlige veier, det er farlig! Jeg har kjørt motorsykkel i snart 3 sesonger, og har hatt min del av skumle erfaringer. Bare flaks har reddet meg fra å kræsje med sykkelen pga dårlige veier.

 

Det irriterer meg grenseløst hvor mye penger staten tar inn fra kjørende og hvor lite vi får igjen!

Lenke til kommentar
Men alle "tøffe" gutter skal vel kjøpe seg bil når de er fyllt 18  :hrm:

5767967[/snapback]

 

Etter dette skoleåret, får jeg meg lærlingeplass, og blir nødt til å ha bil, med mindre jeg bor jhemmefra, eller gå 5km til nermeste buss, hver morgen.

 

Og avgiften burde heller vert hvor du kjørte. Pengene skulle blitt brukt kunn på veier. Alle biler får en brikke i vinduet, og når en kjører så er forskjellige steder delt inn i soner, der du blir registrert at du kjører i den sonen og inn i neste. Og folk betaler bare for hvor de har kjørt som en slags veiavgift, og de pengene de forskjellige sonene får blir brukt i de aktuelle sonene.

Lenke til kommentar
Men alle "tøffe" gutter skal vel kjøpe seg bil når de er fyllt 18  :hrm:

5767967[/snapback]

 

Etter dette skoleåret, får jeg meg lærlingeplass, og blir nødt til å ha bil, med mindre jeg bor jhemmefra, eller gå 5km til nermeste buss, hver morgen.

 

Og avgiften burde heller vert hvor du kjørte. Pengene skulle blitt brukt kunn på veier. Alle biler får en brikke i vinduet, og når en kjører så er forskjellige steder delt inn i soner, der du blir registrert at du kjører i den sonen og inn i neste. Og folk betaler bare for hvor de har kjørt som en slags veiavgift, og de pengene de forskjellige sonene får blir brukt i de aktuelle sonene.

5772511[/snapback]

 

Ja, istedet for å bruke penger på veier, la oss bygge bommer som i seg selv koster flesk.

 

Det folk ikke innser er at dersom bom skal bli innført istedet for "veiavgift" vil utgiftene bli mye større sammenlignet med den veiavgiften vi har i dag.

Lenke til kommentar
Men alle "tøffe" gutter skal vel kjøpe seg bil når de er fyllt 18  :hrm:

5767967[/snapback]

 

Etter dette skoleåret, får jeg meg lærlingeplass, og blir nødt til å ha bil, med mindre jeg bor jhemmefra, eller gå 5km til nermeste buss, hver morgen.

 

Og avgiften burde heller vert hvor du kjørte. Pengene skulle blitt brukt kunn på veier. Alle biler får en brikke i vinduet, og når en kjører så er forskjellige steder delt inn i soner, der du blir registrert at du kjører i den sonen og inn i neste. Og folk betaler bare for hvor de har kjørt som en slags veiavgift, og de pengene de forskjellige sonene får blir brukt i de aktuelle sonene.

5772511[/snapback]

 

Ja, istedet for å bruke penger på veier, la oss bygge bommer som i seg selv koster flesk.

 

Det folk ikke innser er at dersom bom skal bli innført istedet for "veiavgift" vil utgiftene bli mye større sammenlignet med den veiavgiften vi har i dag.

5772550[/snapback]

Hvem har sagt noe om bommer?

Her er det snakk om en liten leser som en kan sette inn i alle de fartsboksene vi har her.

 

Det som er pointet er at en betaler etter hvor mye en kjører, eller hvor langt en kjører. Skal en som sliter ned mye veg i året betale like mye som en som bare bruker bilen til butikken en gang i uka?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...